Escalada búlgara i una mica d'informació pràctica

Vam estar uns 12 dies per Bulgària entre a finals de maig i principis de juny. Ens va semblar un país molt tranquil, senzill i amb  paisatge  verd i rural quen ens va acompanyar molts quilòmetres. Pobles de cases baixes i carrers amples,  gent molt amable, i raconades molt  atractives que encara es manténen lluny de la massificació  en fan un país mereixedor d’una visita. Llocs com  el monestir de Rila, la ciutat de Veliko Tarnovo,  la Vall de les Roses no et poden deixar indiferent. Paisatge búlgar  Pel que fa a les seves roques, te dues zones més populars, la cova Prohodna a Karlukovo i la zona de Vratsa. Ens van semblar dos llocs peculiars i potser per un curt viatge valen la pena, però no espereu res gaire espectacular.         Com a informació pràctica: Per dormir amb la furgo vam utilitzar l’aplicaicó park4night o si veiem algun racó solitari i discret allà ens quedàvem. No vam tenir cap problema. Només en el poble de Pravets que vam dormir en un bosc proper a un hotel ens va venir el “segurata” i deprés  la policia, però entre que no palàvem búlgar i que ells no parlaven anglès ens van deixar passar la nit allà. Un raconet dels que ens agrada per passar la nit Quant a moneda, just passat la frontera hi ha algunes oficines de canvi (més aviat xiringuitos que oficines) i allà mateix vam canviar Euros a Levs. Pel que fa a desplaçament, la benzina  és més barata que a Grècia. A les mateixes benzineres vam comprar la VIGNETE. S’ha de comprar per circular  per la majoria de carreteres bulgares. Ara ja no és un adhesiu, sinó que et donen la factura  i la matricula queda registrada. Ens la van fer per 6 dies, jo ja li deia que la volia per més però no hi va haver manera. Total, que vam estar 12 dies amb la vinyeta de 6 i encara no hem rebut cap multa. Ens vam moure amb aquest mapa que vaig comparar a Amazon i amb el maps.me i els mapes de Goolge maps descargats prèviament al mòbil. Quant a menjar la veritat és que vam sortir poc a fora, compràvem als mercats, la verdura i els formatges eren  frescos, bons  i gustosos. A destacar les maduixes i les cireres que eren boníssimes!!ESCALADA BÚLGARAPel que fa a ressenyes i info sobres els sectors, vaig veure una guia de tots els sectors d’escalada del país però no hi va haver manera de trobar-la, ja ni dèu existir. I el que va utilitzar va ser:Algunes webs d’on vam treure les ressenyes per Karlukovo  : https://27crags.com/crags/karlukovohttps://www.climbingguidebg.com/cdb.php?f=regioninfo&idRegion=41&lang=enI per Vratsa vam poder trobar aquest llibre abans de marxar de viatge:              El primer lloc on vam anar va ser a Bozhenitsa, un petit sector de gres situat entre Vratsa i Sophia als voltants d’una fortificactió .Està bé, però no ens va semblar visita obligada, escalada entre tècnica i física de regletes i romos . Hi vam anar  a  parar perquè vam contactar amb una escaladora local i allà va ser on anàven.      Karlukovo, Prohodna Cave      Un sector i un lloc molt curiosos ja que aquesta impresionant cova és una formació  o forat que apareix enmig d’un prat i  baixes per arribar-hi, tot en  un entorn molt autèntic i rural. Hi vam estar tres dies.  És un destí amb bastant turisme local i recomano no escalar en festiu com vam fer nosaltres ja que és un batibull de gent passant per peu de via . La cova és monumental, les formacions i els forats són molt espectaculars, però a primera vista les vies d’escalada no semblen gaire atractives. Tot i que no entràven gaire per la vista  vam anar fent vies  i al final ens  van semblar ben bones. Roca calcària i blanquinosa amb alguns regalims i regletes. A més a més aparcàvem just a l’entrada de la cova i estàven ben entretinguts amb el moviment de la gent , els venedors de souvenirs, parades de...

Una mica de llenya de collita propia

Bones canalla , us volia explicar el que em passa a veure que en penseu. Som d’un lloc petit i arraconat , som pocs i escanyolits , pel que sembla no comptem per a...

escalada a le marche, italia

Volíem fugir del mal temps a  Arco di Trento  i no teníem gaire clar on anar a parar.       Per...

Una mica de tot entre roques

Les Santes Curses d’Orientació Mitja Sant Feliu de Guíxols 1,8 km. 15 fites 56-54, 2.8 km. 20-59 x km. 104 m+ 2n. classificat de 3 Mitja de Santa Coloma de Farners 2,5 km....

Vallirana - Escalada Esportiva.

D'aquesta zona n'havíem sentit a parlar, però mai ens havia atret prou. La veritat que és una zona molt complerta, amb una roca excel·lent i molt bon equipament, amb...

La Mola Vertical, i una mica més.

1,6 km. 34-49 min. 406 metres desnivell La tercera cursa de la lligavirtual Egaramossenaire és una Mola vertical, gairebé pel mateix recorregut que la Crono-Mola de la primera...

Una mica més d’un any després

26,5 km. 9-16-29 1345 m+  12 fites 71 puntsHavia de ser el dilluns 27, ja que aquell dia feia exactament un any de la meva participació en el mundial deRogaine 2019 que es...

AGULLA DEL PORTALET. Via ESCALADA PIRINAICA.

13/07/20. Amb el Felip quedem per anar tres dies a Pirineus, teníem previst anar a la zona de Colomines però la meteo adversa ens fa desistir. Sembla què per Aragó la cosa...

Cascos de Escalada para Cabezas Grandes

¿No encontráis un buen casco de escalada a nivel para vuestra apreciado cabeza? Hemos investigado para mostrarte la lista de cascos que cumple con esta talla especial. ¿A...

SOLO. Escalada a la vida

Poca broma.. fa una mica de por però clar la via és al Cilindre de Sant Llorenç i aixó anima. Està molt ben feta. A més vaig pagar per fer la pel.lí i això fa que la...

Cómo Desinfectar la Cuerda de Escalada y demás materiales

Con lo que está pasando, ¿sabes cómo desinfectar correctamente nuestro material de escalada, especialmente la cuerda de escalada? Diversos fabricantes de materiales textil de...

Encordades. escalada femenina a catalunya

Avui he recordat un documental que va fer Temps d'aventura que tractava sobre les cordades d'escalada femenina a casa nostra. És un reportatge molt ben fet i prou dinàmic....

DMM Zenith 18 l – Mochila de Escalada de Vía Larga – Opinión

La mochila de escalada DMM Zenith ha sido nuestro regalo de Navidad, ya lo hemos estrenado y estamos muy sorprendidos con ella. Descripción Para escalada en vía larga a...

URQUIOLA BILBAO escalada esportiva

Avui anem cap a la zona d'Atxarte, concretament a Urquiola. El Jorge ens porta a un parell de sectors a fer vies entre el V i V+. Avui a diferència d'ahir esta tot emboirat,...

EGUINO VITORIA escalada esportiva

Aprofitant que el Josep A. ha de fer unes observacions geològiques. Fem una visita al Jorge de Bilbao, que ens porta a fer esportiva a Eguino. No recordo els noms de les vies,...

Albània escalada i turisme

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; -webkit-text-stroke: #000000} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; -webkit-text-stroke:...

Kong Panic – Cinta Express Tramposa para Escalada – Opinión

Kong Panic y Kong Panic XL son unas cintas express para momentos de pánico o también llamado cinta express tramposa. Te da esos cm extras de alcance en los momentos claves...

ABELLA DE LA CONCA Escalada esportiva

Aquesta sortida és de fa uns 10 dies i sembla mentida que fins a mig matí anàvem en màniga llarga, amb la calorada que fa avui.Havíem quedat a Vilanova de Meià per fer la...

Cómo Marcar una Cuerda de Escalada – La guía más completa

Marcar una cuerda puede ayudar a prevenir un accidentes de rápel o escalada. Pero hay que usar el material adecuada y hacerlo correctamente. Creemos que ésta es la guía más...

Informació pràctica per viatjar a xina

Vam visitar el   gegant asiàtica entre el 10 d’octubre i el 8 de novembre i vam estar escalant a les  zones de Getu (província de...

Noruega 5. escalada a les illes lofoten

De camí cap a les Illes Lofoten vam passar per la carretera  panoràmica  FV 17,  ens va semblar un recorregut espectacular, val  molt...

Una mica pel Bages

Aquest cop fem una matinal pel Bages, una ruta curta d'Avinyó fins a Manresa.Després d'un bon esmorzar a la Fabrik iniciem la sortida direcció a la font de la Rovirassa, el...

Petzl Boreo vs Petzl Elios 2 – El Mejor Casco Escalada Polivalente 2018

El Casco Escalada Petzl Boreo es la gran novedad de Petzl para 2018, sustituye ya el clásico Petzl Elios 2. Acabamos de comprar el nuevo Petzl Boreo para compararlo con Petzl...

Cómo Elegir Asegurador-Descensor para Rápel y Escalada en 7 preguntas

Asegurador-Descensor es un dispositivo que con 2 propósitos principales: 1) Rapelar y 2) Asegurar en escalada con seguridad. Existen una oferta muy amplia en el mercado con...

Informació pràctica per anar a austràlia

Deixo aquí quatre coses bàsiques de com ens ho vam fer per anar i voltar  per  Austràlia. A grans trets aquest va ser el nostre recorregut que ja aniré...

Parets del nas de la riba: escalada esportiva

Amb el Pinto hem decidit anar a fer esportiva a les Plaques del Nas, també en diuen paret de la Roixella. En Pinto em va dir que fruiria com un tonto i la veritat és que tenia...