Ui la que t'espera, 6b (95 m), Sòcol del Mont-roig (Solàrium)

Aquesta via no és tant pel que és sinó pel que serà. Una bona forma de passar el matí,  sense massa pretensions, però que de ben segur, quan aquest parell de dos tornin de vacances fets uns bous, ens regalaran alguna que altra possibilitat ben guapa que es veu. Comença uns 50 m. a l'esquerra de la cova de l'Escaleta i l'aproximació és la del sector Solàrium. Si no el coneixeu -que tot podria ser- compreu-vos el Lleida Climbs.Al primer llarg, Pepe que no veu el pont de roca, s'inventa una variant més dura que l'original. Tot ell és una barreja de Manolo i Rompetechos. Al segon llarg continua ell mateix per un pany de roca que acabarà sent més bona del que sembla. I un tercer curt amb un pas dur sota un sostret, amb un bolt un pèl baix que us obligarà a protegir la sortida mentre bloquegeu o jugar-vos un volet (que no bolet).Descens en un parell de ràpels passant per l'R1.Material: àliens, tòtems, Cam#3 Ubicació Ressenya Cal GallPepe encetant la viaEll mateix a l'R1L1I continua ell a l'L2Inici de l'L3I final rumberoFotocimLo Xist

Via Diedre Central al Sòcol del Montroig.

En Parce tot sol i en tres atacs obre aquesta via tota ella tipus "sendero limite" al Sòcol del Montroig.No en trobarem cap ferro homologat si no es perquè...

Nova via. Diedre Central al Sòcol del Montroig.

Després de la bonica pluja d'aquest cap de setmana i que ho ha deixat tot nevat per sobre de 1200m. calia buscar una paret a cotes més baixes i llavors s'ha m'ha encès la...

Indis de Ponent al Sòcol del Montroig.

El sol de Desembre sempre fa el ronso i li costa de sortir, però mica en mica ho va fent. Com de mica en mica, també vaig repetint vies al Sòcol del Montroig, avui, la ja...

Via del Diluvi al Sócol del Montroig.

El penúltim llarg és molt ben parit i la primera tirada també és bona, a la resta de la via s'alternen trams xulos amb els rostolls i caminades de rigor. De molt bon...

Via del jaumet al sòcol del mont roig

DIMECRES, 22 DE NOVEMBRE Sortim de casa amb l' intenció d'anar a escalar a la Paret del Doll però arribem al Coll de la Font llonga i en el camí trobem la barrera...

Via CHARLYE 10. SÒCOL DE NARIEDA.

25/10/23. Teníem varies opcions i ens decidim per anar al Sòcol de Narieda a fer la nova via equipada. L'Agustí i el Juli què no ha escalant en aquest racó fan les vies...

Via BROWNIE. SÒCOL NARIEDA.

5/09/23. El Miquel Garrell hem va passar la Ressenya de la nova via oberta al Sòcol de la Roca Narieda. Un cop publicada ja s'ha repetit força vegades, avui hi anem amb la...

Alpinisme de Secà al Sòcol del Montroig.

Setmana de carnaval però que amb aquests dies tant bons que fa no podem deixar escapar l'oportunitat de fer una escaladeta abans de l'anunciat canvi de temps i, abans de la...

El jardin de keleden + socol coll de porta

DIUMENGE, 29 DE GENER DE 2023Les temperatures per aquest diumenge segueixen baixes, però les ganes d'escalar poden més que el fred i quedem amb la colla de Vilafranca...

Via DIAMANT. SÒCOL COLL DE PORTA. MONT-ROIG.

30/11/22. Després de fer la via del Lluís, com encara hi ha temps, anem a la via Diamant al Sòcol del coll de Porta, que el Ramir i el Felip no han fet i que en tinc bon...

Petita Àneu al Sòcol del Montroig.

Després de la necessària i sempre minsa pluja d'ahir, busquem el sol i la roca seca a la bonica Petita Àneu al sòcol del Montroig. Aquest com sí, en un dia ben assoleïat,...

Maruja Clean, 6b (165 m), Sòcol del Mont-Roig

El duet Montse/Emili continuen treballant i té a tota la padrinada a rebufo, sense donar l'abast. A la darrera sessió de control de lo Gall es va proposar crear un crowfunding...

Via DEL DILUVI. SÒCOL DEL MONT-ROIG.

27/09/22. La via Del Diluvi, és una nova via oberta al sòcol del Mont-Roig. Una via pràcticament des-equipada, amb una dificultat de V+ a equipar amb 7 llargs de corda. Via...

Matamala al Sócol del Montroig.

De totes les vies que he fet al Sócol aquesta és la que m'ha semblat més exposada.Aixó no vol dir que sigui exposada només que nosaltres no n'hem sapigut prou,uns...

La Matamala al Sòcol del Montroig.

Fa molt anys ja m'havien dit de l'existènsia de vies al sòcol del Montroig, però la nula informació i l'aspecte de la paret sempre m'havien fet girar la mirada cap altres...

Alpinisme de Secà al Sócol del Montroig.

Bons díedres i alguna placa ben parida pagant l'habitual peatge del Sòcol en forma de relleigos i herbes diverses. A mi personalment és de les que m'ha agradat més del...

Petita Àneu al Sócol del Montroig.

Guapa via,amb les inevitables feixes i transicions típiques de la paret.Les tirades 1,2 i 4 són bones,totes de díedre,però els moviments són variats.S'endevina una...

La Perla Negre al Sócol del Montroig.

Bona escalada d'autoprotecció on només s'ha sucumbit a la temptació d'expansionar per fer més cómodes alguns relleus.El recorregut és ben variat ja que transita per...

Perla Negra (6a+, 170 m), Sòcol del Montroig

Recentment, l'Edu ens regalava aquesta via desequipada, ben bona, de bon fer, en la que tots els llargs són per gaudir, tret potser , de l'avantdarrer, una mica d'enllaçament...

PIC MONT-ROIG 2864m.

24-25/07/19. El Mont-Roig (2864m) és un dels 100 cims comarcals, sostre del Pallars Sobirà,  però queda eclipsat pels tres mils què l’envolten. La seva ascensió és...

Ascensió al Mont-Roig (2.864 m) amb esquís

El Mont-Roig és el cim més alt de la Vall de Cardós i per la seva situació ofereix un dels millors panorames dels Pirineus. La seva cara Est, amb una característica canal...

Descobrint el sòcol del Montroig

Aquest dissabte amb el Toni vàrem decidir anar al sòcol del Montroig. Jo encara no hi havia escalat mai i volíem fer la via "Indis de ponent" que tothom diu que és molt...