Via Jose Antonio Sanz al Mallo Melchor Frechín. 220m 6b. 13 de Maig 2018.Riglos.

Panoràmica dels Mallos des del Mirador a Murillo de Gàllego.Baixant de Peña Rueba ben satisfets, anem amb el Josep Maria a retrobar els companys que han estat a Mallos; ens els trobem a l'aparcament tot gaudint de les espectaculars vistes i celebrem plegats la nostra estrena exitosa a la zona, que ja és tenir sort per ser la primera visita que fem, ells han estat fent diferents vies, la Mosquitos al Mallo Visera per exemple i estan satisfets també, tot i que els ha plogut a primera hora. El Josep Maria treu una taula i fem un pica pica d'escàndol! Per diumenge tenim diferents opcions, la primera és la Galletas al Fire, i sembla que fructifica...però el canvi de temps anunciat s'instal.la a Riglos, fot un fred que pela, estem a sis graus....brrr, fa un vent fred i desagradable. Entre el Cuchillo i La Visera el nostre objectiu: Mallo Frechín.Mentre sopem al Bar El Puro anem madurant possibilitats, demà al Fire hi farà molt vent...amb el que comença a plantejar-se el Mallo Frechín que està arrecerat i presenta un equipament molt bo pel que s'estila per aquí! la llàstima que el grau apreta una mica per al meu nivell....però tanmateix venir a Riglos i no enfilar-s'hi...a mí em crida molt i traïré la meva filosofia de no posar-me a vies a les que no puc estar-hi a l'alçada...avui en Kiko ens farà de guia, ell molt content i nosaltres mes. Tot fent el vermut admirant el que farem l'endemà.El Josep Maria, el Joan i el Kiko, al fons la paret d'avui !Després d'una nit de roncs fem un bon esmorzar i anem a trobar el Kiko, la resta de colla, el Josep i el Chús, avui van a Peña Rueba. El Joan te un dit tocat de la marató d'escalada d'ahir i ens deixa fer cordada de tres, encapçalada, sens dubte, pel Kiko, que està fort com l'all i eufòric per escalar. L'aproximació és curta, deixem les cases enrrera per assolir el peu de via en poca estona, estem protegits del vent i ha sortit el sol, no fa tant fred com aquest matí. A la primera tirada i recuperant-laEl Kiko va tant llançat que l'haig d'avisar que es salta la primera reunió...desgrimpa i recula a fer-la, és millor empalmar les dues, però li comento que a nosaltres que no estem acostumats a aquesta verticalitat ens serà millor fer les tirades mes curtes. Surt el Josep Maria, el veig progressar be i quan és a mitja tirada surto jo, d'entrada ja et posa a lloc, desploma tot i que no ho sembla.El Kiko ens recupera al Josep Maria i a mí.L'arribada a reunió és en flanqueig amb preses tipus bola arrodonida gran que hi recolzes tota la ma...el Josep Maria que ja és a la reuió em fa un reportatge, gràcies. Ja som tots tres a la reunió, aleshores el Josep Maria comenta que te els braços molt tensos i li fa por que mes amunt flaquegi, decideix que millor baixarà ara que hi és a temps. El Kiko el despenja a peu de via, aleshores agafo el seu cap de corda i amb recança, però amb ganes continuem, llàstima pel company! Seqüència de pasos d'entrada a reunió Fotos Josep Maria.A la monolítica segona tirada.                         Surt el Kiko, d'entrada una panxeta que el fa tibar fort per millorar poc després.  Al meu torn i decidit a no cremar-me, vull arribar dalt, tibo de cinta per superar el pas, la resta amb tranquil.litat i ben concentrat, treballant mes de peus que de mans quan és posible.Cordades veïnes ( Mallo Visera)El Kiko ben content!                            Ja sóc a la segona reunió, la cosa funciona, l'acolloniment inicial s'està tornant respecte i calma.  La veritat que la solvència del company ajuda a aquesta tranquilitat.  Quan arribo coloquem les cordes be per a evitar problemes i sense treva continua.Espectacular inici de la tercera tirada.A la qüarta tirada fent la travessa de la ximeneïa a la placa.Ja estem amunt, la quarta tirada és variada, panxetes i diedre-xemeneïa al final amb un pas atlètic per passar a l'altra banda de la fissura, aquí la...

De San José a la Cueva del Tabaco

Aquesta proposta us semblarà molt curta però té - si més no per mi - un encant especial. Té la seva dosi d'aventura, una mica surt de les guies oficials de...

Via OESTE CLASICA al Mallo Cored, Riglos

Dimarts 30 d'agost de 2022Anar a escalar a Riglos sempre em suposa tenir constantment allò que diem, tenir "papallones a l'estómag". La Oeste del Mallo Cored, sempre...

Ascensió al Mallo de Acherito (2.378 m)

El Mallo de Acherito és un dels cims més importants del Pirineu occidental aragonès.  Es troba situat a la Vall d'Ansó, la darrera vall aragonesa dels...

Riglos, Mallo Colorao, via Anorexia

11.04.22  Fa tot just dos anys que haviem d’haver vingut a Riglos per Setmana Santa i la pandèmia ens ho va impedir, i aquest cop sembla que és la meteorologia la que...

Via Paula . Al Mallo Agüero est.

De totes les vies que les pluges d'aquest estiu ens ha deixat escalar en destacaria aquesta pel seu ambient i força elegancia. Va per tot un espero ben maco a l'esquerra...

Petrachema i mallo acherito (valle d´ansó)

... pues si la MESA DE LOS TRES REYES fue una maravilla de excursión, hacer esta circular subiendo al PETRACHEMA por la hoya de los ingenieros, coronando después el Mallo...

Un Hort diferent : L’Hort del mes de Maig – 2021

Durant el mes de maig cal recollir, tirabecs, pèsols, enciams, bledes, espinacs, alls tendres, carxofes, maduixes, escaroles, faves, cebes tendres. Podem plantar porro,...

L'avi antonio + atic de la codolosa

DISSABTE, 13 DE FEBRER  Avui ja hem vist d’entrada que no tindríem la tranquil·litat dels altres dies. Hem quedat com sempre al bar Muntanya i allà tinc la...

RIGLOS. MALLO DE ENMEDIO. Via ENDRIJA.

29/05/19. Riglos té bones xemeneies una d’elles és l’Endrija, què havia quedat en l’òvid. La xemeneia fins a la R5 va ser oberta l’any 1960, per J. Vicente, J.A....

PEÑA RUEBA. MALLO LA MORA. Via SANTI SAGASTE.

13/06/18.Després de la pluja d’ahir a donat pas a un fort vent, volíem anar a la vessant est de la Peña Rueba, però està molt exposada al vent, així què fem un canvi...

Calendari fins el maig del 2018

Us presentem el nou calendari d’activitats de 4000peus fins el maig del 2018. Us advertim que aquest calendari pot ser modificat, en funció de les disponibilitats, la...

Via CARA SUR al Mallo de la Canal. Riglos

Dissabte 9 de setembre de 2017Hi han cop que una via, per no se quina raó, se'm travessa i no hi ha manera. Això es el que passa amb la Aguja Roja de Riglos.Tenim pensat anar...