Vies josep monistrol + punt verd

DIMECRES, 03 DE JUNYAvui és el primer dia que el company Joan pot sortir , tot i que amb restriccions.Però no volem deixar enrere el nostre pla de recuperació, per tant, ens cal cercar un lloc amb poca aproximació.Per motius de comoditat escollim la Codolosa, sempre censurada i sempre al nostre abast.Tots estem bastant farts d’anar-hi però sempre queden aquelles vies que d’un dia per l’altre van quedant al tinter i no les fas perquè resulten curtes o poc atraients davant d’altres més llargues o difícils.Avui és un dia per anar a tatxar-ne algunes, donat que jo no les he fet, (el Joan i el Ginés, si, de fet el Joan és coautor d’una d’elles).La primera que volem fer és la Josep Monistrol, i com que el Joan, comença la des escalada, li deixem perquè s’esbleni i apagui el cuquet. Com que portem cordes llargues, decidim fer-la d’una sola tirada.Quan tornem al terra, anem per la “Punt verd” i aquesta me la deixen a mi.Per tal de minimitzar riscos , el Joan m’aconsella fer una reunió inter mitja i enfrontar-me al pas mes difícil de la via, desprès de la reunió.En aquesta via hem posat un parell de flotants a la primera tirada per complementar les assegurances.Una vegada a dalt, cal tornar a fer un ràpel de seixanta per anar al terra i començar a recollir. Les restriccions horàries passen factura.A les deu ja estem al cotxe i camí del bar per fer un bon esmorzar. J: ESTRUCH

Repoquer de vies a les arenes

DISSABTE, 30 DE MARÇ Estem en plena Setmana Santa i procurem amortitzar les possibilitats de sortir a escalar els dies que podem, però el dijous varem fer molts...

Via Josep Miret (Via Nova) a Cala Ginesta.

El 17 de novembre de 1944 els nazis executaven el militant comunista català Josep Miret i Musté al camp d'extermini de Mauthausen.El 1937, Miret, compromès antifeixista, va...

Via josep baques i esteve al montmell

DISSABTE, 20 DE GENER Aquest primer mes de l'any esta farçit de compromisos familiars i tinc que adaptar els dies de sortida a les necessitats familiars, toca sortir els...

Divertimento: cresta-via josep baques i esteve

Segon llarg. Pas clauFa mols anys (2009) vaig fer la cresta-via Espolon Guerrero que segurament és l'escalada més clàssica de la muntanya de Montmell. Avui tornem per...

Un parell de vies a la paret de la pluja. Odèn

AproximacióAvui, amb en Jordi Martínez, teníem la intenció d'anar a escalar la via "integral del señor Lopez" a la zona de l'embassament de la llosa del cavall. Sant...

Trio de vies a la pastereta

DIUMENGE, 03 DE DESEMBRE Aquest diumenge hem quedat amb la gent de Vilafranca de quedar-nos per Montserrat i cercar un lloc arrecerat i al Sol perquè les temperatures...

Turó del Faig Verd (1.196 m)

Dissabte 2 de desembre de 2023Hora de sortida: ¾ de set del matí.  Ubicació: Comarca de la Selva.  Temps aproximat: 4 h 15 min (12,5 km)  Desnivell: 332 m...

Via " Mal pas" i vies 5 i 6 de l'esquerra .

Avui hem anat amb en Xavi Solà als graus de Collbató a fer la via Mal Pas que ell encara no havia fet.Jo  recordava haver-la escalat fa força anys i en tenia un...

100 vies d’escalada sostenible a Catalunya

100 VIES D’ESCALADA SOSTENIBLE A CATALUNYA (juliol 2023-Editorial Prames) veu la llum en el 10è aniversari de La Cordada Centenària …Continua llegint →

Paret del pont. vies "Kulen Bajen" i "Pim Pam"

Aquest dimecres ens apropem a Alós de Balaguer per repetir la via "els misteris de lo Pepe gall" però al arribar a la font que hi ha a 1 km. sortint del poble ens trobem...

Poquer de vies a la paret del grau

DIUMENGE, 09 D'ABRIL DE 2023 Fa pocs dies buscant per les xarxes, vaig trobar dues vies que no tenia coneixement de la seva existencia a la Paret del Grau de Coll de...

Inegral josep barbera

DIMECRES, 29 DE MARÇ DE 2023 Aquest dimecres, tal i com es diu en l'argot textil, “tinc mala peça al taler”. La setmana passada varem quedar en sortir el dimecres,...

Via josep barceló al datil

DISSSABTE, 18 DE MARÇ DE 2023Aquesta setmana que no puc sortir el diumenge, he quedat amb en Ramon Barcelo per anar a una via que tenen oberta al Datil d'Agulles i que...

Via Josep Monistrol i Jardinet.

Avui hem tornat amb en Xavi Solà a fer una matinal a la Collbató. Per sorpresa nostra hi voltava per allí un destacament de l'exercit español ( la cabra no la...

Barreja de vies a la Codolosa

Amb en Joanet en Pany i en Jordi tornem a la Codolosa. Dijous passat vaig estar netejant el camí d'accés a la zona més oriental i ara ja si passa bé.Aquesta vegada tornem a...

4 vies a la Formiguera

Aquest dissabte amb en pany, el Jordi i el Joanet ens acostem a la Formiguera per escalar 4 vies,.Comencem per les dues tirades finals de la via Aberroncho, i trobem que...