Via MANOLITO MARTÍNEZ. PORTELLA INFERIOR.COLLEGATS.

15/09/21. Aquest dimecres el Josep proposa anar a la Portella inferior de Collegats on el César Hurtado i companyia han obert diversos itineraris. Per accedir a aquestes vies cal creuar el riu per un cable, on és aconsellable portar una politxa (per cable metàl·lic), el Josep en porta tres i podem passar-hi comodament. L'inici ja demana acrobàcia per arribar a peu de via. La roca és calcària compacta, de placas i díedres en el nostre cas. Via equipada però on cal escalar amb grau "apretat" què cal digerir poc a poc. El sol triga a entrar però avui ens a escalfat de valent.....Per: Josep Estruch, Antonio Gómez, Joan Asín.DADESPrimera ascensió: 2017.Per: César, Marc, Sergio, Ll Boada, Crispín.Equipament: Totalment equipada amb parabolts.Material: 17 cintes exprés, semàfor aliens opcional.Dificultat: 6a. V+/A0 obligat.Orientació: sud-oestRoca. Calcari.Informació: Teràpia Vertical (Armand Ballard)Aproximació: Hem d'aparcar al mateix lloc per anar al Circ de Pessó. Pugem uns metres per la carretera direcció Sort, fins a un gran bloc (del Coto), creuem la carretera i baixem per una antiga pista fins el riu on trobem un cable per creuar-lo. Un cop a l'altre vessant seguim un corriol fins a peu de via, uns 30 minuts.Descens: De la R6 hem de desgrimpar per una canal fins a una feixa, trobarem alguna fita per la feixa, què ens porten a un collet on trobarem una instal·lació de ràpel, podem baixar en dos ràpels curts o en un de 60m. Seguim baixant per una canal fins a trobar el camí d'aproximació, trobarem dos trams amb corda fixa.Primer llarg, comença per un ressalt on hem posat un Totem groc, per accedir a la placa amb un tram tècnic a l'ini ,després és deixa fer millor fins el darrer tram on tornen a trobar uns passatges fins.Segon llarg, segueix un marcat díedre amb algun passatge herbós.Tercer llarg, sortida per placa compacta (V+/A0) anem a l'esquerra i seguim per un altre díedre fins queda barrat per un bloc, passatge  atlètic i després de xapar un parabolt hem de flanquejar a l'esquerra a buscar la R3.Quart llarg, de placa amb dos ressalts de bon fer.Cinquè llarg, inici per placa compacta on cal buscar el passatge 6a (diuen) en el nostre cas V+/A0, després segueix la placa tècnica però és va deixant fer millor, al darrer tram la dificulta baixa fins arribar a la R5, aquest llarg és de 45/50m.Sisè llarg, pugem per placa ajaguda i al segon parabolt hem d'anar a la dreta a buscar la R6, llarg curt.primer llargsegon llargtercer llargtercer llargtercer llargquart llargquart llargarribant a la R4cinquè llargcinquè llargcinquè llargcinquè llargR5 i sisè llargFOTOCORDADA. HIDRATACIÓ

Cara Est de la Portella Petita.

Nosaltres hem fet la Via del Ràpel apurant les últimes llums d'una tarda curta baixant d'agulles.La Normal també l'hem fet i només hi resta un espit un xic abans...

Mirall Corcat a la Portella Blanca.

Diuen els entesos que és de les picants i amb caràcter de la contrada, a nosaltres ens ha semblat que està molt ben trobada amb tirades molt bones. Potser la primera i la...

15 anys de... la Lapònia a la Portella Gran.

El anys següents a la seva obertura, la Lapònia al vessant oest de la Portella Gran de Montserrat, va convertir-se en una escalada ben freqüentada. Jo vaig fer la meva...

Bages a la Portella Petita.

Seguint els passos de Copitos de roca fem aquesta agulla de la cara oest de la Portella Petita. El primer llarg és difícil fer-lo totalment en lliure, per la dificultat i la...

La Portella del Pinell. El Port. 100 cims

5 de novembre de 2022 Interessant proposta per descobrir una part del Port poc freqüentada però no per aixó menys atractiva. Entre el Mas de Barberans i la Sénia...

Bassa de La Portella d’Avinyó (Bages)

La Bassa de La Portella està a uns 100 metres al nord-est  de la gran masia en Avinyó. L’aigua que omple la Bassa prové del Torrent de La Portella. Té una longitud...

Ag. Manolito García, via Master & Commander

12.01.22  Ja hem entrat de ple al 2022 i qui sap el què ens oferirà... de moment en Pau i jo volem celebrar-ho amb la primera escalada de l’any a la roca número 94,...

Via manolito martinez

DIMECRES, 15 DE SETEMBRE Aquesta setmana som tres els que coincidim en sortir demacres, ara tan sols resta trobar un lloc que sigui del gust de tothom. Finalment decidim...

Sols la via normal de la portella inferior

En baixar de l'agulla Sense nom veiem que encara tenim temps per fer alguna altra escalada i anem a veure l'aresta est. Miro els blogs que diuen: El col.leccionista...

Via Laponia a la Portella Gran

Aquesta via s'ha anat convertint en una classica: dificultat assequible,equipament generós, tirades xules i l'exotisme de l'entrada per l'avenc en tenen la culpa. Preveure un...

La Senda de los Ángeles a la Portella Superior

Aquesta via s'ha fet famosa amb el nom de la Senda de los Ángeles, però en realitat és una combinació de diferents vies obertes prèviament. Crec que el canvi de nom va ser...

Shar-Strep a l'Agulla Manolito Garcia.

Escalada de dos llargs a la cara nord-est de l'Agulla Manolito García. De totes maneres, l'únic llarg interessant és el primer que és força continu. El segon llarg,...

Vall de la Portella en BTT

var Latitud_sortida = 42.071433; var Longitud_sortida = 1.870138; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

Integral Senda dels Àngels a la Portella Gran

Les Portelles, el pas d’entrada natural a la Regió d’Agulles. La via Integral Senda dels Àngels a la Portella gran és un recorregut que combina diverses vies:...

Crònica cursa la portella 2016

CRÒNICA CURSA LA PORTELLA 2016 - 2a Cursa del Circuit Camp de TarragonaDiumenge 20 Març, arriba la 2a cursa del circuit camp de Tarragona i aquest cop cap a serres del mestral...

Shar-Strep a l’Agulla Manolito García

La Shar-Strep es troba banda nord est de l’agulla. Es tracta d’una via de dos tirades completament equipada amb parabolts. Amb un primer llarg prou interessant...

Yucatan l’Agulla Manolito García

A la banda sud-est de l’agulla hi trobem aquest discret itinerari. Completament equipat, només haurem de menester les cintes exprés. Poc interessant, sols per si volem...

Shar-Strep a l'Agulla Manolito Garcia

Manel PunsolaVia totalment equipada, la primera assegurança es un pitó de color morat.La ressenya de la guia diu que es V+, poder es un xic mes.Bona roca i molt...

Iroquesos a l’Agulla Manolito García

L‘Agulla Manolito García es troba a la part alta de la banda de ponent de la Canal Ampla, encabida discretament entre l’Ou de Colom i la Torta; potser per aquest...

A la Portella del Forn (Andorra)

**Aquest és un bonic i clàssic itinerari circular que queda amanit amb el trempat descens de la Costa de Fontfreda cap a la vall de Rialb. I en realitat força segur a les...

Vandellòs per la Portella

Vandellos from Txaeska on Vimeo. Era la tercera vegada que pujava al Corral del Pinxo pel Coll de les Portes i la Portella. La segona va ser ja fa aproximadament uns 10 anys i...

A la GAM de la Portella Petita (Montserrat)

**Aquest dia enfilem a veure la posta del sol i la sortida de la lluna plena des d'aquesta bonica agulla ben encarada a ponent, de tan fàcil accés, i fàcil escalada....

Cova de l’agulla Manolito García

Seguint una proposta d’en Josep el divendres 20.12.2013 vam anar al magnífic massís conglomeràtic de Montserrat, regió d’Agulles, per visitar una petita cavitat inèdita...

Cursa de muntanya La Portella 2013.

Introducció:10-03-2013.- Avui he fet la primera cursa de muntanya de la temporada o potser puc dir de la meva vida.Havia fet algun duatló de muntanya, algunes curses de Btt i...