Re pòquer de vies al sector sud-oest de coll roig

DIMECRES, 22 DE MARÇ DE 2023Aquest dimecres teniem la intenció d'anar a Malanyeu i estalviar-li un munt de quilometres al Lluis, però el dilluns arriba la proposta del Lluis, no contempla la opció d'anar a Malanyeu sino que diu d'anar a Coll Roig i tot i que fa poc que vaig anar a la mateixa zona. No dubto gens en confirmar-ho, (encara em queda molta feina a fer a la zona). El dimarts , s'apunta també el Gines                                                    EL FORAT FA PECATAmb l'anterior proposta de Malanyeu havia avisat al Ramón que aniriem per les seves contrades per si volia afagir-se.Amb el nou objectiu també s'apunten i quedem a Coll Roig a les nou i mitja del mati.Sembla que anem cronometrats, al agafar la pista de Coll Roig veiem un cotxe davant nostre i resulta que son ells, en Ramón i en Cesar, (ells han vingut per Berga i nosaltres per Vic), ja hi som tots, però encara tindrem una nova sorpresa, mentre esmorzem arriben en Santi i el Toni, (els pencaires de la zona que estan acabant un nou projecte).Jo aprofito la avidentesa per preguntar-los per les vies noves que vaig veure al sector Sud Oest i que no surten a la guia del Luichy.Amb l'informació ja no tinc excusa, ja podem anar-hi.Ells, que estan treballant a la mateixa zona, ens acompanyen i ens fan de guies, tot un luxe !!.                                                             OASISAra que ja estem situats, ens repartim les vies. En Ramon i el Cesar volen fer les vies que varem fer nosaltres en la darrera visita i nosaltres ens posarem a les noves.En Toni i en Santi – a treballar !!!- per preparar-nos noves vies.!!!.La primera via que fem es diu “El forat fa pecat” i es la via situada més a la dreta de totes, (plaquetes vermelles). La primera tirada és com les que hi ha a l'esquerra però un xic més mantinguda, completament assegurada i amb posssibilitats de possar-hi el que vulguis. Aquesta via en lloc de fer reunió com les altres, la fa en un repla molt treballat, com ens te acostumats en Santi, a la dreta i un metres mes curta.                                                              BOIXLa segona tirada crec que es la tirada més potent d'aquesta zona, comença suau fins arribar a la primera assegurança on trobarem un pas dificil despres entrarem en un diedre amb uns primers metres dificils i de col·locació. M'ha tocat fer-ho de segon i personalment crec que es més de sise a, quasi tirant a sis b, però molt ben assegurat, superat el tram anirem trobant algun parabolt abans d'arribar a la reunió equipada per rapelar. No es la mateixa reunió que las seves veïnes de l'esquerra i presenta un rapel més net.Dos rapels per la via i tornem a ser al terra, anem per la segona.Ara escollim la via que va per la mateixa placa però a l'esquerra de les dues ressenyades al llibre, es diu “Oasis”. Aquesta via no hi hem vist continuació, (es pot fer una segona tirada aprofitant les vies veïnes que ja varem fer l'anterior visita)Aquesta via presenta la primera tirada més dificil que les altres tres vies de la paret, amb passatges d'slab molt intensos i bonics i acaba en la macro reunió de les seves veïnes. En aquesta reunió trobarem dues instal·lacions de rapel per no entorpir a d'altres cordades que estiguin a la paret. Un rapel de cinquanta metres i tornem a ser al terra.                                               D'ON NO N'HI HA NO EN RAJAAra deixem aquesta bonica placa i anem a l'agulla que tenim a l'esquerra on teoricament hi havia una via i que ara ja...

Repoquer de vies a les arenes

DISSABTE, 30 DE MARÇ Estem en plena Setmana Santa i procurem amortitzar les possibilitats de sortir a escalar els dies que podem, però el dijous varem fer molts...

Esquí de muntanya al Coll de Pimorent

Encetem temporada de foques a l'entorn del Coll de Pimorent. Dissabte, a la Mina (11 km, 800+, S2) i diumenge, al Pedrons (8 km, 820+, S2) . Prou tolerable aquest últim,...

Primera esquiada per el sector de Porté

Aquesta darrera setmana ha deixat el Pirineu Oriental de color blanquet, això ha fet que passi a tenir una imatge més bonica i d'hivern, però no tot és tirar coets!,...

Off road vallgorguina a coll de sant benet

MOTOS: BMW F 650 GS /HOND HRF 450 /YAMAHA T700 TENEREPreciosa ruta circular fàcil sortint de Vallgoruina i trepitjant del MONTNEGRE !!!Sortim de Vallgorguina, i més...

Aresta de l'Isard. Sector trad

Roger ens fa arribar una foto amb 4 ratlles amb unes curtes vies que desconeixem. Sembla que la major part obertes per J. Marmolejo i una línia de Juan Gutiérrez (El lado...

Un parell de vies a la paret de la pluja. Odèn

AproximacióAvui, amb en Jordi Martínez, teníem la intenció d'anar a escalar la via "integral del señor Lopez" a la zona de l'embassament de la llosa del cavall. Sant...

Trio de vies a la pastereta

DIUMENGE, 03 DE DESEMBRE Aquest diumenge hem quedat amb la gent de Vilafranca de quedar-nos per Montserrat i cercar un lloc arrecerat i al Sol perquè les temperatures...

Off/road cardedeu-pista coll de te-arbucies

MOTOS: BMW F650GS / HONDA CRF 450De Cardedeu fins a Arbucies en OFF (l´ultima tram de Arbucies a Sant Hilari de Sacalm per carretera per anar a dinar)Bonica ruta sense cap mena...

Cingles de vallcebre- sector la matella

DIUMENGE, 05 DE NOVEMBRE Avui sortim de casa amb un condicionant clar, fugir del vent de Ponent, i segons la meteo sembla que al interior seran mes fluixes les ventades...