Volta a la pica Bastard i la Tossa (2.034 m.)

var Latitud_sortida = 42.535210; var Longitud_sortida = 2.142338; var Mapa_defecte = 'IGN'; var Domini = new String(window.location.protocol + "//" + window.location.hostname); var doc_track = Domini + '/tracks/2023/2023-07-22_Bastard/2023-07-22_Bastard.GPX'; var photosetId = '72177720310880320'; var num_foto = new Array (1, 2, 3, 5); var carpeta_flickr= 'set:' + '72177720310880320'; Comencem a pedalar des del coll de la Llosa planejant cap al nord per les pistes on a l'hivern s'hi practica l'esquí de fons. Pugem lleugerament al coll del Dormidor i arribem al coll de Torn per un caminet fàcil. Passem al costat del refugi i uns metres més endavant girem a la dreta per iniciar un descens cap al poble de Caudiers de Conflent, on arribem per un bonic corriol dins del bosc. Des del poble prenem una altra pista que va pujant progressivament de nou fins al coll de la Llosa, on fem una escapada d'anar i tornar fins al Puig de la Tossa, on hi ha un antic fort militar. (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/ca_ES/sdk.js#xfbml=1&version=v2.0"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));       Tweet Fitxa Tipus de sortida: Bicicleta de muntanya Lloc de sortida: Coll de la Llosa La Llaguna, (Conflent) Distància: 29,20 quilòmetres Desnivell positiu: 685 metres Temps: 3:25 hores Dificultat: IBP=60 / Blava Sensació de dificultat: Fàcil Pistes i camins fàcils Cartografia: Font Romeu IGN (1:25.000) Itinerari Punt de pas Temps parcial (h.) Temps acumulat (h.) Distància (km.) Coll de la Llosa 00:00 00:00 0,0 Refugi del Coll de Torn 00:35 00:35 6,4 Caudiers de Conflent 01:00 01:35 14,1 Coll de la Llosa 01:00 02:35 22,4 Puig de la Tossa 00:25 03:00 25,6 Coll de la Llosa 00:25 03:25 29,2 Crònica Ens desplacem fins al coll de la Llosa en ple estiu per buscar la fresca, i plantegem una pedalada fàcil recomanada pel centre BTT dels Pirineus catalans. Amb la Sílvia i el Fum, que sempre ens acompanya, comencem a pedalar des del mateix coll de la Llosa i prenem una pista que marxa cap al nord. La pista al principi planeja, i més endavant puja suaument cap al coll de Dormidor. Deixem la pista principal i prenem un camí que marxa en paral·lel i que ens porta fins a l'ampla esplanada del coll de Torn. Retrobem la pista principal i passem per davant del refugi del mateix nom, on comença una suau baixada amb vistes cap a l'estany de Matamala, que ens queda a ponent. Uns metres més endavant, al PK. 8,8 deixem la pista per on anàvem i en prenem una altra de secundària a la dreta. Entrem dins d'un bosc espès, primer planejant i més endavant en decidida baixada sota el pic de Bastard, que estem revoltant. Poc després del quilòmetre 10 deixem la pista i prenem un caminet que segueix baixant per dins del bosc. És un camí molt bonic, i el descens és fàcil i agraït. Ens porta fins al petit poble de Caudiers de Conflent. En arribar-hi trobem una pista a la dreta que comença la pujada més llarga de la ruta, que sense estridències ens torna a portar a la pista on havíem iniciat la ruta. La Sílvia i el Fum es queden al coll de la Llosa, i jo segueixo una estona més per una pista que marxa cap a l'est, i més endavant enllaça amb una forta pujada cap al Puig de la Tossa (2.034 m.), on hi ha unes antigues instal·lacions militars pràcticament en desús, tot i que en algunes ocasions la zona està tancada ja que a la...

Volta a la Tossa del Pas dels Lladres

Ens trobem una bona colla al bar del Brezo de la Molina per esmorzar i decidir cap a on anem a fer traces, si la setmana passada la cosa estava a petar de neu, els últims...

Puigllançada i tossa d'alp

Finalment ha caigut una bona nevada al Pirineu Oriental i des de casa cada dia veig des de Vallter fins a la Molina, passant pel Puigmal una gran catifa blanca com feia temps...

Volta al puig de Galatzó

Powered by Wikiloc Repetim l'itinerari que férem el març del 2018, amb la diferència que la baixada la fem pel pas des Ratxo en comptes del pas de sa Celleta Petita. És...

La pica d'estats

Pica d'Estats per Pinet, 19,70 km, +2099, 12-16 d'octubre de 2023M'anava ballant pel cap provar de pujar la Pica d'Estats amb les nenes, primer perquè les veia capaces i segon...

Artà a Sóller. Tercera etapa Volta a Mallorca.

L'itinerari sencer de la Volta a Mallorca 2023 amb aquesta tercera etapa.Itinerari marcat amb el ciclocomputador Hammerhead Karo II.Altimetria del dia d'avui.Tercer i últim dia...

A la Tossa Pelada des de Tuixent

Distància: 18 km.Desnivell: 1350 m.Dificultat tècnica: fàcil (però compte, perquè hi ha molts trams de sender poc transitats).Durada total: 6 h. Punt de sortida:...

Volta a Naxos amb la gravel.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.L'itinerari d'avui a l'illa de Naxos. Altimetria del dia d'avui, poc tram planer, tot pujada i baixada.L'any passat en el...

Tuixent tours: volta pels camps del cabanil

Arran de la descoberta de la cova del Cabanil vaig trobar un camí que marxava cap a l'est. Vaig decidir ressegur-lo i m'ha sortir una petita volta prou interessant....

Diumenge 26, volta pels plans del Bruc amb joelette

Per aquest diumenge preparem una volta molt tranquil·la pels plans del Bruc. Gaudirem d’una vista privilegiada de Montserrat, amb les Agulles, el Torrent del Lloro i la...

BTT-LA TOSSA DE MONTBUI (620 metres).

Descripció de la ruta; sortida amb BTT per assolir el cim de la Tossa de Montbui, una muntanya de 620 metres que es troba al municipi de Santa Margarida de Montbui, a la...

15/01/23 a Camí de Ronda de Tossa de Mar

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat.LLOC DE TROBADA: a les 6h45' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

Bonica volta amb Montserrat com a escenari

Un dia esplèndid ens ha acompanyat en aquesta agradable sortida de novembre: el camí dels Masos. Tota la serra per nosaltres, gaudint-la de punta a punta. Entremig, els masos...

BTT – Volta a la Serra d’Ensija

Dijous 27 octubre 2022 Vallcebre, Font Freda, el Portet, Les Collades, Portell dels Terrers, Peguera, Creu de Fumanya, Jaciment Paleontològic de Fumanya,...

Tríglav, volta des de la vall de Vrata

Aquest setembre, amb la Queralt, hem fet una petita expedició als Alps Julians. Una mena de concentració de muntanyes dolomítiques situades a la cruïlla entre tres països:...

Una volta per Galicia. (Vacances 2022)

Aquest estiu del 2022 vam anar a fer una volta de tres setmanes per terres de Galicia. Vam visitar llocs coneguts i turístics (Praia des As Catedrais, Foz, Compostela,...

Etapa 5a Volta a Suïssa. Alpnach- Interlaken.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Avui és l'últim dia de travessa i és una llàstima perquè ja ens havíem acostumat a la rutina....

Etapa 2a Volta a Suïssa. Berna- Solothurn.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Avui ha estat la primera nit, podem dir que aprovem amb nota positiva la nova tenda Columbus...

Etapa 1a Volta a Suïssa. Grindelwald- Berna.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.La idea inicial era fer aquesta volta amb bikepacking, davant l'impossibilitat de trobar allotjament,...

BTT, Volta al Moianès

Dimecres 1 juny 2022 Moià, Torrent i Salt de la Baga Cerdana, Riera de Calders, Marfà, Molí d’en Brotons, Font de la Serra, Moià. Distancia     ...

Gra de Fajol, fent la volta (2.714 m)

Dissabte 28 de maig de 2022Hora de sortida: Sis del matí.  Ubicació: Comarca del Ripollès.  Temps aproximat: 5 h 30 min (9,1 km)  Desnivell: Positiu: 619 m,...

BTT – Volta al Massís del Montnegre

Dijous 5 maig 2022 Sant Celoni , Sant Martí de Montnegre,  Coll de Can Benet, Hortsavinyà , Turó Gros , Coll Blanc, Olzinelles,  Sant Celoni...

La Volta a Catalunya torna a Perpinyà

La cursa, que comptarà amb alguns dels millors ciclistes del món, presenta un recorregut variat i amb tres etapes de muntanya

Volta a la Mola de sa Bastida

Casal de sa BastidaInici: deixem el vehicle a l'aparcament de sa Bastida, al barri de Los d'Amunt d'Alaró.(WP-01) Alaró (Los d'Amunt) - 0,0 km - 0 minuts - 241 m d'altitud.Des...