Via INTEGRAL DEL SOL I LA LLUNA. CREU DEL MONTMELL. LA JONCOSA DE MONTMELL.

24/02/22. Feia temps que volia fer una visita a aquesta zona, una piulada del Marc Busquets (Bloc empotrat) m'ho ha recordat i aquesta via és veu prou interessant. Avui amb la Isabel, Felip i l'Antonio anem a fer-hi una visita.La via té quatre llargs de corda curts, totalment equipats i amb bona roca. Una via recomanable per a conèixer la zona.Per: Isabel Notivoli, Felip de Linares, Antonio Gómez, Joan Asín.DADESPrimera ascensió: 1988.Per: V.Mestre, M. Alegre.Re-equipada: X.Amat, J.Massana.Roca: Calcari.Orientació: sudEquipament: Totalment equipada amb estips, pitons, ponts de roca.Material: 8 cintes exprés.Dificultat: V.Aproximació: De  La Joncosa del Montmell, sortint del poble (venint de Vilafranca) agafem un carretera a ma dreta que passa per una font i després és transforma en pista. La seguim fins a una Àrea Recreativa. Pugem direcció a les parets i trobem un camí botànic (cartells explicatius), el seguim a la dreta i a la vertical de la via pugem per un corriol a peu de via (díedre marcat)Descens: de la R4 pugem a la Creu del Montmell on agafem un camí cap el nord que ens porta al coll entre la Creu i el Castell del Montmell, baixem pel camí senyalitazat verd-blanc.Primer llarg, per un marcat díedre.Segon llarg, sortim a la dreta i pugem per un esperó-placa fins a la R2.Tercer llarg, sortim a l'esquerra i després del primer espit pugem per un díedre-esperó el seguim fins a la R3 a l'esquerra.Quart llarg, sortim a la dreta per un ressalt (pont de roca) anem a buscar un marcat esperó per un pugem passatge atlètic en bavaresa, seguim fins la R4.primer llargsegon llargtercer llargquart llargFOTOCIM

Turó de la Creu de Gurb

Avui, novament amb els nens eivissencs, hem fet una excursió matinal per pujar un petit cim, el Turó de la Creu de Gurb. Com el seu nom idica, no és més que...

L'enigma de la creu cimera

En molts dels gravats antics de la muntanya de Montserrat es poden observar solitàries creus presidint alguns dels cims.Evidentment en estar exposades als efectes atmosfèrics...

Sunset Paradise a la Creu del Codó.

Semblava que l'estiu s'havia acabat però no, la refrescada de la setmana passada va ser un miratge profundament desitjat. Així, que intentem aprofitar la fresca matinal en les...

Visita a eguino, via integral xavier

DIMECRES, 12 DE JULIOL Segon dia de la nostra estada per aquestes terres. Ara cal escollir una nova zona a tastar i proposo al Lluis anar a Eguino. Aquesta escola no...

La creu esvástica de montserrat

Quan Himmler va anar a Montserrat a la recerca del Sant Grial poc pensava que el Santuari comptava a les seves dependències amb una creu gammada amb què potser s'hauria...

Serrat voltor, creu de ferro i gallina pelada

Divendres vespre ens arrugem una mica amb el temps ja que no veiem clar acampar amb les nenes a la zona de la Cerdanya francesa si a la nit hi poden haver tempestes, així que...

Puig de la Manúbia - Integral Sr. López

Hem tornat a la Vall de Lord per fer una vía d'escalada de recent obertura, molt propera a la Cresta del Sol que ja coneixem. Aquest recorregut, batejat amb el...

Circular integral pel cap de pont de sant oisme

Avui he recorregut el que seria el cap de pont de Sant Oisme. He fet un itinerari circular fent un recorregut integral del cap de pont.Perdoneu però em cal fer una introducció...

Avui coneixereu : La Font de la Creu de Terme de Fals a Fonollosa

Aquesta Font esta al costat de la Creu de Terme  en la carretera BV-3012, en la barriada de la Creu de Fals en el Terme Municipal de Fonollosa. És una font d’aigua de xarxa...

Via Integral Safari al Serrat de la Palomera.

Com molt bé la defineix en Joan Asín al seu blog es tracta d'una excursió-escalada on acabarem caminant més estona que no pas escalant. Es tracta d'un itinerari de...

213. VF de la Roca de la Creu (Ribes de Freser)

LA VIA FERRADALa VF del Roca de la Creu (K2/3) és la primera via ferrada de la Vall de Ribes. Va ser inaugurada l’any 2017 i fou impulsada pel Consell Comarcal...

Integral al Pedraforca

Ref. Lluís Estasen (1.668), Collada del Verdet (2.244m), Cim Nord (2.428m), Pollegó Superior (2.498m), El Calderer (2.493m), Enforcadura (2.348), Coll Fals Pollegó Inf....

Nova via: integral a la cresta d'amets

Falta la ressenya... Això del confinament comarcal ens ha fet molt de mal. Només sortint 4 km podíem anar al sector de Tanca-li-porta a Ivars de Noguera i ens ha permet...

Torrent del misser. integral dels missaires.

El torrent del Misser és troba a la dreta del Clot de la Mònica. Aquest torrent amaga un laberint de petites Agulles on arribar-hi ja demana bona intuïció doncs cal seguir...

Escalades a la Lluna. Àger

uns ulls ens enquadren, a nantros i a la LlunaJa tenim nom. Foto des de la feixa, del Ferran. L'Ester surt cap al Llarg 6. La nit ens va atrapar obrint el darrer...