Punta del General. Serra de la Llena. 100 cims.

23 de juliol de 2023Al Priorat, a l'anomenada Vall del Silenci i entre les serres del Montsant i de la Llena, trobem el bonic poble d'Ulldemolins. Punt de sortida de la nova proposta que ens ha de portar a la punta més occidental de la Serra de la Llena, i que recorre bona part de la seva carena, pujant a les Puntes del General, del Panto i del LLor, totes a la ratlla de la cota 900. Som-hi!Punta del GeneralAproximació: Podem deixar el cotxe al poble d'Ulldemolins.Dificultat: fàcilDesnivell: Uns 900m. acumulats.Durada: 11,6km. Unes 4h30'. Itinerari: Surto de la població per carrer del Sòl de la Vila, a la part nord, de baixada i cap al cementiri. Creuo la C-242 recte i enfilo un camí entre el cementiri i la depuradora, passant al costat del camp de futbol i enfilant la darrera baixada que em deixa a la llera del Riu de Prades, on per un pontet accedeixo al Molí del Pont. Al lloc de la palanca actual , antigament hi havia situada una passarel·la de fusta, ancorada amb cadena per evitar que les riuades se l'emportessin. L'edifici del molí albergava a la planta baixa la sala de moles, i sota d'aquesta, el càrcabà o desguàs, encara visible per una obertura a la part baixa de la façana de l'edifici, tot i que no es conserva cap element de la maquinària. Al primer pis  devien estar les estances dels moliners i a les golfes espai suficient per emmagatzemar gra i farina.Serra de la LlenaMolí del PontCarcabàA la part de darrera de l'edifici encara es veu clarament la gran bassa que abastia d'aigua les moles en la seva caiguda d'uns dos metres de desnivell, i que s'omplia gràcies a la petita peixera, uns centenars de metres riu amunt. Documentat des de l'any 1398, i com tants altres molins hidràulics de la zona, va estar en funcionament fins a finals del S XX, quan els cabals encara eren dignes i abans que la tecnologia moderna desbanqués els vells enginys mecànics. Tant de bó es consideri la recuperació i posada en valor d'aquest tipus de patrimoni que malauradament està desapareixent de les nostres valls i muntanyes.Bassa del molíUlldemolinsRiu de PradesL'AcampamentPer darrera del molí prenc un sender molt desdibuixat i pendent que em remunta a la zona de l'Acampament, amb unes petites casetes i per sota d'una línia d'alta tensió. Uns metres més endavant enllaço amb la TV-7004, la carretera de Vilanova de Prades, i la segueixo per l'esquerra un centenar de metres. Deixo la carretera per un camí costerut a la dreta que remunta entre conreus d'ametllers per la Solana del Sobrino, fins a retrobar la mateixa línia d'alta tensió i resseguir-la encara uns metres per l'esquerra. Sota un dels grans pals elèctrics veig com el sender s'enfila cap a la serra i el resseguieixo en direcció nord-oest. A una cruïlla amb el Camí de les Bresquilles, segueixo recte per l'ample i trescat sender. Per la dreta i entre el rocam del Tormo de la Drecera, em surten al pas unes cabres salvatges que marxen esperitades en localitzar-me envaint el seu espai.Dos grans ziga-zagues del sender em porten a guanyar la carena, per un estret pas entre roques i just a les envistes de la gran planície de les Garrigues, unes fites a la dreta em marquen el sender carener.Cabres al camí ral de Reus a LleidaTormo de la Drecera del CamíTraces de camí empedratCarena de la LlenaEl sender de bon trafegar, va carenejant cap a llevant, pel fil carener i pujant a totes les petites cotes cimeres que vaig trobant, amb unes vistes magnífiques a la meva dreta de l'espectacular cara nord de la Serra del Montsant. Després del Collet de la Canal del Mas del Blanc el sender gira uns graus cap al sud per guanyar la darrera rampa de la Punta del General.Amb 923m. és el sostre de la part occidental de la Serra de laLlena. Només a la seva part Orierntal trobem les cotes més altes de la serra per sobre del 1000m. La Punta del General forma part del llistat dels 100 ccims de la Feec, i del llistat dels 100 cims emblemàtics del ICGC.Cap al sud, es pot fer un repàs acurat dels cims de la Serra del Montsant, d'esquerra a...

Pa Siempre a la Punta Trini Climb.

Aquests del Trini Climb la van ben encertar amb aquesta via. Es tracta d'una línia fissurada de dalt a baix, en general molt franca d'escalar si ens va el tema atlètic malgrat...

Trescant per la serra de l'Obac

Aquest divendres vàrem anar a caminar a la serra de l'Obac, un lloc poc conegut per nosaltres tot i estar a prop de casa, i vàrem poder fer una excursió curta però...

Corriols per la Serra de Marina

Badalona, Cartoixa de Montalegre, Coll de Montalegre, Santa Maria de Martorelles, Fundació Pere Tarrés, Coll del Turó d’en Galceran, Coll de la Font de la...

14/01/2024 Serra de Castelltallat (Bages)

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h 30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

Via URGELL. SERRA DE LES CANALS.

3/01/24. Primera ascensió de l'any 2024. La primera intenció era anar a Canalda però un cop a Solsona les condicions climatològiques ens fan desistir i anem cap a...

L'Àliga i la Talaia. Terra Alta. 100 cims.

30 de desembre de 2023Començava l'any 2023 en l'ascensió al Pic de l'Àguila, a la Ribera d'Ebre, i el tanco pujant a l'Àliga, un cim vehí de la Terra Alta. Passo de...

16/12/23 Serra de Rubió (Anoia)

Sortida de NadalPer poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes...

2790- punta est pla del carlit

Agafant mapes en paper i dedicant un temps personal que avui en dia no és molt apreciat a descobrir per un mateix racons interessants pots trobar vida més enllà del Carlit si...

Serra dels Pinotells i el Morralàs

Powered by Wikiloc Ruta circular des d'Estellencs passant per: refugi coma d’en Vidal (1.9 km), coll serra des Pinotells (3.1 km), cim serra des Pinotells (3.6 km), es...

Healing Soul, 6b (130 m), Punta Camarasa

Em diu Gerard que és una via de diumenge de ressaca i que ens quedarem amb ganes de més. I a mi que m'estranya. Com ja anem amb les expectatives no gaire altes, ens acabarà...

Tossal de la Baltasana. Serra de Prades.

26 de juliol de 2010.Un altre dels imprescindibles, al mig de la Serra de Prades i ben prop del poble trobem el Tossal de la Baltasana de 1200m. d'alçada. A més de ser...

Puig de Sant Antoni. Serra de Bonastre.

7 de gener de 2011Fàcil ascensió a un modest, però bonic, cim del massís de Bonastre, a tocar del municipi d'Albinyana.Dificultat: fàcil.Desnivell. 400 m....

Per la serra de Picancel, 1

Pont del Climent - Portell de l'Ovellar - Serrat de Migdia - Font dels Colletons14.05.22  La serra de Picancel, a l’Alt Berguedà, està formada per tot un conjunt...

Volta a la serra de Gia

var Latitud_sortida = 42.533665; var Longitud_sortida = 0.462238; var Mapa_defecte = 'IGNE'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Les Càrcoles. Serra de Tivissa. 100 cims

juny de 2023Una nova i interessant sortida de descoberta i de proximitat. Aquesta vegada us suggereixo apropar-nos a la Serra de Tivissa. Concretament al seu extrem més...