Crònica cursa la portella 2016

CRÒNICA CURSA LA PORTELLA 2016 - 2a Cursa del Circuit Camp de TarragonaDiumenge 20 Març, arriba la 2a cursa del circuit camp de Tarragona i aquest cop cap a serres del mestral a Hospitalet de l’Infant. La cursa per muntanya consistia en 23 km i 1280 d+; una forta pujada de 9 km (Molló Puntaire) on acumulàvem 1000 m d+ i seguidament una baixada força tècnica la primera part però molt corredora fins al km 18 on havíem de pujar un parell de rampes (el Torn i Punta de les Rojales) de les que no et deixen indiferent, i més si no has guardat abans!!! Seguidament resten poc més de 3,5 km pels quals resseguirem l’aigua del Mediterrani (GR92) fins a meta.A les 9 h es dóna la traca de sortida des de el complex d’Aster d’Hospitalet de l’Infant i com no… La gent surt molt ràpida! Jo surto mode ECO, aquesta cursa es pot fer molt i molt llarga si et quedes buit. Posem rumb cap a la muntanya tot creuant les infraestructures viàries on trobem un avituallament el km 2, bec una mica d’aquaris i segueixo endavant, fa calor i encara que no hagi suat m’obligo anar bevent. Seguim per pista on agafo un ritme còmode que em permet anar avançant posicions. Passem per un túnel que se’m va fer ben llarg, no es veia res i la gent va frenar molt, tot just sortir del túnel agafem un sender que comença a picar amunt però corredor 100%. M’enganxo a la roda d’un corredor del Serres del Mestral, aquest segur que s’ho coneix, serà una bona roda! Arribem a la primera rampa dura que puja fins a l’ermita, aquí ja no es pot corre, mans a les cuixes i cap amunt.Km 4,5 arribem dalt a l’ermita, em noto molt bé i decideixo seguir avançant corredors aprofitant la pista ampla. Des d'aquí tornem a pujar direcció a les vies ferrades Serres del Mestral; una pujada dura, bonica i tècnica (tot molt ben equipat amb trams de cordes) i seguidament una baixada molt tècnica tot crestejant. Un cop finalitzada la cresta tornem a ficar mans a les cuixes i un altre cop cap amunt, aquest cop a roda de l’Eloi Ortiz, corredor d’ultres, segur que també serà una bona roda a seguir! Per darrere nostra també es va enganxar el Carlos Marco, del Club BTT MontBike. Al km 6,5 coronem la rampa i tornem a baixar fins a l’Aigualcoll, baixada molt relliscosa. El Carlos ens passa als dos (com baixa el btteruu!!!!) jo em noto bé de cames i el segueixo deixant a l’Eloi endarrere. Km 7,5 Avituallament, em paro per beure isotònic i menjar taronja i plàtan i segueixo endavant, últim tram de pujada per coronar el Molló Puntaire. Pujo caminant a ritme, controlant pulsacions i respiració, les sensacions són boníssimes. Km 9,3 coronem Molló Puntaire i ara toca una llarguíssima baixada. El primer tram molt tècnic, ho baixo corrents a tota Òstia cosa que em permet avançar un parell de posicions. A mesura que anàvem baixant s’anava fent més corredora la baixada. Km 15 Avituallament, el Carlos avitualla ràpidament i el deixo marxar, jo em prenc un gel i em bec una botella d’aigua a saco, fa moltíssima calor però...CAGADAAAAA!!!!!!!! 500 metres més endavant començo a notar una punxada al costat que a mesura que vaig baixant es va intensificant fins al punt d'haver-me d'asseure en una pedra… Maleeixo aquella botella d’aigua i el gel, estava fent un carreró!!!! Em comencen a passar corredors, tots súper agradables preguntant si necessitava alguna cosa. Després d'un parell de minuts passa el Gaizka, un bon amic i em dóna moltíssims ànims; enfadat i alhora dolgut m’arriba a caure alguna llagrimeta. Amb la voluntat i coco decideixo aixecar-me i continuar caminant tot i que em segueixen passant corredors. Uns minuts més endavant començo a trotar i veig que s’ha passat el dolor, passo de tenir la moral per terra a pensar que si la podré acabar. Km 18 El dolor ja és inexistent i les sensacions ja tornen a ser bones, aquí arriba la pujada al Torn i apreto com un "javato", començo a...

Cara Est de la Portella Petita.

Nosaltres hem fet la Via del Ràpel apurant les últimes llums d'una tarda curta baixant d'agulles.La Normal també l'hem fet i només hi resta un espit un xic abans...

Mirall Corcat a la Portella Blanca.

Diuen els entesos que és de les picants i amb caràcter de la contrada, a nosaltres ens ha semblat que està molt ben trobada amb tirades molt bones. Potser la primera i la...

La Cursa de l’Alba canvia de data

La Cursa de l’Alba 2024 canviarà de data, deixarà de ser el segon cap de setmana de maig i anirà al segon de novembre, aquest 2024 concretament serà el 10 de novembre....

La darrera cursa d’orientació de la temporada.

2 dies del Berguedà, mitja distància al Pi de les Tres Branques 3,2 km. 14 fites, en realitat 4,5 km. 1-27-21 i 172 metres de desnivell positiu 18è de 19 classificats...

15 anys de... la Lapònia a la Portella Gran.

El anys següents a la seva obertura, la Lapònia al vessant oest de la Portella Gran de Montserrat, va convertir-se en una escalada ben freqüentada. Jo vaig fer la meva...

Bages a la Portella Petita.

Seguint els passos de Copitos de roca fem aquesta agulla de la cara oest de la Portella Petita. El primer llarg és difícil fer-lo totalment en lliure, per la dificultat i la...

La Portella del Pinell. El Port. 100 cims

5 de novembre de 2022 Interessant proposta per descobrir una part del Port poc freqüentada però no per aixó menys atractiva. Entre el Mas de Barberans i la Sénia...

BMT trail a Xaló, la cursa de la canya!

Després d'uns mesos de no participar en curses per diferents motius que no venen al cas,arribava la cita ineludible de Xaló,la qual era la tercera participació...

Bassa de La Portella d’Avinyó (Bages)

La Bassa de La Portella està a uns 100 metres al nord-est  de la gran masia en Avinyó. L’aigua que omple la Bassa prové del Torrent de La Portella. Té una longitud...

Coneixent l'Extreme Bardenas 2016 a Navarra.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui, tot pujades i baixades.Només arribar de la Orbea- Monegros 2022 , ja ens van comentar...

Els relleus, una cursa diferent

Campionat de Catalunya de Relleus a Sant Marc (Gironella) 4,5 km. 54-25  130 metres de desnivell positiu,  19 fites 4t. classificat de 7 a la categoria Homes Màster...

Gran cursa la del Castell d'Aixa de Llíber

Gran matí de trail a la població de Llíber,en un dia amb una gran amplitud tèrmica on vam passar de l'escarxa del matí a acabar en mànega curta. 300...

Torna la Cursa de l’Alba

Aquest proper 9 de maig celebrarem la 33a edició de la cursa de l’Alba. Aquesta edició s’hauria d’haver celebrat l’any passat, però com ja sabeu no va...

Sols la via normal de la portella inferior

En baixar de l'agulla Sense nom veiem que encara tenim temps per fer alguna altra escalada i anem a veure l'aresta est. Miro els blogs que diuen: El col.leccionista...

Es manté la Cursa de l’Alba

Des de 4000peus, Associació Excursionista Collbató. organitzadora de la Cursa de l’Alba, comuniquem que seguim treballant amb la mateixa il·lusió de sempre, amb...