A la vessant NE de la Fontfreda (Cerdanya)

***Aquest és un dels grans i estètics descensos ceretans, que a finals de temporada amb les neus estables i les pistes de Porta de Puymorens tancades, es redobla. Poc a afegir a la ja esquiada feta fa un parell d'anys piulada aquí, aquest cop amb neu més generosa.  La tornada la fem també en circular però aquest cop fent cim al Roc de les Ombres tot buscant les canals trempades que cauen sobre l'Estanyol. Errem en l'elecció i n'agafem una amb un ressalt descobert de no més de 60º que destrepem sense dificultat. Millor fixar-s'hi bé de pujada!BoníssimaesquiadamoltbenfetaidesfetambelGuille a les portes de les festes, ... enmig de matins de sol aquest dia ventat i ruixats de tarda

Rocciamelone, via normal del vessant sud

Cada any intento marxar sol als Alps almenys una setmana, amb un doble objectiu: gaudir de la muntanya solitària en tots els seus vessants, i conèixer algun sector nou o anar...

Bellmunt pel vessant sud

29.05.21  Ja ni recordo la darrera vegada que vam anar a Bellmunt, aquest bell santuari enlairat a 1248 m, al fil d’una escarpada cresta i ben visible des de la...

Canals sud de la Fontfreda (Cerdanya)

***Visita fa unes setmanes a la sempre punyent i estètica vessant Sud de la Fontfreda, amb la seva elegant pala somital que cau a plom.  La bonica sud del Pic de la...

Busa, vessant sud

var Latitud_sortida = 42.089816; var Longitud_sortida = 1.672933; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

Puigsacalm pels graus del vessant nord

13.09.20  Complet i variat circuit al Puigsacalm des de Sant Privat d’en Bas, pel grau de les Escales de Sallent i la canal de les Eugues, i retorn pel Puig dels Llops,...

Moleta de Pastoritx pel vessant nord-oest.

Moleta de PastoritxAvui pugem a la Moleta de Pastoritx per una ruta alternativa i poc coneguda, seguint les passes de l'amic Emilio Alonso.El punt d'inici es situa a la...

Els cims de port del comte pel vessant sud

L'altre dia us vaig explicar l'ascensió des del vessant nord (estació d'esquí de fons de Tuixent). Avui faré la descripció des de l'estació d'esquí alpí de Port del...

Pic de Fontfreda i altres coses

20.08.17  A ponent del coll de Pimorent, al límit entre l’Alta Cerdanya i l’Arièja, s’alça el pic de Fontfreda, una imponent mole granítica que tanca la vall del...

Escalada al Roc Colom per la vessant Sud

Dies 18 i 19 de juliol de 2015La meva ressenyaEl primer cop que vaig veure el Roc Colom, fa un munt d'anys pels voltants de l'estiu de 1977, va ser des de el Puigpedrós i...

Un tomb pel vessant sud de Montserrat

17.10.14  Aquest temps d’estiu en ple mes d’octubre és una cosa que s’ha d’aprofitar i per això la Susana, la Mercè i jo hem sortit aquest matí de bona hora des...

Comabona, vessant est

El vessant oriental del Comabona és aquell que veiem sempre quan pugem cap al túnel del Cadí i que ens dóna pistes a l'hivern de com estarà la neu a l'altra banda. Però...