Retorn a l'aresta del pas dels lladres

Aquest dissabte acompanyo al Jordi Puig i al Joanet a aquesta aresta que fa poc vaig obrir amb en Pany.La roca, com ja vàrem trobar-nos al dia que l'obrirem, és trencadissa i cal escalar amb delicadesa a l'hora de testar cada presa.Al Jordi aquesta roca l'ha posat molt neguitós i pujava rondinant i edvertint-nos que no tornaria mai més a aquesta via. En canvi en Joanet ha pujat molt bé i ha sabut gaudir d'una escalada treballosa i en un entorn especialment bonic.Tot i que hem sanejat una mica més la via al fer caure mes pedres inestables, l'escalada continua demanat molta cura en algun dels trams de la primera i segona tirades, que és a on hi trobarem els passos més verticals.Hi he posat alguna baga més en ponts de roca que ajuden a seguir l'itinerari.La R.1 és petita i millor no anar en cordada de 3, ni escalar dues cordades seguides per evitar alguna possible caiguda de pedres.Salut i a escalarAproximació al peu de l'aresta tot seguint la línia elèctrica.Primers metres de la via.Darrer tram de l'aresta.

Sa Trona per l'aresta de llebeig

Inici: Àrea recreativa del Gorg Blau, situada en el Km 31,8 de la carretera Ma-10.(WP-01) Àrea recreativa del Gorg Blau - 0,0 km - 0 minuts - 618 m d'altitud.A les 8:34 h...

Talaia d'Alcúdia, per l'aresta de llebeig

Talaia d'AlcúdiaEl cap del Pinar és la frontera natural entre les badies d’Alcúdia i de Pollença. Una llengua de terra que s’estén cap a la mar i que té en la talaia...

Diari d'un confinament. Retorn al Montsant

JUNY 2020. Escrivia...Enyoro molt enfilar-me, moltíssim.estranyo els moviments, ballar per les roquesi sobretot el contacte amb els amics.L'esmorzar tranquil dins la furgo...

*** Retorn a Margalef

Diumenge i dilluns, 16 i 17 de febrer 2020 Racó de món que la imaginació converteix en una vall perduda reclosa dins les dimensions perfectes de parets breus i esveltes....

Ballenato a l'aresta bruc al mirador de la miranda

No us diré que sigui la millor escalada de la meva vida, però mira, ens ho vam passar bé. El problema va ser que només vam fer aquesta via ja que s'estava fent fosc. Anàvem...

Gredos (4): retorn pel pic de morezon

Avui ens plantegem deixar la serra de Gredos. Tinc l'estranya sensació que no tornaré mai més a aquests verals malgrat haver-hi estat eternament enamorat d'aquests castells...

PIC DE THOUMASSET (2743m) PER L'ARESTA DE BANYELL

Alçadamínima: 1785mAlçadamáxima: 2743mDistància: 14,3 kmTemps empleat: 6h (parades incloses)Desnivell + : 1292mDesnivell - : 1292mAPARCAMENT SORTENY – REFUGI DE RIALB –...

El Dàtil per l'ARESTA BRUCS després de 22 anys

Dissabte 13 de gener de 2018El Dàtil es una agulla amb una llaga aresta Brucs, que segons diuen, el primer llarg es va escalar per primer cop sense cap expansió (?). Des de fa...

De saldes a la pleta palomera i retorn pels graus

Si seguiu aquest blog (-gràcies-) trobareu sortides sempre originals i diferents. Doncs bé avui trobareu una proposta que vaig fer l'altre dia i vaig anar per camí fressat -...

Roc de ponent amb més vies que l'aresta ger

L'Aresta GER a la roca de Ponent és una forma molt elegant de pujar al roc de Ponent a les muntanyes de Poblet però no és l'única. Avui hem anat a fer la via Benaiges -...

Forat dels Lladres (Abella de la Conca).

Al llarg dels anys 60 en unes campanyes de la SIE vam poder visitar algunes cavitats en aquesta serralada de les que destacaríem l’Espluga el Congost per la seva amplitud,...

Forat dels lladres - abella de la conca

El Forat dels Lladres és una meravella natural prou desconeguda dels voltants d'Abella de la Conca. Els escaladors megacraks saben guardar el secret; però crec que és hora de...

PIC GRAN FACHA (3005m) per l'ARESTA SUD

Alçada mínima: 1640mAlçada màxima: 3005mDistància: 19,7 kmTemps empleat: 10h20m (parades incloses)Desnivell + : 1570mDesnivell - : 1570mEl Pic Gran Facha o de Bachimaña...