Comabona, vessant est

El vessant oriental del Comabona és aquell que veiem sempre quan pugem cap al túnel del Cadí i que ens dóna pistes a l'hivern de com estarà la neu a l'altra banda. Però és un vessant feréstec i amb un fort desnivell, així que hi tenim la soledat garantida!Fa anys ja vaig anar-hi pujant pels Empedrats i baixant pel dret, però aquest dissabte hi vaig voler tornar fent una ruta diferent. El cotxe el vaig deixar al pont de Monnell i vaig pujar directament cap el cap de la Boixassa (a sota), seguint el còmode camí que hi porta.La pujada és força agradable, primer per una pista ampla i que puja lentament i, després, per un corriol més emprenyat. Al fons, darrera la serra de Gisclareny, van apareixent tot de muntanyes berguedanes a mesura que pujo, encara que em costa apartar la vista de la paret nord del Pedraforca!El camí és realment bonic, amb trams magnífics, sobretot als prats de dalt de tot, quan voltem el cap de la Boixassa pel vessant est.Ben aviat arribem a la carena principal i enllacem amb el camí principal. Resseguim la serra de la Moixa, ara pujant, ara planejant, i ben aviat ens trobem a la vista del Tancalaporta i el Comabona al fons.La senyalització del camí no ens permet perdre'ns, tot i les boires que dissabte s'hi arrossegaven, i puc arribar fàcilment al cim.Allà m'hi trobo al Jordi, un terrassenc que està fent una volta a peu per Catalunya, i que ja porta un mes llarg  caminant des de que va sortir de Terrassa. Després de fer-la petar una bona estona i comentar-li l'enveja que em fa per poder-ho fer, agafo el camí que baixa cap el coll de Bauma mentre ell segueix cap a l'est.El camí baixa fort i ben aviat arribo al coll de Bauma, on agafo el GR cap el coll de la Bena, i la pista que em porta a Murcurols.A Murcurols hauria d'haver agafat un senderó que m'hauria anat millor per retornar al cotxe, però no el vaig veure i al final vaig haver d'arribar-hi seguint un tram força brut pel mig del bosc, que em va deixar a les adous del Bastareny, al costat mateix del punt de sortida.Al mapa de sota i al wikiloc, hi trobareu la volta, força llarga però molt intensa!

Al Comabona des de Nèfol

Distància: 24 km.Desnivell: 1550 m.Dificultat tècnica: fàcilDurada total: 8 h.Punt de sortida: Nèfol. TRAÇA GPS  Llarga excursió que ens duu a uns dels cims...

Rocciamelone, via normal del vessant sud

Cada any intento marxar sol als Alps almenys una setmana, amb un doble objectiu: gaudir de la muntanya solitària en tots els seus vessants, i conèixer algun sector nou o anar...

Bellmunt pel vessant sud

29.05.21  Ja ni recordo la darrera vegada que vam anar a Bellmunt, aquest bell santuari enlairat a 1248 m, al fil d’una escarpada cresta i ben visible des de la...

Busa, vessant sud

var Latitud_sortida = 42.089816; var Longitud_sortida = 1.672933; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

Puigsacalm pels graus del vessant nord

13.09.20  Complet i variat circuit al Puigsacalm des de Sant Privat d’en Bas, pel grau de les Escales de Sallent i la canal de les Eugues, i retorn pel Puig dels Llops,...

Moleta de Pastoritx pel vessant nord-oest.

Moleta de PastoritxAvui pugem a la Moleta de Pastoritx per una ruta alternativa i poc coneguda, seguint les passes de l'amic Emilio Alonso.El punt d'inici es situa a la...

Els cims de port del comte pel vessant sud

L'altre dia us vaig explicar l'ascensió des del vessant nord (estació d'esquí de fons de Tuixent). Avui faré la descripció des de l'estació d'esquí alpí de Port del...

CIMS PER LA LLIBERTAT. COMABONA 2554m.

13/10/13. Cims per la Llibertat, avui anem al Comabona 2554m en una jordana  solidaria i reivindicativa per la injustícia què representen el presos, exiliats i...

A la vessant NE de la Fontfreda (Cerdanya)

***Aquest és un dels grans i estètics descensos ceretans, que a finals de temporada amb les neus estables i les pistes de Porta de Puymorens tancades, es redobla. Poc a afegir...

Escalada al Roc Colom per la vessant Sud

Dies 18 i 19 de juliol de 2015La meva ressenyaEl primer cop que vaig veure el Roc Colom, fa un munt d'anys pels voltants de l'estiu de 1977, va ser des de el Puigpedrós i...

Un tomb pel vessant sud de Montserrat

17.10.14  Aquest temps d’estiu en ple mes d’octubre és una cosa que s’ha d’aprofitar i per això la Susana, la Mercè i jo hem sortit aquest matí de bona hora des...