GR 331. Camí de Conquesta. Etapa 8. Morella- Xiva- Morella

27 de gener de 2024.Seguim trescant pel Camí de conquesta. La etapa 8 des de Xiva  a Morella és la més curta de totes, tant sols 6.9 km, i per complementar-la la plantegem sortint de Morella i pel Camí Vell de Xiva a Morella arribar fins al bonic poble de Xiva, des d’on prendrem de retorn el traçat del GR 331. Una ruta circular que ens portarà a descobrir bona part de la Dena de Morella la Vella, entre grans masades i espectaculars miradors, que ens regalaran precioses panoràmiques dels Ports.Arcs de Santa Llúcia, Morella.Aproximació: En plantejar l’etapa com una circular podem deixar el cotxe al pàrquing proper a la Porta de Sant Miquel de Morella, al seu extrem nord-est, des d'on prendrem el Camí Vell de Xiva i on arriba l’etapa 8 del GR 331.Dificultat: Moderada.Desnivell: Uns 1000m. acumulats.Durada: 14,2Km. Unes 5h.Itinerari:  Als peus de la Torre del Trinquet, al costat de la monumental Porta de Sant Miquel de Morella hi ha els indicadors del GR 331 que ens fan baixar a un sender paral·lel a la carretera d’accés al poble, en un nivell més baix. El sender ens porta fins a l’ermita de Santa Llúcia i Sant Llatzer, també als peus de l’espectacular aqüeducte de Morella. Creuem la darrera arcada i prenem la carretera CV-117 en direcció a Xiva. La seguim apenes uns 750 m. fins a un camí que baixa per l’esquerra de la carretera, cap a la llera del Barranc de la Penella. Uns metres per sota de la carretera i a un fort revolt del sender trobem el preciós Pont Gòtic del Povet. que salva un barranquet, afluent de la Penella, que baixa des del Mas de Romeu.Torre del Trinquet. Morella.Peiró de la Porta de Sant MiquelErmita de Santa Llúcia i Sant LlàtzerMas de RomeuBarranc de la PenellaPont gòtic del PovetEl camí s’enfila per retrobar la carretera i la segueix pocs metres més, fins a una marcada corba a l’esquerra, on la tornem a deixar i enfilem per un costerut camí d’accés també al mas de Romeu. A la propera bifurcació del camí prenem l’opció de l’esquerra que creua un barranquet i ressegueix les grans bancalades del mas per la seva vora esquerra, just al limit del barranc. Abans de deixar enrera els bancals del Mas de Romeu. m’apropo a visitar una preciosa barraca de pedra en sec integrada dins d’un alt marge. Ara sí, deixem endarrera els bancals i prenem el sender que remunta paral·lel al barranquet cap al collet del Tossal de Barra. A trams el sender està totalment empedrat, en algun lloc he llegit que es tracta de les restes d’una antiga calçada romana…Barraca de marge als bancals del Mas de RomeuCalçada romanaUn cop al collet, creuem una portera i fem una darrera ullada al Castell de Morella que s’aixeca al sud. Canviem de vessant, ara  tenint el barranc del Pantà a la nostra esquerra. El sender planeja i ens deixa entreveure la Caseta del Pantà dins al dens bosc d’alzines. Baixem fins a la llera del barranc del Pantà, entre murs de pedra en sec que encaixonen el sender i a l’altra vessant ens espera una curiosa zona de terra argilenca, un mosaic de colors rogencs i ocres que ens tornen a situar al sender que planejant avança cap al nord-oest, deixant a l’esquerra les masades de Roger, La Roureda o la Cabrideta. Caseta del PantàBarranc del PantàMas de RogerLa CabridetaBarranc de XivaUna altra portera ens deixa a un collet rocós de la carena que ens aboca a la part de l’obaga, baixant decidits cap al barranc dels Plans i a la propera Xiva. El sender és primer empinat i fent grans ziga-zagues per suavitzar el pendent, i a trams ample i còmode de seguir. Aviat empalmem amb el traçat del GR 331, que coincideix amb el PR-CV 216, per on retornarem fent l’etapa 8. Abans baixem per l’esquerra i poc més avall trobem una petita capelleta i l’ample camí que deixa a la dreta una granja i ens deixa a la carretera d’accés a Xiva.Camí Vell de XivaCruïlla amb el GR-331Xiva de MorellaCreuem el pont nou de la carretera, i a l’altre costat veiem els panells de l’etapa i els indicadors, a tocar del peiró...

Menorca: camí de cavalls (sud de l'illa)

L'any passat vaig poder recórrer el Camí de cavalls, per la costa nord. Tenia clar que tornaria i faria la continuació que aquí us presento. Aquest cop hem vingut a fer una...

CAMÍ DE CAVALLS: etapa 1: DE MESQUIDA A ES GRAU

Ja hem fet tot el tomb de Camí de Cavalls però trobem a faltar la primera etapa de Maò a Es Grau, així que ens va semblar prou interessant refer aquest recorregut, però hem...

De Lloret a Blanes pel camí de ronda

Atractiva excursió seguint el camí de ronda del GR-92 que va de Lloret a Blanes. Es tracta d'un itinerari d'uns 11 km que es poden fer en 3.30 h i en el qual gaudim d'un...

Traure un camí de la uci: de castarne al faro

Castell de CastarnerEls companys de Castarné ens comenten que volen recuperar un antic camí i ens demanen la nostra col·laboració. En el meu diccionari personal ajudar -...

Via "el camí de Samper"

Ressenya dels VisasAvui m'he deixat enredar pel Jordi i hem anat a fer aquesta via que no m'ha agradat gens. Si voleu informació, la trobareu en l'enllaç de la ressenya...

Puig d'en Farineta i camí de sa Pineta

Powered by Wikiloc El Puig d’en Farineta, també denominat puig d’en Basset, assoleix una alçada de 324 m. i és ocupat pel mirador - refugi del Foment del Turisme de...

Salt de l'olla - camí ral

En aquesta ocasió hem vingut a la Vall d'en Bas amb una finalitat exclusivament fotogràfica, es a dir, res de llargues caminades ni de feixucs desnivells a superar. Després...

El camí del llorer

El camí del Llorer, anomenat equivocadament com a canal, és un traçat mig equipat que transcorre per l'interior de la canal de l'Artiga Baixa.El camí del Llorer és un...

Serrat del poll: via camí ral, sortint caminant

Entre els mesos de gener i juny està restringida l'escalada per nidificació d'ocells.Inici segon llargLa paret del Serrat del Poll deu estar de moda des de que es van...

Trekking mardi himal-machapuchare. etapa 5

15/10/23. Darrer dia de trekking, avui serà de baixada des del Low Camp 3050m a Sidhing 1850m. Arribem a mig dia on ens esperen uns tot terreny què ens portaran a...

Trekking mardi himal-machapuchare. etapa 4

14/10/23. Aquesta és l'etapa estrella del Trekking, ens espera un llarg dia. Sortim del High Camp 3580 i arribem al punt més alt 4200m, amb bones vistes al Machapuchare,...

Trekking mardi himal-machapuchare. etapa 3

13/10/23. Jornada curta del LOW CAMP (3050m) al HIGH CAMP (3580m). Seguim pel bosc espès, mica en mica l'anem deixant endarrere fins a Badal Danda, on ens trobem de cop unes...

Trekking mardi himal-machapuchare. etapa 2

12/10/23. La segona etapa és llarga, sortim de Deurali a 2232m i arribarem al Low Camp 3050m, passant per Forest Camp. Al matí ens trobem amb el Regal de veure l'Annapurna sud...

Trekking mardi himal-machapuchare. etapa 1

6/19/23. Marxem cap a l'aeroport ben carregats, quan arribem per facturar ens diuen què hi ha "overbooking", Turkish Airlines, no entenem res.....Un grup què anava al trekking...

Artà a Sóller. Tercera etapa Volta a Mallorca.

L'itinerari sencer de la Volta a Mallorca 2023 amb aquesta tercera etapa.Itinerari marcat amb el ciclocomputador Hammerhead Karo II.Altimetria del dia d'avui.Tercer i últim dia...

Vallfornés ... camí roca penjallops

... Vallfornés és d´aquells indrets que li tens carinyo dons és casa nostra. Ja de petits pujava en bicicleta a fer el banyet a Roc fíté i segueixo pujant a fer el banyet...

Tuixent tours: el camí del fiter

El Fiter és un coster que domina l’extrem est del poble de Tuixent. Actualment està repoblat de pins roigs però només fa uns 70 anys aquest indret era totalment conreat,...