Rambla Santa Mònica

11-11-2023MontserratCollbatóTorrent de Santa CaterinaLa Cova GranVia: Rambla Santa MònicaRessenya del Joan Asín (amb el seu permís)Dissabte de bona temperatura, pronòstic de vent i alguns núvols alts, això vol dir que tota la fauna sexagenària, septuagenària i octogenària es dona cita al bar de l'Anna, també vol dir que no trobareu a on deixar el cotxe, perquè cada un viu en un lloc diferent, per tant, una persona un cotxe, posem el nostre granet de sorra per la descontaminació...Faig un petit incís per fer un aclariment del perquè som aficionats, a part del bon servei de la simpatia de l'actual Anna, a anar al Bar de l'Anna. La majoria, per no dir tots vam conèixer a l'Anna (no l'actual) quan aquesta estava en la panxa de la seva mare, hem passat estones, a l'hivern, al costat de la llar de foc, a on ara tenen la planxa, empenyent el cotxet amb ella a dins, vam veure-la créixer, casar-se i divorciar-se i per ser sort per nosaltres va arribar l'actual Anna amb el Víctor, la seva costella. També he de dir que a vegades els hi fèiem el salt i anàvem al bar del davant a on la filla del propietari lluïa una esplendorosa davantera, i per això l'anomenàvem el bar de la "Mamelluda", bé també tenia un futbolí.Per això i molt més d'alguna manera aquell bar és una mica casa nostra.El Joan Marc arribant a la R - 1Ha... si, és cert toca parlar de la via, us puc dir que és una d'aquelles vies que per la qualitat de la pedra, per la quantitat i qualitat de les seves assegurances l'he qualificat d'una via de "Tengui i NO vuelvi".Posaré algunes explicacions per ajudar als que desitgin anar-hi.Arribant a la R - 2El primer llarg és el més bo, arribat al pitó, Jo no he vist, perquè no he mirat, la següent vaga i he tirat recte amunt, amb el que he fet un munt de metres a pèl, per les meves pròpies característiques, anava ginyat.Al segon petit díedre, del segon llarg, a mig camí d'arribar a la baga que assenyala la situació d'un pitó, he tret l'antena i he fet un pas d'Ao.Perfecta senyalitzar la situació dels dos pitons posant-los una baga, d'una altra forma no es veurien.Una observació, no únicament, però especialment, per aquesta via, sinó en general: els rostolls i petites savines estan resseques i el terra està granulós i ressec, amb el que els punts d'assegurances que tenen com a base aquests rostolls són més que dubtosos i no parlem d'agafar-se a ells.Aproximació a Peu:Collbató passar per sota el poble i anar en direcció a "Les Coves de Sal Nitre" s'aparca a l'esquerra davant de la tanca d'entrada a les coves, en l'aparcament de "l'Àrea Recreativa La Salut". Abandonem el vehicle motoritzat i a l'angle superior esquerra de l'aparcament surt un camí que va cap al torrent, el qual seguirem amunt fins a arribar a una bifurcació, amunt se segueix el Torrent, a l'esquerra es va a La Codolosa i a la dreta per un mol ben fressat camí en direcció a La Gran Cova, ara el camí puja fen sigues sagues, arriba un punt en què es decanta clarament a la dreta passem per una clariana amb un peu de pedra, aquí comença la via "Laietana" si seguim pel camí a pocs metres trobem una torrentera que baixa per la nostra esquerra, remuntar-la uns metres fins a veure una fletxa picada i una vaga.Descripció:Primer llarg: Una fletxa picada marca l'inicií, un metre per sobre una baga, a sobre un xic a l'esquerra veurem una altra baga, ara toca una placa força bonica fins a arribar a la següent vaga un xic a la dreta, és un pitó amb vaga, aquí hem seguit recte amunt, la via va en diagonal a la dreta per unes rapisses fins a una altra baga i després torna cap a l'esquerra i segueix amunt per unes petites terrasses amb pedra a controlar, reunió visible que ens assenyala el camí. 30 metres, 5 bagues i un pitó, IIIº+ / IVº / IVº+ / IVº / IIIº - IIº.Segon llarg: Recte amunt, un petit esglaó per situar-nos a sobre de la reunió, després quasi caminant fins al peu d'un petit díedre, al cap de munt es veu una esquàlida baguetilla a sobre...

Cova de santa anna vella

Sí Baixem des del pla de les Taràntules pel camí de la drecera de l'ermita de santa Anna,a peus de Gorros,una mica abans d'arribar al torrent de Santa Maria, podem...

Font-romeu i santa maria de bell-lloc

Seguim amb un febrer sec, amb poca pluja i poques nevades. Un gran misteri, més enllà dels canons de neu, és com s'ho fa Font-Romeu per tenir neu a pistes orientades a...

La Salut - Santa Magdalena (532 m)

Dimecres 6 de desembre de 2023 (26 anys de maifemcim)Hora de sortida: Set del matí.  Ubicació: Comarca de l’Alt Empordà.  Temps aproximat: 4 h (10,2 km) ...

Refugi de pirats: via laietana 18 d'octubre

Sortida de la tercera tiradaLa Codolosa és un autèntic refugi de pirats/pirates on cal atracar quan fa fred. Encara que avui anem a la paret de la Salut que està en un...

Avui coneixerem : La Font del Portal de Santa Magdalena de Berga

La Font del Portal de Santa Magdalena, esta situada en un dels costats del Portal del mateix nom de Berga. Actualment es una font relativament moderna, esta feta d’obra,...

Avui coneixerem : La Font de Santa Eulalia de Berga

Santa Eulàlia de Berga és una església situada en la  Plaça de Sant Pere de Berga. En un dels costats i adossada a una paret, hi ha la font. Font molt senzilla, feta...

Mina – Font de les Hortes de Santa Maria d’Oló

La Font de les Hortes és situada al costat de la carretera local d’Oló a Sant Joan d’Oló, a la zona anomenada de les Hortes perquè antigament hi havia un bon...

Avui coneixerem : La Font  del Barri Vell de Santa Maria d’Oló

La Font d’avui esta adossada en la paret d’un edifici del Barri vell (o de dalt) a prop de l’església vella de Santa Maria d’Oló. Construïda d’obra amb similitud a...

Agulles de Santa Àgueda. La Plana Alta.

11 de març de 2023.Deu ser cosa del Karma. Alguna llei còsmica m'ha portat a descobrir en un parell de mesos fins a tres itineraris diferents amb un factor comú: un...

Avui visitem: La Bassa gran de can Vidal de Santa Eulalia de Ronçana

La Bassa gran de can Vidal cal situar-se al carrer Rossinyol on fa una corba el carrer, D’allí surt un caminoi a l’esquerra que baixa al torrent on es situada aquesta...

Arbres – Roure Masponç de Santa Eulalia de Ronçana

El Roure Masponç està situat en un costat del camí que porta a can Maspons de la Vall de Santa Eulalia de Ronçana. El roure de Can Maspons forma un túnel de vegetació amb...

Avui destaquem : La Font de can Lluc de Santa Eulalia de Ronçana

Setmana dedicada a les Fonts naturals de Santa Eulalia de Ronçana El paratge de La Font de can Lluc, esta format pel conjunt de la Mina, el Safareig i la Font, està situat...

Avui destaquem : La Font de can Penedes de Santa Eulalia de Ronçana

Setmana dedicada a les Fonts naturals de Santa Eulalia de Ronçana La Font de can Penedes és al nord-oest del poble en el Barri de la Vall de Santa Eulalia de Ronçana. Per...

Avui destaquem : La Fonteta de can Vidal de Santa Eulalia de Ronçana

Setmana dedicada a les Fonts naturals de Santa Eulalia de Ronçana La Fonteta de can Vidal esta situada al Torrent de les Tres Pedres, prop de la masia El Mas en el Barri del...

Avui destaquem : La Font de can Vidal de Santa Eulalia de Ronçana

Setmana dedicada a les Fonts naturals de Santa Eulalia de Ronçana La Font de Can Vidal està situada en un dels marges del torrent de Can Vidal en el Barri del Serrat de Santa...

Avui destaquem : Les Fonts de Can Vendrell de Santa Eulalia de Ronçana

Setmana dedicada a les Fonts naturals de Santa Eulalia de Ronçana Les Fonts de Can Vendrell estant situades en el Barri de la Vall en la urbanització de Mas Vendrell, al final...