Punta de les Picòssies. Serra de Cardó. 100 cims.

6 d'abril de 2023Cardó és un punt i apart de les muntanyes de les Terres de l'Ebre. Carregat d'història, de llegendes i mites, amb una potent petjada antròpica, amb una natura desfermada... i com el cas que us presento de les Picòssies, amb un potent component muntanyenc esportiu que per moments et fa pensar en muntanyes molt més altes i exigents. Tot a Cardó!Les PicòssiesAproximació: des de Rasquera pugem per la TV-3031 en direcció al Balneari de Cardó. Just abans del Km. 5, i als dos costat de la carretera trobem apartadors amplis on poder deixar el cotxe.Dificultat: Moderada. Compte amb el Pas de l'Ase, és bastant aèri i la baixada al Portell de Cosp delicada, s'ha d'anar amb compte.Desnivell: Uns 1300m. acumulats.Durada: Uns 8Km. Unes 4h. Itinerari: Al costat esquerra de la carretera, a un dels apartadors, veig l'inici d'un sender una mica tapat per la vegetació que començaré a remuntar en pendent mantingut. A trams es conserva l'empedrat del sender que em parla d'una important via d'accés a la zona de la Llacuna, en altres temps. Vaig pujant cap a una pronunciada feixa de roca que sembla que ens ha de barrar el pas. A l'esquerra s'aixeca imponent Lo Balcó, una gran punta de roca calcària rogenca, a la dreta, el cingle banquinós de la  Reclota. Passo a tocar d'una allargada balma que dona un cert recer solcat a la mateixa Faixa de la Joana. El sender fa un canvi brusc de sentit per encarar el pujador, o grau com diuen al Montsant, que em permet superar la faixa i plantar-me al Portell de la Llacuna.Sender al Portell de la LlacunaSender empedratLo BalcóBalma de la Faixa de la JoanaFaixa de la JoanaCingles de la ReclotaPujador del Portell de la LlacunaPortell de la LlacunaPoc deprés i al mig d'una gran collada planera arribo a la Llacuna del Garrupo, una vella masada amb un important pou rematat per un allargassat abeurador d'obra. Un petit indicador metàl·lic de la UEC marca el corriol que surt per la dreta del mas, i que resseguint les marques vermelles em porta en direcció sud-oest. Aviat una fita de pedres marca la bifurcació que ara cal seguir per la dreta per pujar cap al meu objectiu.Llacuna del GarrupoPovet del GarrupoEl corriol és poc marcat però bo de seguir. Només en un punt cal estar atent al GPS i a una petita fita de pedres que marca un desviament a l'esquerra, i que en direcció sud em deixarà a un petit coll passador, amb nombroses restes d'un tancat per al bestiar. Just a la dreta d'aquest passador accedeixo a una punta coronada per una fita on parteixen el terme Rasquera i Benifallet, i que em regala una preciosa panoràmica de la Feixa de Roca Tallada que tanca la Vall amagada de Cardó.Segueixo el sender que careneja per a guanyar el crestall d'accés a les Picòssies. Per la dreta les cingleres de les Covetes Roges i el potent barranc de la Reclota que es perd cap al fons de la vall.Passador i tanca de bestiarMirador del passadorPunta de Covetes RogesFeixa de Roca TalladaLes FontanassesCrestall PicòssiesRoca de la BarcaCim PicòssiesLa cresta final ens obliga a fer alguna senzilla grimpadeta per assolir el petit caos de roques amuntegades que conformen el cim de les Picòssies. Forma part del nou llistat dels 100 cims de la FEEC i els seus 771m. el fan un mirador excepcional de tota la zona de Cosp, al sud-est, on s'aboquen grans cingleres tallades al buit. Cap al sud-oest s'aixeca potent la Roca de la Barca, i al mig el coll d'accés al Pas de l'Ase que ens permetrà baixar. Just al sud, la roca del Migdia, la Teixeda de Cosp, la Roca del Mal Temps... un espectacle paisatgístic escarpat i ferèstec que no té res a envejar a muntanyes del Prepirineu.Cim PicòssiesPortell de CospTeixeda de CospLa Roca del Mal Temps entre les roques del cimRoca de la BarcaLa baixada és per dir-ho d'alguna manera la part "delicada" de la sortida. Desgrimpant alguna roca guanyo terreny cap al coll que  separa les Picòssies de la Roca de la Barca, al sud-oest.Un cop al coll baixo per un corriol a l'esquerra uns pocs metres, fins a un corriol desdibuixat per...

Pa Siempre a la Punta Trini Climb.

Aquests del Trini Climb la van ben encertar amb aquesta via. Es tracta d'una línia fissurada de dalt a baix, en general molt franca d'escalar si ens va el tema atlètic malgrat...

Trescant per la serra de l'Obac

Aquest divendres vàrem anar a caminar a la serra de l'Obac, un lloc poc conegut per nosaltres tot i estar a prop de casa, i vàrem poder fer una excursió curta però...

Corriols per la Serra de Marina

Badalona, Cartoixa de Montalegre, Coll de Montalegre, Santa Maria de Martorelles, Fundació Pere Tarrés, Coll del Turó d’en Galceran, Coll de la Font de la...

14/01/2024 Serra de Castelltallat (Bages)

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h 30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

Via URGELL. SERRA DE LES CANALS.

3/01/24. Primera ascensió de l'any 2024. La primera intenció era anar a Canalda però un cop a Solsona les condicions climatològiques ens fan desistir i anem cap a...

L'Àliga i la Talaia. Terra Alta. 100 cims.

30 de desembre de 2023Començava l'any 2023 en l'ascensió al Pic de l'Àguila, a la Ribera d'Ebre, i el tanco pujant a l'Àliga, un cim vehí de la Terra Alta. Passo de...

16/12/23 Serra de Rubió (Anoia)

Sortida de NadalPer poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes...

2790- punta est pla del carlit

Agafant mapes en paper i dedicant un temps personal que avui en dia no és molt apreciat a descobrir per un mateix racons interessants pots trobar vida més enllà del Carlit si...

Serra dels Pinotells i el Morralàs

Powered by Wikiloc Ruta circular des d'Estellencs passant per: refugi coma d’en Vidal (1.9 km), coll serra des Pinotells (3.1 km), cim serra des Pinotells (3.6 km), es...

Healing Soul, 6b (130 m), Punta Camarasa

Em diu Gerard que és una via de diumenge de ressaca i que ens quedarem amb ganes de més. I a mi que m'estranya. Com ja anem amb les expectatives no gaire altes, ens acabarà...

Tossal de la Baltasana. Serra de Prades.

26 de juliol de 2010.Un altre dels imprescindibles, al mig de la Serra de Prades i ben prop del poble trobem el Tossal de la Baltasana de 1200m. d'alçada. A més de ser...

Puig de Sant Antoni. Serra de Bonastre.

7 de gener de 2011Fàcil ascensió a un modest, però bonic, cim del massís de Bonastre, a tocar del municipi d'Albinyana.Dificultat: fàcil.Desnivell. 400 m....

Per la serra de Picancel, 1

Pont del Climent - Portell de l'Ovellar - Serrat de Migdia - Font dels Colletons14.05.22  La serra de Picancel, a l’Alt Berguedà, està formada per tot un conjunt...

Volta a la serra de Gia

var Latitud_sortida = 42.533665; var Longitud_sortida = 0.462238; var Mapa_defecte = 'IGNE'; var Domini = new String(window.location.protocol +...