Escalada esportiva a gredos

La verita és que he dubtat una mica en si escriure aquest post, o no. I per què? Doncs perquè les zones d'esportiva que vam visitar per Gredos, són bastant discretes, d'aquelles que en diem d'interès local.    Però bé, crec que en qualsevol sector o vies equipats hi ha molta feina i il·lusió a darrere per part dels equipador i faig aquesta entrada com a petit reconeixement la labor que fan els locals d'aquestes zones. I no dic que no siguin bones, sinó que pel meu parer la visita a aquestes escoles pot ser un complement a una ruta i viatge per la "Zona centro" o si el temps no acompanya gaire per fer via llarga són una alternativa. A banda d'això visitar aquestes petites escoles ens ha permès conèixer un territori preciós , pobles perduts, paisatges rurals, gent, i només per aquestes experiències ja  ha valgut la pena recórrer i escalar una mica pels sectors de Gredos.    Per ubicar-nos una mica, ens trobem a Castella i Lleó, concretament a la província de Salamanca i ens mourem pels voltants de Sierra de Béjar.    En l'àmbit pràctic vull dir-vos que aquestes escoles estan molt a la vora del poble de Béjar, pot ser un bon camp base, ja que hi ha una àrea gratuïta per Autocaravanes amb punt per buidar i font per omplir aigua. A més a més, és un poble encantador amb un centre molt autèntic, amb el seu petit comerç, merceries, sabateries, queviures. Us recoma fer no per un volt per aquests carrers i places i gaudir d'un viatge a temps enrere on hi havia vida a les botiguetes locals .    Un altre poble adorable és Candelario on també val la pena perdre's pels seus carrerons empedrats, estrets i recaragolats.  Abans d'arribar al poble podeu passar pel Castanyer que també es mereix una visita.I pel que fa a l'escalada la ressenya que vam utilitzar va ser aquesta. Ens va semblar molt correcta, fotos a color dels sectors, aproximacions ben detallades.Els sectors:Sector Corbera a Navalmoral de BéjarEs tracta d'una petita muralla de granit amb vies de placa i fissures. La seva ubicació és molt bucòlica amb unes vistes preciosa. Pel que fa a les vies, les que vam fer ens van agradar. Ens va semblar un raconet vistós, per passar-hi un dia, escalar en granit i gaudir d'un paratge ben solitari.Cancho del Bermejo    El trobem en el municipi de Valsesangil, terra de ramaderia i agricultura. Un indret rural i solitari de Sierra de Béjar. Un altre petit sector d'interès local, hi vam escalar, però no ens va semblar res de l'altre món. Granit, plaques i fissures. El lloc preciós però l'escalada discreta. Tot i això les vies que vam fer eren unes fissures prou interessantLaguna del Duque    Vam anar-hi amb unes expectatives altes, ens n'havien parlat com si fos el millor de la zona. De fet, és el més gran i el que té més quantitat de vies, però no ens va agradar.    Ho vam trobar  tot com molt abandonat,  les vies molt brutes, regalims i liquen. Vam coincider amb en Lora (autor de la guia) que ens fa algunes recomanacions. Em sap greu, però les vies que vam fer, no ens van semblar gens bones. Vam escalar al sector Espicancales i a la placa de los Checoslovacos. Vam canviar al sector de més amunt , i potser les vies estàven un mica més netes, però tampoc no ens van semblar de gran qual·litat. Teníem pensat estar-hi un parell de dies, però amb un en vam tenir prou. No ens sembla un...

Cremar torrons: esportiva al mirador del montsec

Amb la colla decidim anar a cremar els torrons després dels dinars opípars i copiosos del Nadal. Error vam decidir que dinaríem allí mateix al peu de les vies... coca de...

Escalada esportiva a valdellou (sector skas, derecha)

Dons si, després de 10 anys torna a Valdellou repetint company, en Ramón !!! Aquesta vegada em fet una mica de inspecció per tota la escola i m´he quedat meravellat del seu...

*** Esportiva de benvinguda, Montserrat Sud

Dissabte i diumenge, 4 i 5 febrer de 2023És bo tornar a casa...I més quan la lluna neix.- Penso que estar viu és respondre -Mark Strandcompanydeviatgeiatzars:Lauπ

Escalada esportiva a batet, la lleixa (ripollés)

Dons si, un altre sector d´escalada esportiva que no había trepitjat i aquesta vegada, aprofitant el nostre aniversari 13 geamm i que estem al Ripollés ... ens arribem fins...

*** Esportiva reincident, Penya Roja, la Riba

Dimecres, 27 de març de 2022Ens cal color, en el format que sigui i sense mesura, tot i que a vegades cal acotar-ne la intensitat. Tornem a la Riba, vers el record latent de...

escalada a le marche, italia

Volíem fugir del mal temps a  Arco di Trento  i no teníem gaire clar on anar a parar.       Per...

Serra de Gredos - La Chaparra - 10/10/2021

Avui és el segon dia de la nostra estada a Gredos i els companys ens proposen passar un dia familiar a la Zona de la Chaparra. Una zona d'escalada esportiva que fa molts anys...

Escalada esportiva a solius: roca ponça

Com arribar-hi?  Agafem la carretera a Platja d'Aro per la carretera C-35. Passat el km 100 i un magatzem de mobles agafem una carretera asfaltada perpendicular amb...

*** Esportiva incipient, Montplà, Montgrí

Dijous, 18 de març de 2021Per més que les Medes i la plana empordanesa temptin la mirada, resistim, la vista clavada a la breu cinglera del Montplà i la imaginació escollint...

*** Esportiva amb solera, Penya Roja, la Riba

Diumenge, 7 de març de 2021Hi ha racons que passen de moda, víctimes d'una popularitat ja en desús i és en aquest oblit voluntari, quan recuperen un atractiu que no...

*** Esportiva des del record, la Mussara (Prades)

Dissabte i diumenge, 20-21 de febrer de 2021Ho confesso, sovintejo el nord relegant les parets del sud a un paisatge fet de records d'un temps en el que l'escalada no era encara...

*** Esportiva de proximitat, Cèllecs, Maresme

Diumenge, 27 de desembre de 2020En època de confinaments comarcals tota roca és bona i si és granit encara millor. A Céllecs no sembla importar-li massa que faci un munt...

*** Esportiva íntima, Os de Balaguer

Dijous i dilluns, 10 i 14 de desembre de 2020Racons petits, estranyament serens on refugiar-se del món. A Os de Balaguer s'hi arriba des de la calma, tot al seu voltant dorm....

Vallirana - Escalada Esportiva.

D'aquesta zona n'havíem sentit a parlar, però mai ens havia atret prou. La veritat que és una zona molt complerta, amb una roca excel·lent i molt bon equipament, amb...

**** Esportiva des del desig, Solarium, Camarasa

Dissabte i diumenge, 5-6 de desembre de 2020Solarium, contrafort salvatge que t'empeny amunt amb energia ferotge, un autèntic festí de roca, golós més enllà de la sacietat....

Via desconeguda i esportiva a l'Abella.

Aquest dissabte hem pujat a l'Abella de la Conca a investigar per on va una via que fa temps que teníem ganes d'escalar. La via comença a on acaben les vies d'esportiva del...