Puig de sa Barca

Powered by Wikiloc Repetim l'itinerari, sense pujar a sa Talaieta (439 m), que em va guiar el meu bon amic Guillem Castanyer el gener de 2022.Pugem a la carena del puig de sa Barca (580 m) des del vessant nord-oest i per un itinerari directe i sense camí. Des del coll des Vent pugem cap al principi del camí del comellar Rotasses, però ens desviem per un comellar que discorre paral·lel al primer. La tornada la fem pel coll dels Bous on baixem pel comellar de sa Caçola, fins una cisterna i, enllaçant diversos camins de carboners, tornem al punt d'inici.Iniciem aquest itinerari en el Coll des Vent, en una esplanada situada aproximadament al punt quilomètric 80,4 de la carretera Ma-10 d'Esporles a Banyalbufar.Puig de sa Barca(WP-01) Coll des Vent - 0,0 km - 0 minuts - 317 m d'altitud.A les 8:24 h comencem a caminar per la carretera direcció a Banyalbufar. Passats uns tres-cents metres, ens desviem a l'esquerra pel camí Nou de Planícia. Un rètol indica "Planícia - Banyalbufar - Estellencs".(WP-02) Camí Nou - 0,3 km - 5 minuts - 321 m d'altitud.Avancem per aquesta pista i tant sols cent metres més endavant, la deixem per l'esquerra.Font des Còvo(WP-03) Desviament a l'esquerra - 0,4 km - 8 minuts - 330 m d'altitud.El sender, molt deteriorat per la pluja, marca unes voltes i s'enfila direcció sud. Un xic més amunt, deixem la font des Còvo a l'esquerra del camí (WP-04 - 0,8 km - 18 minuts - 391 m d'altitud). Seguim pujant i, després d'una corba a la dreta, deixem el camí per l'esquerra.(WP-05) Desviament a l'esquerra - 0,9 km - 20 minuts - 409 m d'altitud.Aquest nou tirany, tot d'una s'ajunta amb el camí des Correu (GR-221) que seguim a l'esquerra uns metres, però l'abandonem pel primer braç que trobem, que surt cap a sud-oest (atenció no l'hem de confondre amb el camí des Correu que segueix recte cap a Esporles).Camí des Correu(WP-06) Intersecció a la dreta - 1 km - 28 minuts - 427 m d'altitud.Pugem pel començament del camí del comellar de Ses Rotasses, però molt atens, perquè tant sols cent metres més endavant, l'abandonem per la dreta per un antic camí de carboners. Fent net les arboceres(WP-07) Intersecció a la dreta - 1,1 km - 30 minuts - 442 m d'altitud.Es tracte d'un camí de carro que es dirigeix cap a l'oest per dins el bosc. Els primers metres, es trobem molt envaïts per les altes arboceres, però a mesura que progressem es va aclarint. Seguim avançant sense camí ni fites en suau ascens entre restes de ranxos dels carboners fins, creuar una torrentera.(WP-08) Torrentera - 1,4 km - 53 minuts - 488 m d'altitud.Emprenem la forta muntada cap al primer cim orientats, primer oest/nord-oest i més endavant, clarament a nord-oest. No hi ha camí n'hi tampoc trobem fites que ens puguin guiar, però no hi ha altre dificultat que el propi pendent. En uns quinze minuts de la torrentera, voltem 90º a la dreta i pugem cap a l'esquerra per una mena de xemeneia entre roques, fins guanyar la cresta rocosa que baixa del cim. Aquí dalt, trobem restes d'una paret de pedres enormes que sembla un murada ciclòpia? Seguim crestejant cap a nord-oest, fins arribar al cim de sa Barca Est, arran dels espadats i coronat amb una petita fita de pedres.Puig de sa Barca Est(WP-09) Puig de sa Barca Est - 1,6 km - 1 hora i 15 minuts - 581 m d'altitud.Retrocedim uns cinquanta metres pel mateix recorregut i, fent una volta de 180º cap a la dreta, travessem la carena entre les roques. El nostre itinerari continua per la base de les penyes caients del cim, sempre cercant la millor passa, fins tornar assolir la carena arbrada i passar pel segon cim.(WP-10) Puig de sa Barca Central - 1,7 km - 1 hora i 33 minuts - 580 m d'altitud.Seguim crestejant cap a l'oest i ben aviat arribem al puig de sa Barca Oest. Puig de sa Barca Oest(WP-11) Puig de sa Barca Oest - 1,8 km - 1 hora i 42 minuts - 580 m d'altitud.Després de descansar una estona i gaudir d'aquest lloc tan bonic [20'], reprenem la marxa baixant per dins l'alzinar direcció sud-oest, i en set minuts arribem al camí del comellar de ses Rotasses. (WP-12) Comellar...

BTT- PUIG VICENÇ (468 metres).

Descripció de la ruta; excursió amb BTT que ens portarà fins a la muntanya del Puig Vicenç, situada dins de la comarca del Baix Llobregat, i sent el punt més alt de...

Colors de Tardor, al Puig Neulós des de Requesens.

Descripció del recorregut.Ruta realitzada el 04/11/2024.El Puig Neulós és el cim culminant de la Serra d'Albera i està situat al límit fronterer entre les comarques...

Puig d'en Farineta i camí de sa Pineta

Powered by Wikiloc El Puig d’en Farineta, també denominat puig d’en Basset, assoleix una alçada de 324 m. i és ocupat pel mirador - refugi del Foment del Turisme de...

Volta al puig de Galatzó

Powered by Wikiloc Repetim l'itinerari que férem el març del 2018, amb la diferència que la baixada la fem pel pas des Ratxo en comptes del pas de sa Celleta Petita. És...

Penyal des Corbs - Puig de Can Llenderina

Powered by Wikiloc Iniciem aquest itinerari al Coll d'Orient, (Km 11,8 de la carretera Ma-2100 d'Alaró a Orient) just al damunt les cases de Son Bernadàs Nou.(WP-01) Coll...

Volta al Puig Roig

Cosconar L as casas de Cosconar están situadas en la zona de Lluc, están ya documentadas en el libro del Repartiment en 1232 en el cual se estipulaba como se...

El Puig del Far (840 m)

Dilluns 28 d’agost de 2023MatinalHora de sortida: 2/4 de set del matí.  Ubicació: Comarca d’Osona.  Temps aproximat: 4 h 30 min (10,3 km)  Desnivell: 472...

Avui destaquem : La Font de Puig Genpí de Vic

La Font – Puig Genpí esta situada a la part nord-est del castell d’en Planes a Vic. Molt vent conservada tota la seva estructura. Text i Fotografies : Amadeu Pons

Moletó de sa Granja pel Mal Pas

Powered by Wikiloc Es Mal Pas, és un antic camí molt desfet que salva un estret entre penyals fent ziga-zagues que ajuda a superar els cingles de Son Sanutges. Si fem el...

Torrent del puig (vall d’en bas).

Descripció de la ruta; gorgs i salts d'aigua en estat pur, és el que trobarem en el torrent de Puig, un petit curs d'aigua que pertany a la conca del Fluvià. La ruta no gaire...

Avenc des Puig Pelat

Avui he tancat la meva estada a Eivissa amb aquesta tercera activitat espeleològica, visitant l'Avenc des Puig Pelat. Aquesta cavitat, com altres que he...

Avenc des Puig d'en Racó

Avui he visitat una nova cavitat a l'illa d'Eivissa, un petit avenc, de poca fondària però ben interessant per les seves formacions i perquè és una cavitat...

Puig d'en Vauma

Powered by Wikiloc Ascensió, pel camí des Pujadors, al modest puig d'en Vauma de 262 m. i tornada pel Camí de la Muntanya.Inici: Aparcament passats uns metres del portell de...

Puig dels Avencs

Powered by Wikiloc El puig dels Avencs de 518 m d'alçada es troba a l'est del coll de sa Gramola. El seu nom es deu a la gran quantitat d'avencs que té aquest cim.Inici: coll...

Avenc Gros des Puig de s'Avenc

Seguint amb el treball d'exploració de les cavitats d'Eivissa i després d'un parell de jornades de recerca infructuosa de cavitats per diversos racons de...

Puig de Bonany

Powered by Wikiloc El puig de Bonany de 318 metres d’altura, ubicat al bell mig del Pla de Mallorca té un arrelament molt especial per a tots els habitants d’aquella...

Puig Gros de Bendinat

Powered by Wikiloc Aquest itinerari puja dalt del puig Gros de Bendinat, el tercer més alt de la serralada que confronta Palma amb els municipis de Calvià i Puigpunyent. És...