XIII Marxa Tinença i GR 331 Etapa 10. Tinença de Benifassà.

29 de maig de 2022Després de dos anys d'aturada obligada pel Covid, aquest any s'ha reprès la Marxa a la Tinença en la seva XIII edició. Cada cop sóc menys partidari de les Marxes de muntanya, per la massificació que suposa aquest tipus d'esdeveniments, però com sempre comento, la meva devoció pel territori de la Tinença i els Ports guanya la partida i participo en la marxa. Un total de més de 450 persones ens apleguem a Castell de Cabres per fer una bonica ruta que ens portarà fins a Herbeset, i tornem seguint bona part del traçat del GR 331 Camí de Conquesta (10a. etapa Herbeset-Castell de Cabres). Com sempre una excel·lent organització, i un temps fantàstic han fet possible una gran jornada de muntanya!HerbesetAproximació: La sortida es fa des de Castell de Cabres, a la Tinença de Benifassà, Baix Maestrat.Dificultat: Moderada, donada la llargada de l'itinerari. Senders bons i pista.Desnivell: Uns 1250 m. acumulats.Durada: 20,5Km. Unes 5 horesItinerari: Sortim de la plaça del poble pel carrer de les Eres i baixem a trobar la carretera d'accés, la CV-105. Abans d'arribar-hi trenquem per la dreta per passar a tocar del prigó de St. Llorenç i prendre el vell assagador del Camí del Fontanal. Deixem enrera el pou i els afareigs del Fontanal i remuntem fins a una llarga pista que en direcció nord-oest ens portarà fins al Mas de Gabino. Sortida de la XIII Marxa a la Tinença. Castell de CabresPrigó de St. LlorençAssagador dels FontanalsPou dels FontanalsSafareigs del Pou dels FontanalsCastell de CabresColl de Sant AntoniMas de GabinoLa pista fa una gran ziga-zaga i segueix en la mateixa direcció que portàvem, quasi carenejant la Serra de les Canals. A una forta corba a la dreta de la pista que segueix remuntant cap al Mas de Godes, trenquem a l'esquerra per una altra pista que baixa cap a la confuència dels barrancs de Gabino i de la Mina. La pista segueix per l'esquerra cap al barranc de la Mina, i a l'alçada del barranquet de la Bassa, creuem el barranc i remuntem fort per la costa fins al Coll del Tossal Gros, on hi trobem un punt d'avituallament.Ara la pista en baixada i en direcció sud enfila decidida el barranc de l'Obscur, que en trobar la llera resseguim en direcció nord fins a la nova confluència amb el barranc de les Rotes, ara en direcció sud-oest. Pocs metres més enllà deixem la pista i el barranc, i prenem per la dreta un sender que remunta ara el Barranc de les Sitges fins quasi bé la seva capçalera. El sender deixa de cop el llit de barranc i remunta decidit per la dreta seguint els antics bancals del Pla dels Corredors fins al collet de la Santa Creu on empalmem amb el PR que entra al poble d'Herbeset per la part de llevant, per sota de l'esglèsia.Bc. de la MinaColl del Tossal GrosBc. de les RotesHerbesetAllí ens espera un bon tiberi, i el retrobament amb molts i moltes dels habituals de la marxa a la Tinença. Fem petar la xerrada mentre gaudim d'una estona de descans per recuperar forces. Cal pujar a fer la visita a la parròquia de Sant Miquel, al costa de la gran esplanada on estava el Castell d'Herbeset. Des d'aquí es pot gaudir d'un privilegiat mirador d'aquest racó de la Tinença.Sant MiquelForn a una casa d'HerbesetLa TinençaSeguim. Sortim des de la plaça cap a l'entrada del poble. però trenquem per l'esquerra per un carreró que ens dóna sortida al sender que recorrerà les darreres cases del poble per sota, en direcció sud-est, pel camí del Mas del Lleuger, recuperat per a portar a terme la Marxa. Passem a tocar de la Bassa de St. Isidre, uns metres per sota de la carretera i el Peiró de St. Isidre (per on transcorren els primers metres de la 10a. etapa del GR-331).A pocs metres d'una corralissa de bestiar retrobem una pista que seguim uns metres per la dreta, i la tornem a deixar aviat ara per l'esquerra. El sender deixa a l'esquerra el Mas del Lleuger i aviat empalma amb el GR 331 en tornar a trobar una pista que arar seguim per l'esquerra. A partir d'aquí seguim el traçat del GR-331, Camí de Conquesta. La pista pren direcció...

CAMÍ DE CAVALLS: etapa 1: DE MESQUIDA A ES GRAU

Ja hem fet tot el tomb de Camí de Cavalls però trobem a faltar la primera etapa de Maò a Es Grau, així que ens va semblar prou interessant refer aquest recorregut, però hem...

Trekking mardi himal-machapuchare. etapa 5

15/10/23. Darrer dia de trekking, avui serà de baixada des del Low Camp 3050m a Sidhing 1850m. Arribem a mig dia on ens esperen uns tot terreny què ens portaran a...

Trekking mardi himal-machapuchare. etapa 4

14/10/23. Aquesta és l'etapa estrella del Trekking, ens espera un llarg dia. Sortim del High Camp 3580 i arribem al punt més alt 4200m, amb bones vistes al Machapuchare,...

Trekking mardi himal-machapuchare. etapa 3

13/10/23. Jornada curta del LOW CAMP (3050m) al HIGH CAMP (3580m). Seguim pel bosc espès, mica en mica l'anem deixant endarrere fins a Badal Danda, on ens trobem de cop unes...

Trekking mardi himal-machapuchare. etapa 2

12/10/23. La segona etapa és llarga, sortim de Deurali a 2232m i arribarem al Low Camp 3050m, passant per Forest Camp. Al matí ens trobem amb el Regal de veure l'Annapurna sud...

Trekking mardi himal-machapuchare. etapa 1

6/19/23. Marxem cap a l'aeroport ben carregats, quan arribem per facturar ens diuen què hi ha "overbooking", Turkish Airlines, no entenem res.....Un grup què anava al trekking...

Artà a Sóller. Tercera etapa Volta a Mallorca.

L'itinerari sencer de la Volta a Mallorca 2023 amb aquesta tercera etapa.Itinerari marcat amb el ciclocomputador Hammerhead Karo II.Altimetria del dia d'avui.Tercer i últim dia...

GR 92 Etapa 24. Torredembarra - Calafell

22 de desembre de 2022Reprenc després de molt temps el GR 92, el Sender de la Mediterrània. Canviem cims i muntanyes per platges, penya-segats i mar. Els paisatges del...

GR 331 Etapa 12 Vallibona-Vallivana

11 de setembre de 2022“El GR 331 és una ruta de 166 Km que permetrà a qui la recorri gaudir de la natura i el paisatge d’aquest entorn únic a través dels antics...