Torre des Bosc pel Carrer Nou i el pas de s'Aranya

Morro de sa VacaAvui la ruta la fem juntament amb companys muntanyencs d’altres grups, perquè l’amic Lluís Sànchis ens ha convidat perquè ens vol mostrar el pas des s'Aranya. Ja fa molta estona que en parlem, i avui a la fi hem trobat el dia que ens va bé a tots.La torre des Bosc o de sa Calobra és una torre de defensa situada sobre el penyal de sa Roca Roja, a l'anomenada possessió des Bosc. Des d'aquí es domina l'entrada al port de sa Calobra i al torrent de Pareis. D'aquesta manera la torre impedia l'accés dels pirates, la provisió d'aigua i els saquejos de la zona (Les torres d'Escorca. A. Reynés / G. Ordinas).El Carrer Nou, unia la plaça de sa Calobra amb el Torrent de Pareis, abans de fer els túnels. El pas de s'Aranya era una via ràpida per arribar o per escapar de la torre de sa Calobra.Inici: a la carretera de sa Calobra Ma-2141 Km 9,500 hi ha una petita esplanada al costat dret de la carretera on podem deixar els vehicles. Coincideix amb l'inici del camí per anar a la cova de sa Campana.Estret del penyal Bernat(WP-01) Carretera de sa Calobra - 0,0 km - 0 minuts - 235 m d'altitud.Així doncs, a les 9:14 h iniciem la caminada per la carretera direcció a sa Calobra. En cinc minuts arribem a l' l'hectòmetre 8, on deixem la carretera i baixem cap a la dreta per un bocí de camí empedrat.Hectòmetre 8 carretera de sa Calobra(WP-02) Deixar carretera - 0,3 km - 5 minuts - 216 m d'altitud.Es tracta d'una braç del camí vell de Lluc a sa Calobra. Immediatament, el camí desapareix engolit per les frondoses carritxeres, dificultant molt el seu seguiment. Avancem en lleugera baixada, direcció al Turmàs, que despunta davant nostre a la llunyania. En vint-i-cinc minuts, arribem a una cruïlla, que encara no s'apreciï, arriba per l'esquerra un camí que ve del port de sa Calobra.Intersecció (WP-03)(WP-03) Intersecció - 0,7 km - 30 minuts - 181 m d'altitud.Aquí anem en tendència a la dreta en ascens, entre roques i carritxeres. Pugem fort per una mena de petit i estret comellar fins passar vora una gran roca en forma de menhir. Si ens girem enrere, veiem la torre des Bosc, el nostre objectiu darrer d'avui. Un cop deixada la roca, anem en tendència a la dreta, sempre per un terreny rocós i escarpat seguint les fites amb atenció. Finalment, després de passar entre les cotes 239 m i 261 m assolim el coll de s'Obaga (265 m), el punt més alt del nostre itinerari.Coll de s'Obaga(WP-04) Coll de s'Obaga - 1,1 km - 55 minuts - 265 m d'altitud.Ens enfilem a les roques de l'esquerra per gaudir d'una espectacular vista del morro de sa Vaca (279 m) i el Turmàs (329 m).Aquí, davall un pinot, és un bon lloc per recuperar forces [20']. Després de berenar, reprenem la marxa en baixada a través del comellar de sa Cova. Intentem seguir el què queda del camí de s'Hort, el qual enllaçava la possessió des Bosc amb l'hort que hi havia a dins el torrent de Pareis.El camí és incert, està cobert per la vegetació i algun bocí molt llenegadís per la serena. Així a les 11:05 h arribem a la boca de l'avenc de sa Figuera.Avenc de sa Figuera(WP-05) Avenc de sa Figuera - 1,4 km - 1 hora i 50 minuts - 164 m d'altitud.El tirany continua baixant en fort pendent fent llaçades pel coster esquerra del barranc, mentre veiem, a l'altra banda del torrent, la cova de sa Pols, i al costa el vertiginós Pas de s'Argamassa. Anem avançant i acostar-nos a les timbes del tall del torrent. Sembla increïble poder baixar per aquest pendent tant vertical. De cop retrobem el camí aguantat per uns marges penjants literalment al buit, on hi ha un bocí que s'ha esbaldregat. Un poc ajupits, per culpa d'una mata, donem una passa llarga i exposada per evitar posar els peus damunt una pedra inestable. Mentre baixem els darrers metres, si girem la vista enrere, veiem l'espectacular cova de ses Voltetes.A les 11:40 h arribem al jaç del torrent de Pareis.Cova de la Pols(WP-06) Jaç del torrent - 1,8 km - 2 hores i 30 minuts - 3 m d'altitud.Des d’aquí encara es veu una part del marge del pas de les Voltetes. Cap a la dreta molt...

El Cogulló de Cal Torre (882 m)

Dissabte 13 d’abril de 2024Hora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Bages.  Temps aproximat: 3 h 30 min (10 km)  Desnivell: 298 m...

La torre del savinar, senzillament la millor

L’atzar ens ha fet deixar la torre del Savinar pel final i resulta que ha estat la més bella. La seva bellesa ve donada perquè darrera hi ha les illes d’Es Vedra que...

De la cala d'en torrent a la torre d'en rovira

Primera proposta excursionista a l’illa d'Eivissa. La verita era una mica – molt – escèptic pensant que no m’agradaria caminar per sa illa però la veritat és que la...

Btt-el pont del diable i la torre fossada.

Descripció de la ruta; el track descriu l'itinerari sortint des del Prat de Llobregat, però es pot fer des de qualsevol dels pobles que hi ha vora el riu. En el nostre cas...

Estellencs - Bosc Gran de Planícia

Fem una caminada agradable i sense complicacions pel terme d'Estellencs amb el límit de Banyalbufar. Sortim dels rentadors d'Estellencs pel camí Reial d'Estellencs a...

La Torre de Marboré 3.010 metres. Pirineu Central

Dies 25, 26 i 27 de juny de 2023Com cada estiu, si es possible, planegem una sortida al Pirineu amb el Vicenç i em proposa La Torre de Marboré que és l'unic tresmil que...

Avui coneixerem : La Font del carrer Vicens Perelló de Gelida

Aquesta Font, esta ubicada en la paret d’una casa del carrer Vicens Perelló de Gelida. La Font esta emmarcada en tres cossos rectangulars i adornats amb rajoles de color groc...

Via Ravier a la Torre de Marboré.

Quin bon ull ( o cop de sort ) en Ravier i companyia per trobar el camí en una paret aparenment infranquejable,quina empenta per atacar aquest llamp de tàpia i quin ofici per...

Deixalles en un bosc de Sant Esteve de Sesrovires

No fa masses dies vàrem trobar un escampall de deixalles en un bosc de Sant Esteve de Sesrovires a tocar amb Martorell. Sembla que torna a posar-se de “moda” tirar la runa...

Arbres – El Roure al carrer Moià de Castellterçol

Aquest destacat Roure esta situat en el carrer Moià (davant nº 160) de Castellterçol, en un dels accessos principals de l’àrea nord del municipi. No es tracta...

Jardí i les Fonts de La Torre del Sol de Sant Boi de Llobregat

La Torre del Sol esta en el carrer de Joan Bardina, 29 de Sant Boi de Llobregat. Us passo la seva historia: Quan el 1864 es va iniciar el gran Eixample del segle XIX, que...

Curiós abeurador per animals salvatges en el bosc – 3ª Part #

Aquest bidó l’han convertit en un abeurador per animals salvatges amb un sistema per alliberar a poc a poc l’aigua. Així s’ajuda els animals silvestres en moments...

COGULLÓ DE CAL TORRE (882 metres).

Descripció de la ruta; itinerari que assoleix el cim del Cogulló de Cal Torre (882 metres), un cim inclòs en la llista dels 100 cims de la FEEC. La ruta ressegueix el sender...

Arbres : Alzina al carrer Alzina de Castellterçol

Aquesta setmana dedicada a Arbres destacats Aquesta Alzina destacada esta situada al carrer Alzina (davant nº 21) en Castellterçol. Es tracta d’una alzina (Quercus ilex)...

Tastant el sector de la torre de guaita

DIMECRES, 08 DE MARÇ DE 2023Per aquest dimecres he quedat de sortir amb el Lluis i tot i que ja vaig baixar a Rasquera el dissabte passat, ell te ganes de coneixer la...

Tornen les escombraries o deixalles a les carreteres o a peu de bosc ?

Estem començant a veure escombraries o deixalles a les carreteres o a peu de bosc, desprès d’uns anys que la gent respectaven en tirar-ho en deixalleries i llocs adequats...

Avui coneixerem : La Font del carrer nou de La Granada del Penedès

Con es veu, aquesta font és situada en un costat enjardinat del carrer nou de La Granada del Penedès, on esta la creu de terme, es coneix com La Plaça de La Carrerada. Va ser...

Sao de montsec: circular a la torre d'escumo

Quan vaig descobrir el camí de Terradets a l'Ametlla del Montsec em vaig quedar amb el desig de poder descubrir el camí que pujava a la torre d'Escumó que també havia...

Avui coneixerem : La Font del carrer Quarters de Pla del Penedès

La Font del carrer Quarters està sud del carrer Quarters de Pla del Penedès. Per les seves característiques constructives, és probable que la font fora de la primera meitat...

13/11/22. Conca de Barberà – Bosc de Poblet

Per poder assistir a la excursió, és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner (sortida amb...