Peña Rueba - Mallo La Mora - Via Bruno Gaspar - 24/09/2021

Aprofitem per trobar-nos amb la Montse i el Sergi que porten uns dies de vacances hi ara han parat a Peña Rueba. El dijous a la nit parlem de la via que podríem anar demà i ràpidament ens posem d'acord en anar a la Via Bruno Gaspar. Us deixem la nostra ressenyaUna bona vista de la cara est del Mallo La MoraL'inici de la via és un xic estrany doncs haurem de pujar per una especie de xemeneia. Després ja s'ajeu on pots pujar més tranquil·lament, però l'arrencada et deixa a caldo. Un segon llarg senzill et deixa a una lleixa. Fent el canvi de reunió amb l'Agulla Sola d'Agüero al fons.  Iniciant el tercer llarg, ara la cosa ja es posa un xic més dreta. Després d'un primer ressalt més dret ja es pot anar fent fins a la reunió. La Montse en el segon llarg.Avui han deixat passar els avis al davant.. La roca és extraordinària i l'equipament molt bo. La primera panxa on ja haurem de començar a tibar, sort que hi ha uns còdols molt bons. No hi ha manera de deixar-los,van a tot gas aquest parell.Superant la panxa típica de la zona. Iniciant el cinquè llarg que algunes ressenyes hi posen 6a.Avui, l'Ita té el dia, puja que sembla que no toqui ni les presses. Abans de començar la sisena tirada ja em vaig mirant la setena, ufff. Abans d'entrar la la reunió hi ha un pas ferm en una bona panxa. Poc a poc anem guanyant verticalitat i ambient. Iniciant la setena tirada, al principi es deixa fer bé. Treballant el mur de la setena tirada. Veure una cordada al darrera et dona la dimensió d'on estem penjats.La dificultat és de continuïtat i vaig fent algun descans. i després del mur una panxa, que sembla més un sostre, sort del còdols gegants que hi ha. l'Ita vol fer el 6b sense tocar res i va a tope. Poc a poc es van carregant els braços, però segueix pujant molt bé, De la panxa surt contenta, només ha fet un pas de Ao per superar el sostret. Mirant el pati...Iniciant el darrer llarg. En Sergi lluitant amb el muro. Ja som dalt, tot lo bo s'acaba!!Foto cim super contents, ha estat una escalada molt bonica, "disfrutona", amb ambient, i ens ho hem passat de conya gràcies a la bona companyia d'en Sergi i la Montse. Ho repetirem!!i per acabar una bona vista de Riglos. Aproximació: venint d'Osca i quasi al final del poble de Morillo de Gallego, surt una carretera que porta al poble, a la primera trenca agafarem la de la dreta i arribats a dalt veurem un pàrquing a la dreta, i tot seguit surt una pista de terra a la dreta que seguirem fins arribar al pàrquing al costat d'una gran bassa.Des d'aquí seguirem per la pista fins a trobar un corriol (Fita) a la dreta, que el seguirem tot guanyant alçada fins arribar a sota el Mallo La Calva , després anirem per sota fins arribar sota de la nostra via, nom al peu i és l'única xemeneia que hi ha. No ens podem equivocar. Descens: baixem fins un coll i a la dreta trobarem unes cordes fixes i una cadena que baixen per una canal. Després farem una pujada i un flanqueig fins a trobar la via ferrata que ens portarà al camí de pujada.La via: cada cop hi ha més vies en aquesta paret i realment queda poc espai, malgrat tot han aconseguit trobar un traçat on podrem gaudir de l'escalada gràcies a la roca i un bon equipament, (parabolts i ponts de roca). Reunions amb parabolts de color vermell. Una via totalment recomanable. 1er llarg: 30 metres. V+, IV. Començar per la xemeneia es fa estrany i per fer-ho bé t'has d'obrir molt de cames fet que personalment amb costa, però un cop superats aquests primers metres, la cosa s'ajeu i es fa molt bé fins a la reunió.2on llarg: 25 metres. IV+ V.  Sortim verticals amb una escalada agradable i no massa difícil, trobarem un pas en el moment de superar un tram un xic més dret.2on llarg bis: 20 metres I. Caminarem a la dreta creuant la via Santi Sagaste fins arribar a la reunió de la nostra. Nom al costat de la reunió. 3er llarg: 30 metres. Vè. sortim per la...

Via "MILOPA" 345 m. 6b (V+ obl). Peña Rueba

Bon dia Galls, Gallines i Gallin@s.Feia quatre milions d'anys que no escrivia res en aquest blog, i es que he hagut de passar vàries vegades per la ITV... Tres operacions...

Via MILOPA. PEÑA RUEBA.

15/06/23. Anem a la vessant est de Peña Rueba amb l'intenció d'anar a l'esperó Gallego-Fuertes, però a  l'arribada a l'aparcament el vent bufà de valent ?...és el...

Via MERCHE. PEÑA ESCUACH. PANTICOSA.

19/09/22. Anem cap al Balneari de Panticosa per passar-hi tres dies, en el viatge d'anada parem a Panticosa per fer la via Merche a la Peña Escuach que és la clàssica...

Via OESTE CLASICA al Mallo Cored, Riglos

Dimarts 30 d'agost de 2022Anar a escalar a Riglos sempre em suposa tenir constantment allò que diem, tenir "papallones a l'estómag". La Oeste del Mallo Cored, sempre...

Ascensió al Mallo de Acherito (2.378 m)

El Mallo de Acherito és un dels cims més importants del Pirineu occidental aragonès.  Es troba situat a la Vall d'Ansó, la darrera vall aragonesa dels...

Riglos, Mallo Colorao, via Anorexia

11.04.22  Fa tot just dos anys que haviem d’haver vingut a Riglos per Setmana Santa i la pandèmia ens ho va impedir, i aquest cop sembla que és la meteorologia la que...

Vent Pacà, nova via a Peña de Sin

Error, palabra que combinada con Escalada conduce a Desastre. Aquí quedó en anécdota y algo de vergüenza, que hubiera sido mucha de haber necesitado la...

Noves vies a la Móra Comdal.

Com ja us vaig comentar en un anterior post, els confinaments comarcals m'han permès obrir un bon reguitzell de vies. Avui us presento les dues últimes que vaig obrir a la...

El Vol del Fènix al Camell de la Móra Comdal.

Dia d'anticicló total i amb la boira que espiava una miqueta a l'inici de la vall de La Móra Comdal, però a la part alta, a la zona del Camell, el dia era radiant i...

Via FINAL FANTASY. PEÑA RUABA.

27/10/21. Avui la intenció era anar a la via Tierra de Dragones, però quan arribem a l'aparcament fa una temperatura d'un grau i bufà vent....després de dubtar canviem de...

Via Paula . Al Mallo Agüero est.

De totes les vies que les pluges d'aquest estiu ens ha deixat escalar en destacaria aquesta pel seu ambient i força elegancia. Va per tot un espero ben maco a l'esquerra...

Petrachema i mallo acherito (valle d´ansó)

... pues si la MESA DE LOS TRES REYES fue una maravilla de excursión, hacer esta circular subiendo al PETRACHEMA por la hoya de los ingenieros, coronando después el Mallo...

Papi on Sight, nova via a Peña de Sin

Majeure en diuen els amics i veins del nord, quan troben una via excepcional. Començada i acabada aquest estiu, la vira ens ha proporcionat un accès relativament ràpid i...

Ascensió a la Peña Foratata (2.341 m)

Després de cinc intenses jornades de muntanya pel Pirineu Francès, avui tocava tornar a casa. Abans de tornar, però, hem volgut arrodonir la sortida amb una activitat...