INTEGRAL DEL SOL I LA LLUNA a la Talaia del Montmell

Dimecres 9 de març de 2022Recordo quan era petit i anave amb la mare al mercat i jo veia un nen amb un gelat, una "Pepsicola" o una jogina o jo que se, qualsevol cosa, també en volia una i em deia: "culo veo, culo quiero, antojines que eres un antogines!!!". Us podeu imaginar que jo no entenia el significat de la paraula, doncs això passa quan una via d'escalada es fa viral per la "xarxa", doncs aixó, que "culo veo, culo quiero.".. i cap a La Talaia del Montmell que marxem avui a fer la via Integral del Sol i la Lluna.La via està ben trobada, No se ben be si es més antiga però ja fa uns anys la van re-equipar generosament amb espits i on també, trobarem algún pont de roca i pitons casolans vells. Podem afegir friends i tascons, però si no volem, no sen necessaris. La roca en bona i adherent, el calcari característic d'aquestes contrades.Sortint de Barcelona, prenem la AP7 que ara és de franc., la seguirem i ara canviem de direcció a Lleida per l'AP2 i a la sortida 12-La Bisbal del Penedés, deixem l'autopista. Seguirem per la TV-2401 fins a La Juncosa del Montmell, abans d'entrar al poble hi ha una rotonda, prenem la direcció a Mas Llorenç i al poc, uns 100 metres a la dreta, hi ha un trencall, primer per esfalt i després pista en direcció a l'Area Recreativa Forestal del Montmell. La pasem i quan arribem a l'esglèsia nova de Sant Miquel del Montmell, alli deixem el vehicle.Per accedir a peu de via, seguirem un camí que va a la dreta, seguint una mena de jardí botànic amb cartells d'identificació d'arbres. En un punt, el cami puja en direcció a la paret. Ull que en hem de desviar a la dreta un cop pugem uns 100 metres mes o menys. El camí en poc marcat i plé de sotabosc, i fent us del meu famós "raro instinto del hombre blanco" ens portarà de plé al vistos diedre del primer llarg, Entre mig i tres quarts d'hora, d'aproximació.1r llarg: IV, V, V, V+ o  A0 i IV, 4 o 5 espits i 3 claus en uns 20 metres Comencem pujant pel marcat diedre, passos difícils ja desde començament pero ben assegurats. En un punt es fa molt vertical, com a plogut la roca es una mica humida i entre un espit i un clau, pas no obligat i un cop superat arribem més facilment a un bon replà on hi ha la reunió.2n llarg: IV+ i IV, 4 espits un pont de roca i un clau en uns 20 metres A la dreta tenim uns ressalts, un espit i un pont de roca ens indican el camí a seguir. Superant el pont de roca entrarem a una placa inclinada i en escalada fina i un xic a la dreta la superarem i entrarem a la reunió.3r llarg: III, IV, III+, IV i III+, 4 espits en uns 30 metres Aquest llarg, no sortirem per la dreta (uns espits visibles d'un altre via), seguirem per l'esquerra assegurant-nos amb un espit i tot seguit en vertical per terren una mica brut. Més faciment seguim una mena d'esperó fàcil que en portarà a la reunió en una plataforma pentjada.4t llarg: III V+ o A0, V, IV i III, 4 espits i un clau en uns 20 metres Tenim un resalt amb un pont de roca devant nostre que ens portarà a un esperó. Flanquegem i arribarem a un ressalt pronunciat amb un espit en el seu inici (pas no obligat) i seguirem per una fissura prou difícil. Un cop superada, anem per terreny més facil fins un altre ressalt on hi ha un pitó. el superem i en poc ja arribem a la reunió. D'aquí, anirem pujant uns 50 metres en vertical per camí poc marcat fins a La Creu del Montmell i ja serem al cimPer baixar del cim, prenem un corriol que baixa vers a l coll entre la Creu i El Castell del Montmell. Passarem per l'Esglèsia Vella de Sant Miquel i d'aqui en poc, arribarem un altre cop a la pista.La via ens a sorprés, doncs la imaginave més fàcil. Primera via que escalo en aquest indret i nova via per la "cole"Escalada realitzada per: Joaquim Homs i Joan PruneraEl primer llargArribant a la R1Recuperant el llarg 2Pas difícil al darrer llargültima pas de la darrera tiradaAbans d'arribar a la darrera reunióLa Creu del Montmell

Visita a eguino, via integral xavier

DIMECRES, 12 DE JULIOL Segon dia de la nostra estada per aquestes terres. Ara cal escollir una nova zona a tastar i proposo al Lluis anar a Eguino. Aquesta escola no...

Puig de la Manúbia - Integral Sr. López

Hem tornat a la Vall de Lord per fer una vía d'escalada de recent obertura, molt propera a la Cresta del Sol que ja coneixem. Aquest recorregut, batejat amb el...

Camí vertical de la lluna plena.

Descripció de la ruta; nou recorregut (febrer 2023), equipat per JOM Big Wall. El Camí Vertical de la Lluna Plena és un traçat que aprofita el retorn de la via d'escalada de...

Cresta del Sol i ràpels de la Lluna Plena

Fa un any i mig que vam escalar la Cresta del Sol, una via d'escalada de dificultat moderada que recorre, amb passos d'escalada i fàcils grimpades, una llarga...

Circular integral pel cap de pont de sant oisme

Avui he recorregut el que seria el cap de pont de Sant Oisme. He fet un itinerari circular fent un recorregut integral del cap de pont.Perdoneu però em cal fer una introducció...

Llum de Lluna a Busa.

Feia dies que no escalàvem per Busa i això es nota en la falta de confiança en aquesta roca tant inquieta, tot i així, magnífica jornada la d'avui escalant la bonica i...

Via Integral Safari al Serrat de la Palomera.

Com molt bé la defineix en Joan Asín al seu blog es tracta d'una excursió-escalada on acabarem caminant més estona que no pas escalant. Es tracta d'un itinerari de...

La talaia de l'urgell: el pilar d'almenara

Teníem altres plans inicials però al final hem trobat un bon pla B per conèixer el nostre país i anar treballant la meva recuperació. Hem decidit pujar al Pilar d'Almenara,...

CREU DE MONTMELL Via sol i lluna

Feia dies que volia anar a fer aquesta via, doncs aquesta zona no la coneixia. Així que enfilem amb el Tato, l’autopista cap a Juncosa de Montmell. Seguint les...

Capelleta de sa Talaia de Sant Antoni, (Eivissa)

Distància recorreguda: 5.100 km Altura Mínima: 9 m Altura Máxima: 98 m Desnivell positiu: 192 m Desnivell negatiu: 195 m Temps en movimient: 02:39 Data: 24.10.2021 Capelleta...

Cova dels Sants. Racó de sa Talaia (Eivissa)

Hora Inicio: 12:53 6 oct. 2021Hora Fin: 14:49 6 oct. 2021Distancia recorrida: 3,7 km (01:55)Tiempo en movimiento: 01:18Velocidad Máxima: 7,56 km/hAltura Mínima: -53 mAltura...

Talaia d'Alcúdia, per l'aresta de llebeig

Talaia d'AlcúdiaEl cap del Pinar és la frontera natural entre les badies d’Alcúdia i de Pollença. Una llengua de terra que s’estén cap a la mar i que té en la talaia...

Talaia de Cal Reis

La talaia de cal Reis amaga en el cim un monument talaiòtic, construït molt probablement 800 anysabans de Crist. L'ús de la construcció -una mena d'altar fet de pedra en sec...

Integral al Pedraforca

Ref. Lluís Estasen (1.668), Collada del Verdet (2.244m), Cim Nord (2.428m), Pollegó Superior (2.498m), El Calderer (2.493m), Enforcadura (2.348), Coll Fals Pollegó Inf....

Nova via: integral a la cresta d'amets

Falta la ressenya... Això del confinament comarcal ens ha fet molt de mal. Només sortint 4 km podíem anar al sector de Tanca-li-porta a Ivars de Noguera i ens ha permet...

Torrent del misser. integral dels missaires.

El torrent del Misser és troba a la dreta del Clot de la Mònica. Aquest torrent amaga un laberint de petites Agulles on arribar-hi ja demana bona intuïció doncs cal seguir...

Un Tall de Lluna a l'Agulla de la Benedicció

Escalada per una aresta molt guapa sobre molt bona roca, llàstima que sigui tan curta. En algun moment m'ha recordat a l'Aresta Arcarons, tot i que no és una via exposada....

Hussein el Lluna al Faraó

Aquesta via ens l'havíem mirat quan vam fer la Zoe del mecanoscrit. Es veia molt tiessa, i en alguns punts desplomada. Al final vam decidir anar a donar-hi un cop d'ull. Ha...