Via Integral Safari al Serrat de la Palomera.

Com molt bé la defineix en Joan Asín al seu blog es tracta d'una excursió-escalada on acabarem caminant més estona que no pas escalant. Es tracta d'un itinerari de ressalts hàbilment enllaçats i aprofitats a l'extrem, mercès a les travessies s'acaben escalant força metres malgrat els bonys siguin curts. A les primeres xapes de la via hi hem trobat un pas que ens ha semblat més de V+. Les reunions les hem fet totes en arbres i no hem enllaçat llargs. A la darrera tirada passem per sota del primer arbre i al segon arbre és a on hem de saltar a la placa de l'esquerra, a la topo només hi surt el primer arbre.Accés: Aparcament habilitat entre el Bruc Residencial i la Vinya Nova.Aproximació: Des d'aquest aparcament agafem el camí que porta a Can Jorba. Quan arribem a la masia  de Can Jorba seguim la pista cap a l'oest direcció el Castell. Al cap de pocs minuts de caminar aquesta pista desemboca ens uns olivars, a sobre d'aquests olivars comença el Torrent de la Coma del Pastor. Pugem pel Torrent de la Coma del Pastor fins a un punt molt concret. El lloc on caldrà deixar aquest torrent és quan trobem un gran pi doble i veiem per primer cop el Faraó. Sortim del torrent i anem cap a la dreta per un corriol poc fressat i a estones per zones rocoses. Arribem a les penyes i anem a l'esquerra. Parabolts del 8 visibles i petita picada de S a l'inici.Grau obligat: V/V+.Horaris: Aproximació 50',via 1 hora i mitja i descens 50'. Tenint en compte que dins l'horari de l'escalada s'hi inclou estona per fer les transferències que són caminant romandrem més estona caminant que escalant.Orientació: Segons la ressenya és Nord Oest, nosaltres hem començat a escalar a quarts de quatre i hem estat al sol tota l'estona.Material:  Vuit cintes exprés, nosaltres hem posat un Camalot de l'1 a l'inici de la segona tirada i a la meitat del darrer llarg. Si es va just de grau es pot provar sort amb algun friend més petitot.Descens: En algun moment es rapelava el darrer llarg, jo no ho faria però en cas de fer-ho cal tenir en compte que el pi on fem la darrera role no te cap vaga. Nosaltres hem baixat al coll de darrera de l'agulla i hem començat a flanquejar en baixada ( rastres de pas ) i direcció Collbató fins que hem topat amb un ressalt rocós. Grimpem aquest ressalt en el sentit de la marxa que portem i arribem al camí que va a la Palomera marcat amb senyals vermelles. El seguim a la dreta de baixada fins a enllaçar amb la pista de Can Jorba per la que hem aproximat.Ressenyes: Joanasín i el Visas, gràcies companys!

La porta dels somnis al serrat dels monjos

DISSABTE, 13 DE GENER Aquesta setmana per imperatiu familiar em toca sortir el dissabte i donat que les temperatures encara son baixes, escollim quedar-nos per la zona,...

Via privilegi al serrat dels monjos

DIUMENGE, 07 DE GENER Avui s'acaben les Festes, però encara tinc les darreres comandes a servir com a “Patge Reial”, per tant avui tan sols puc fer una matinal....

L'Alta Fidelitat al Serrat dels Monjos.

Poques vies, que valguin la pena, em queden per fer al Serrat dels Monjos a Montserrat. Avui, després d'uns anyets de no anar-hi, hem repetit l'Alta Fidelitat: una vieta molt...

Visita a eguino, via integral xavier

DIMECRES, 12 DE JULIOL Segon dia de la nostra estada per aquestes terres. Ara cal escollir una nova zona a tastar i proposo al Lluis anar a Eguino. Aquesta escola no...

Puig de la Manúbia - Integral Sr. López

Hem tornat a la Vall de Lord per fer una vía d'escalada de recent obertura, molt propera a la Cresta del Sol que ja coneixem. Aquest recorregut, batejat amb el...

Via ALBERTO GONZÀLEZ. SERRAT D'EN MUNTANER.

24/05/23. Després de fer la via Orgull Maputxe, encara tenim temps de fer la via Aberto Gonzàlez, abans què el temps cavies cap a pluja...La via té dos llargs de corda de...

Via ORGULL MAPUTXE. SERRAT D'EN MUNTANER.

24/05/23. Avui donen tempestes a la tarda, així què anem a Montserrat, en principi sense cap idea, al final ens decidim per anar a la via Orgull Maputxe.Una via curta, intensa...

Via Vintage al Serrat dels Monjos.

Itinerari típic del sector amb la genuïna escalada de ressalts que el caracteritza. La via te dues parts ben diferenciades: la part inferior relativament equipada i una...

Cromosoma al Serrat dels Monjos.

Una de les darreres aportacions al Serrat, on hi gaudirem de bones fissures i díedres així com d'algun tramet de placa intercalat. S'endevina una pencada titànica dels...

Via Graffiti al Serrat dels Monjos.

De les rodones dels Monjos!. Tots els llargs ens han agradat i ens han fet escalar, bona combinació de plaques i algunes fissures. La roca és ferma en tot el recorregut...

Circular integral pel cap de pont de sant oisme

Avui he recorregut el que seria el cap de pont de Sant Oisme. He fet un itinerari circular fent un recorregut integral del cap de pont.Perdoneu però em cal fer una introducció...

Han Solo al Serrat del Moro.

A nosaltres ens va triomfar, ja que te alguns trams molt guapos malgrat que també n'hi ha de cutres. L'escalada és ben variada: placa de dits,fissura explosiva,placa...

Distopia al Serrat de les Arnes.

Vilamala, des de l'època de les carboneres, que mai havia estat tant visitada. Avui, aprofitant un xic la fresqueta matinal després de la (minsa) tempesta d'ahir, he tornat a...

Escalades al Serrat de la Pastereta

Entre mitjans de maig i inicis de juny, i enmig d’una successió d’onades de calor d’aquelles que fan història, en Pau i jo hem anat tres setmanes seguides a escalar a la...