Serra d'Alfàbia pel pas des Penyals des Corbs

Camí dels Penyals dels CorbsUn itinerari gratificant i una manera ràpida d'ascendir a las serra d'Alfàbia per l'interessant i aeri pas des Penyals des Corbs.Iniciem el recorregut en el Km 7,9 de la carretera Ma-2100 d'Orient a Bunyola. En una corba de la mencionada carretera, unes roques amb traces de pintura, ens indiquen el principi del camí. (WP-01) Km 7,9 de la carretera Ma-2100 - 0,0 km - 0 minuts - 451 m d'altitud.Així doncs, a les 8:05 h comencem la caminada en suau ascens per dins un ombrívol alzinar. Seguim un camí força evident que ben aviat desemboca a un camí de carboners, que també prové de la carretera. Prenem la pista cap a la dreta, deixant a l'esquerra les ruïnes d'un porxo i una torre elèctrica. Prosseguim per aquesta via ample i de pujada suau, fins arribar a una paret seca transversal.(WP-02) Paret - 0,6 km - 15 minuts - 522 m d'altitud.Aquí posem molta atenció a la ruta, abandonem el camí principal per la dreta sense creuar la paret. Avancem direcció a Tramuntana uns quants metres bastant confosos, fins trobar un antic camí carreter de carboners, que puja encaminat als penyals des Corbs. Aquesta via està molt desfeta, grans roques despreses dels penyals i arbres entravessats, fan difícil la progressió. Després d'una primera i rosta pujada, el camí es fa més evident, gira bruscament cap a Gregal, i discorre per la base de les parets de la Penya des Migdia. Anem guanyant alçada ràpidament i, entre l'arbreda, apareixen les primeres vistes a la vall d'Orient i les muntanyes que l'envolten. La via, una espectacular obra d'enginyeria popular, segueix ascendint pel costat d’un pregon barranc direcció a l'esperó sud dels Penyals des Corbs, que tenim davant nostre. Després volta cap a Mestral i, per un tram molt pedregós i protegit per alts escupidors, finalitza al coll que separa la Penya des Migdia dels Penyals des Corbs. L'estret coll és tancat amb una paret seca i un portell, en el qual encara conserva la polleguera superior.A l'altre cantó, ens endinsem a un ombrívol tàlveg ple de ranxos de carboner, fet que explica l'existència d'aquest camí que acabem de recórrer. (WP-03) 1r rotlo de sitja - 1,2 km - 45 minuts - 628 m d'altitud.Continuem el nostre itinerari ascendint per un tirany fitat que discorre pel fons de la coma coberta d'alzines. Més amunt, avancem per l'esquerra d'una rosseguera amb un dur desnivell que ens obliga a fer petites aturades per recuperar l'alè. Seguint les fites, arribem a les penyes que tanquen el comellar pel seu cantó superior, a l'esquerra apareix una petita canal en diagonal ascendent, que ens indica el començament del pas des Penyals des Corbs, marcat amb una fletxa vermella.(WP-04) - Inici pas dels Penyals des Corbs - 1,7km - 1 hora i 22 minuts - 847 m d'altitud.Una primera grimpada per la canal, sense complexitats tècniques, ens deixa a una mena de mirador sobre les penyes. Continuem ascendint en diagonal per una cornisa bastant aèria amb un sòl de roques i pedreny que ens manté alerta en fer cada passa. Progressem, seguint en tot moment, els punts vermells i les fites que ens ajuden a trobar el recorregut més correcte. A poc a poc anem assolin una alçada considerable i el precipici que tenim als nostres peus arriba a esborronar. Primera canal del pas dels Penyals dels CorbsAixí arribem a una àmplia canal, bastant abrupte que superem amb l'ajuda de les mans i aferrar-nos a les carritxeres, que són de gran ajuda. Un cop sortim de la canal, avancem en diagonal cap al nord-oest per la falda de la muntanya i per un inclinat coster rocós que ens dirigeix per una inclinada rosseguera, on tampoc podem baixar la guàrdia, doncs a pocs metres hi ha una bona timba.Finalitzada aquesta llarga travessia, dirigim les passes cap al nord per un territori rocós i esquerdat, fins assolir la carena de la Serra d'Alfàbia (cota 999 m). Baixem per l'altre vessant, primer nord per voltar tot d'una oest, fins enllaçar amb el camí principal que recorre la serra.(WP-05) Tirany Serra - 2,1 km - 2 hores i 21 minuts - 987 m d'altitud.Després...

Trescant per la serra de l'Obac

Aquest divendres vàrem anar a caminar a la serra de l'Obac, un lloc poc conegut per nosaltres tot i estar a prop de casa, i vàrem poder fer una excursió curta però...

Corriols per la Serra de Marina

Badalona, Cartoixa de Montalegre, Coll de Montalegre, Santa Maria de Martorelles, Fundació Pere Tarrés, Coll del Turó d’en Galceran, Coll de la Font de la...

14/01/2024 Serra de Castelltallat (Bages)

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h 30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

Via URGELL. SERRA DE LES CANALS.

3/01/24. Primera ascensió de l'any 2024. La primera intenció era anar a Canalda però un cop a Solsona les condicions climatològiques ens fan desistir i anem cap a...

16/12/23 Serra de Rubió (Anoia)

Sortida de NadalPer poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes...

Serra dels Pinotells i el Morralàs

Powered by Wikiloc Ruta circular des d'Estellencs passant per: refugi coma d’en Vidal (1.9 km), coll serra des Pinotells (3.1 km), cim serra des Pinotells (3.6 km), es...

Penyal des Corbs - Puig de Can Llenderina

Powered by Wikiloc Iniciem aquest itinerari al Coll d'Orient, (Km 11,8 de la carretera Ma-2100 d'Alaró a Orient) just al damunt les cases de Son Bernadàs Nou.(WP-01) Coll...

Tossal de la Baltasana. Serra de Prades.

26 de juliol de 2010.Un altre dels imprescindibles, al mig de la Serra de Prades i ben prop del poble trobem el Tossal de la Baltasana de 1200m. d'alçada. A més de ser...

Puig de Sant Antoni. Serra de Bonastre.

7 de gener de 2011Fàcil ascensió a un modest, però bonic, cim del massís de Bonastre, a tocar del municipi d'Albinyana.Dificultat: fàcil.Desnivell. 400 m....

Per la serra de Picancel, 1

Pont del Climent - Portell de l'Ovellar - Serrat de Migdia - Font dels Colletons14.05.22  La serra de Picancel, a l’Alt Berguedà, està formada per tot un conjunt...

Volta a la serra de Gia

var Latitud_sortida = 42.533665; var Longitud_sortida = 0.462238; var Mapa_defecte = 'IGNE'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Les Càrcoles. Serra de Tivissa. 100 cims

juny de 2023Una nova i interessant sortida de descoberta i de proximitat. Aquesta vegada us suggereixo apropar-nos a la Serra de Tivissa. Concretament al seu extrem més...

La Serra de Tramuntana: Camí de S'Arxiduc

El Camí de S'Arxiduc es correspon amb una obra de pedra seca extraordinàriament ben treballada que l'arxiduc Lluís Salvador d'Àustria-Toscana (1847-1915) va manar...

Via urgell a la serra de canals

DIJOUS, 04 DE MAIG DE 2023 Fa un temps, en una de les meves recerques per la Xarxa cercant nous objectius vaig trobar la ressenya d'aquesta via i vaig guardar-la. Fa poc...

Rasquera. Serra de Cardó. Les Picòssies.

Fa uns quants dies que en Toni Alarcón em va fer arribar la ressenya de les vies que ha obert en aquesta zona i que darrerament han estat repetides per moltes cordades...