Autocar del cel: de benavent de la conca a la casa dels peixos (rialb)

Els companys que organitzen l'autocar del CEL em demanen si els puc acompanyar a fer el camí que preparen per la propera sortida. No em puc negar a col·laborar. És la meva modesta aportació a la col·lectivitat. M'he quedat sorprès per la bellesa de la pujada del grau de Moles envoltat de cingles que amb un dit de neu recent caiguda fa el terreny encisador.  FITXA TÈCNICA VALORACIÓ: Cal diferenciar dues part, clarament. La pujada de Benavent de la Conca al Grau de Moles: Superb i després una llarga pista, descendent, amb algun tram asfaltat que té poc encant però que ens permet endinsar-nos en valls immenses i desconegudes. DIFICULTAT: Baixa. TEMPS: 2 hores 51 minuts. LONGITUD: 14,87 kilòmetres DESNIVELL: + 275 metres - 800 Descripció de l'itinerari:Sortim del poble cap a Isona fins trobar un trencall que marxa per la dreta que passa per la vora del cementiri, on trobem un cartell indicatiu. Anem seguint les marques blanques i vermelles del GR1 encara que en la cartografia de l'ICC no surt marcat per aquí.32 min A l'esquerra surt el sender cap a Biscarri. Anem per la dreta. Cartell. La pista esdevé un sender que remunta el coster dibuixant ziga-zagues. Tram espectacular.48 min Grau de Moles (1216 m.) que surt a la carena cimal on trobem una cruïlla de pistes. Vista espatarrant sobre el Pirineu amb el Cotiella, Aneto, Corrunco, Cadí, Port del Comte, Rasos de Peguera, Serra d'Aubenç, davant Montserrat. (descripció de memòria). Anem recte, baixant.1 h 10 min Trencall. Anem a la dreta. Anem entre carenes limitades per uns immensos barrancs. Visió immensa sobre un tros de país que resta desconegut per nosaltres. 1 h 16 min Trencall ara a la dreta. Per aquest vessant est no veiem cap marca de GR, mentre que l'oest estava molt ben senyalitzat.1 h 30 min Serra de Turpi. Cartell.1 h 41 min Contornegem la casa Turpi, amb una meravellosa panoràmica meridional. La pista està asfaltada.2 h 22 min Cal Maçaners. No entrem ja que la pista gira sobtadament a la dreta. Nou tram asfaltat.2 h 39 min Trencall que puja a la masia de l'Olivelles que restarà a la nostra esquerra, enlairada.2 h 51 min Fem cap al riu Rialb. Anem a la dreta avall. A l'esquerra aniríem al Forat del Buli, recte a Pallerols per on continua el GR.Per obtenir el track:Powered by Wikiloc

Casa Sayrach - Casa Montserrat

La Casa Sayrach és una edifici d'habitatges situat a l'avinguda Diagonal xamfrà carrer Enric Granados. Va ser edificat l'any 1915 i projectat per...

Pou i Safareig de la casa del Terme de Sant Pere de Ribes.

Sortint de Sant Pere de Ribes per la carretera BV-2112, en la petita barriada del Castell, hi ha a un costat del carrer aquest Pou i el Safareig, a pocs metres de l’antiga...

13/11/22. Conca de Barberà – Bosc de Poblet

Per poder assistir a la excursió, és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner (sortida amb...

La Casa Sagnier

El Turó de Monterols, als afores de la ciutat, es va anant construint Sant Gervasi de Cassoles, una vila principalment agrària amb població molt dispersa. Durant la...

Pica en una casa en Sant Pau d’Ordal de Subirats

En el carrer de Sant Pau hi ha l’església de Sant Pau d’Ordal, front mateix es troba l’antiga masia de Can Mata de la Plaça (cognom documentat des de 1497) i té el...

El pou de la casa de Santa Maria de Cornet de Sallent

Una vegada situats en l’església de Santa Maria de Cornet de Sallent, us cal que pugeu unes escales que hi ha en la casa del costa, allí trobareu una font i un pou. El Pou,...

Pou de la Casa Gran de Sant Llorens d’Hortons

El Pou de la Casa Gran, s’arriba per la pista que va a les Bodegues Sant Joannes de Sant Llorens d’Hortons, on hi ha l’ermita de Sant Joan Samora, concretament, el pou...

Diumenge 28 de novembre, cap a la Conca de Barberà

Recorregut circular per un dels indrets més singulars de la Conca de Barberà: la muntanya de Montclar, on trobarem la petjada de cavall de Sant Miquel. Pujarem fins al cim per...

Jardins de casa Alegre de Sagrera de Terrassa

Avui us presento dos articles Els Jardins de casa Alegre de Sagrera de Terrassa, estan situats a la part posterior de la finca,una gran reixa de ferro forjat que casi sempre...

ABELLA DE LA CONCA Via Joan Francesc

Avui dimarts dia 1 quedem amb el Pinto que em proposa anar a Abella de la Conca, no és una paret que m'agradi massa sobretot, perquè les baixades son molt...

ABELLA DE LA CONCA Agulla Ajaguda, via del Pere

Aprofitant l'últim dia abans de la confinació del cap de setmana, decidim fer una via del Joan Asin, a la Agulla Ajaguda.L'aproximació és molt còmoda, abans d'arribar...

Arbres – Pi pinyer front antiga casa Salvans de Terrassa

Com cada dissabte us presento dos articles Aquest Pi pinyer  està situat en el carrer de Salmerón de Terrassa, entre el numero 21 i el 23, on hi ha com una placeta amb...

ABELLA DE LA CONCA Via Marta

Quan vam venir a fer la via de la Pantera Rosa, em vaig dir que per aquí no tornaria més, sobretot, per la baixada que com no tinc el maluc recuperat, encara pateixo força, a...

ABELLA DE LA CONCA Torre Xica via Pepa

Fugint de les boires ens planten a Abella de la Conca, on el solet està assegurat. Ens posem a la via Pepa que té una entrada bonica, li posen V+, però es fa bé. El segon...

Abella de la Conca - Via Marta - 27/12/2019

Abella de la Conca és un poble que enamora, no sé exactament el per que; la seva orientació, el fet que està per sobre de la vall, les seves llums, les seves cases, els seus...

ABELLA DE LA CONCA Torre Xica via Yolanda Cortes

Després dels dos dies de Nadal ens trobem amb els amics del Vallès a Abella de la Conca . Ens distribuïm en tres cordades per fer les vies Pepa, Yolanda Cortes i la Mariquita...

Del Baix Cinca a la Conca de Barberà

Després d'un bon tram de carretera i d'un bon esmorzar, iniciem la sortida a Mequinensa.Tot vorejant el pantà de Riba-roja fem via a Flix tot passant per Almatret i a tocar de...

ABELLA DE LA CONCA Escalada esportiva

Aquesta sortida és de fa uns 10 dies i sembla mentida que fins a mig matí anàvem en màniga llarga, amb la calorada que fa avui.Havíem quedat a Vilanova de Meià per fer la...

Autocar del cel: castellbó - la seu d'urgell

Aquest diumenge hem fet la darrera sortida de la travessa en 4 jornades de Sort a La Seu d'Urgell. La meva valoració de tot el conjunt és molt positiva doncs em sento...

GR1: Hostal Roig - Benavent de la Conca

El dia que vam fer aquesta etapa del GR1 amb tota la colla de caminadors, al desembre de 2015, la Magda no va poder venir. Era una assignatura pendent que havia de recuperar i...