Via Reyes al Cingle Est del Setrill. Turó de la Pola. Serra de l'Obac. 27-02-2021.

Cingle est del Setrill i la canal per on baixarem.               Dissabte passat després d'escalar la via Estimada Magda aprofitem que encara ens queda una mica de temps per fer la via Reyes al Cingle est del Setrill, és una via senzilla i ràpida però atractiva per la ben trobada línia.Per aquesta cara va la via, buscant el mes lògic.Per arribar-hi haurem d'anar a Matadepera i d'alla seguir la carretera a Coll d'EstenallesAparcarem al km11 de la BV1221 a l'indret de l'Alzina del Sal.lari.  Si venim del sud anirem a Sabadell o Terrassa i d'allà a Matadepera on anirem direcció Coll d'Estenalles.  Si venim del Bàges haurem de travessar el Coll i fer cap al revolt de l'Alzina del Sal.lari.D'aquí per carrer inicialment asfaltat remuntem fins a Coll de Tres Creus. Del coll baixem en direcció al Setrill, Monòlit característic que recorda el Rave de Montserrat;  abans d'arribar-hi a la dreta tenim la via Reyes, destaca un llabi rocós característic que si l'encares de front caldria algun pas d'artificial, però els autors han anat a buscar la lògica entrant per l'esquerra buscant el punt feble de la paret, just on comença en un gran bloc hi ha una pintada amb el nom, sortosament el temps l'ha esborrat pràcticament.  Espero que no fos dels autors ja que desmereix molt.S'entra al llabi per l'esquerra i es flanqueja fins la reunió a la dreta del tot.El flanqueig és senzill, però cal anar amb compte ja que no podrem posar res fins la reunió i cada cop guanyem mes alçada.  La reunió són dos espits sota un mur vertical.Els companys recuperen la tirada sense problemes i com que anem tard continuo jo amunt, així no haurem de fer canvi de cordes.La sortida de la reunió és el mes difícil de la via, cal anar a l'esquerra de la mateixa a buscar el millor rocam, fins i tot en un bon merlet i escanyo una baga.  Superat aquest tram entrem a una cubeta de la que a la dreta de tot veurem el primer espit de la tirada, tan sols n'hi ha dos.Ara continuarem amunt tot aprofitant unes bones savines per protegir-nos.Fent el senzill flanqueig amb el Setrill a l'esquena.Tram de sortida de la primera reunió.Superat el muret a la dreta trobem el primer espit, a sota anant a caçar una Savina.Al tram final tenim una placa on hi ha l'altre espit, un pas maco i ja ens acostem a la sortida, una canal bruta però que en diedre es puja prou be, no molestant la fullaraca que cau de l'alzina que serà la nostra reunió cimera.Els companys a la reunió.Reunió cimera en una bona Alzina.Recuperant els companys.L'entrada a reunió és una mica bruta, però sense complicacions.Ens enfilem al cim de l'agulla.Com que som uns clàssics, abans de baixar acabem de pujar a l'agulla.   Per baixar ho podem fer caminant:   travessem un collet que ens deixa a una canal arbrada que ens portarà am camí i al peu de via.Anem a buscar un collet que ens deixa a una canal arbrada i a peu de via.Ja al camí de Coll de Tres Creus, al davant el Cingle de la ForadadaRessenya dels amicsManel i ItaUna via agradable en un entorn ben maco, línia lògica amb el mínim d'expansions, dues a tota la via.  Via a no menystenir, aquest IV's de roca Santllorentina no agraden a tothom, si no hi esteu acostumats aneu amb cura.  Nosaltres vam posar un merlet sortint de la primera reunió, la resta s'assegura be amb les Savines i el material fixe.Per aprofitar la pujada al costat mateix teniu mes vies:  Diedre estomacal, Josep Aspachs, Manel Roviras etc  A Santllors.com hi trobareu les ressenyes.

Trescant per la serra de l'Obac

Aquest divendres vàrem anar a caminar a la serra de l'Obac, un lloc poc conegut per nosaltres tot i estar a prop de casa, i vàrem poder fer una excursió curta però...

Corriols per la Serra de Marina

Badalona, Cartoixa de Montalegre, Coll de Montalegre, Santa Maria de Martorelles, Fundació Pere Tarrés, Coll del Turó d’en Galceran, Coll de la Font de la...

14/01/2024 Serra de Castelltallat (Bages)

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h 30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

Via URGELL. SERRA DE LES CANALS.

3/01/24. Primera ascensió de l'any 2024. La primera intenció era anar a Canalda però un cop a Solsona les condicions climatològiques ens fan desistir i anem cap a...

16/12/23 Serra de Rubió (Anoia)

Sortida de NadalPer poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes...

Serra dels Pinotells i el Morralàs

Powered by Wikiloc Ruta circular des d'Estellencs passant per: refugi coma d’en Vidal (1.9 km), coll serra des Pinotells (3.1 km), cim serra des Pinotells (3.6 km), es...

Tossal de la Baltasana. Serra de Prades.

26 de juliol de 2010.Un altre dels imprescindibles, al mig de la Serra de Prades i ben prop del poble trobem el Tossal de la Baltasana de 1200m. d'alçada. A més de ser...

Puig de Sant Antoni. Serra de Bonastre.

7 de gener de 2011Fàcil ascensió a un modest, però bonic, cim del massís de Bonastre, a tocar del municipi d'Albinyana.Dificultat: fàcil.Desnivell. 400 m....

Per la serra de Picancel, 1

Pont del Climent - Portell de l'Ovellar - Serrat de Migdia - Font dels Colletons14.05.22  La serra de Picancel, a l’Alt Berguedà, està formada per tot un conjunt...

Volta a la serra de Gia

var Latitud_sortida = 42.533665; var Longitud_sortida = 0.462238; var Mapa_defecte = 'IGNE'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Les Càrcoles. Serra de Tivissa. 100 cims

juny de 2023Una nova i interessant sortida de descoberta i de proximitat. Aquesta vegada us suggereixo apropar-nos a la Serra de Tivissa. Concretament al seu extrem més...