Rantamplan a la Magdalena Inferior, i via del Carles al Gorra Frígia

Amb el Pep vam fer una sortida a Gorros, primer volíem fer una via a la Magdalena Inferior, i després ja veuríem. L'escollida va ser una via de nom complicat, i ho dic així perquè tothom l'escriu de manera diferent.Sabent que el nom fa referència al gos del Lucky Luke, la poso en el nom original: Rantamplan. Però la trobareu com a Rataplan, Ramtamplam, i encara en alguna altra combinació!En qualsevol cas és una bona via, similar a la que hi faltaven espits, i que ja havíem visitat anys enrere. Una via que comença amb un tram humit, com passa sovint a Montserrat, i amb un primer llarg molt suat i relliscós, però amb les assegurances prou a prop com per pujar tranquils.El segon recorda molt al primer, potser és un pèl més difícil, però amb una roca molt més aspra que fa que s'hi pugi amb més confiança. La veritat és que aquests dos primers llargs són molt bons.Finalment, un tercer llarg més tombat però amb la mateixa roca extraordinària, ens deixa al cim.D'allà baixem amb un ràpel curt fins al camí de les escales de Jacob, mentre decidim de fer-ne una altra a la Gorra Frígia, la via del Carles.Bé, l'aproximació des de les escales és ràpida, i aviat som a peu de via envoltats de públic expectant... Les dues primeres tirades són d'anar fent, buscant els parabolts entremig del mar de còdols, amb algun que altre pas on cal mirar-s'hi.Però el llarg clau és el tercer. Es puja prou bé fins un ressalt lleugerament desplomat on, tot i les preses cantelludes, cal tibar de valent per arribar a superar-lo. als que som una mica grans, aquests trams tan tiesos sempre ens costen!I després ja només cal superar els dos darrers fins al cim, tots dos molt més còmodes amb només un petit pas al llavi superior, equipat com la resta de la via. Una via interessant, amb la roca excepcional de Gorros, i on amb unes 12 cintes vam anar ben tranquils.

Via Walt Disney a la Magdalena Inferior.

Una més de Gorros!per gaudir dels patatals típics de l'indret sempre que no ens faci res xapar espits que comencen a ser vellots. M'ha semblat que en algun moment...

Escalades a la Gorra Frígia, 2

Després d’haver descrit les vies de l’Adrià i la variant Montpart, dues vies ben diferents que recorren la part del davant de la Gorra Frígia, ara toca fer el mateix a la...

Escalades a la Gorra Frígia, 1

La Gorra Frígia és l’agulla més alterosa del grup de les “gorres i magdalenes” que dominen la plaça del monestir de Montserrat i que molt sovint, a primera hora del...

Buen amigo a la Gorra Marinera.

Els entesos diuen que és una via forçada,creada a cop de trepant i esquivant la Sultains of Swing que ja era oberta a priori seguint la lògica d'aquest pany de paret. Jo com...

La Salut - Santa Magdalena (532 m)

Dimecres 6 de desembre de 2023 (26 anys de maifemcim)Hora de sortida: Set del matí.  Ubicació: Comarca de l’Alt Empordà.  Temps aproximat: 4 h (10,2 km) ...

Montserrat - Gorra Frígia - Via Free Light -

Avui anem a repetir una via, que la darrera vegada ja la vàrem trobar força difícil, amb un grau ajustat. Ens ha anat bé, però ens ha costat, fet que al final ens ha deixat...

Santa Magdalena de Cambrils

Fantàstica excursió a la població de Vallfogona de Ripollès amb la Carme Freixa. L'objectiu, arribar fins a Santa Magdalena de Cambrils.   Vallfogona de...

Avui coneixerem : La Font del Portal de Santa Magdalena de Berga

La Font del Portal de Santa Magdalena, esta situada en un dels costats del Portal del mateix nom de Berga. Actualment es una font relativament moderna, esta feta d’obra,...

La Magdalena Superior

MontserratMonestirGorros La Magdalena Superior 1Aproximació : Situats en l'estació superior del Funicular de Sant Joan, en el que s'anomena “El Pla de les...

Terra Lliure a la Magdalena Superior.

Jo he escalat molt poc per la zona de Gorros a Montserrat i encara no puc dir que m'he l'ha conegui, per això, avui hem anat a fer la Terra Lliure a la Magdalena Superior (el...

Via ACROMION. MAGDALENA SUPERIOR. MONTSERRAT.

18/12/22. Comencem la marató de trobades, aquest divendres fem el sopar al Centre Excursionista Àliga i quedem per una col·lectiva improvisada pel diumenge. Anem a Gorros i...

La Gorra Frígia, via Pilar Martínez

Una nova matinal d'escalada a Montserrat, aquesta vegada a la Gorra Frígia, una de les roques més característiques del massís, que ja havíem pujat moltes...

Escalades a la Magdalena Superior

Els dies 9 de juny i 9 de setembre vam fer dues escalades de categoria: la via 98 Octans i la Via del Simón que recorren les cares est i sud-est, respectivament, de la...