La Senda de los Ángeles a la Portella Superior

Aquesta via s'ha fet famosa amb el nom de la Senda de los Ángeles, però en realitat és una combinació de diferents vies obertes prèviament. Crec que el canvi de nom va ser arran d'un dels llibres d'en Picazo (l'últim de Montserrat?) on sortia publicada amb aquest nom. El primer llarg i bona part del segon pertanyen a la via Directa Eclipse, després continuem per la Ravic fins a la meitat del tercer llarg. Aquí ens desviem a la dreta per anar a buscar la gran repisa de la cara sud, segurament aquests metres són els únics originals de la Senda de los Ángeles. L'últim llarg pertany a la via UEC, o hi passa mooolt a prop. En quan a la via poca cosa a dir, segurament el pas més característic és l'arrencada inicial fins a xapar les dues primeres assegurances. Diuen que aquest primer llarg en lliure és 6b... Ufff!!! Potser el llarg més guapo és el tercer, sobretot si no fa vent...-Accés: Aparcament de Can Maçana, situat en un coll a la carretera entre el Bruc i Manresa. Convé no deixar res al cotxe, ja que és un lloc típic de robatoris. Ara per aparcar-hi els caps de setmana i festius cal pagar 4€ (2€ si estàs federat).-Aproximació: Des de l'aparcament pugem en direcció al refugi d'Agulles (senyalitzat). Al cap de mitja hora arribarem al Pas de la Portella. La via comença just abans de començar a pujar cap a la Portella (xapes visibles).-Orientació: Nord-oest.-Material: Cintes exprés i potser estreps.-Dificultat obligada: V+/6a.-Descens: Ràpel d'uns 50 metres per la cara nord-est. El peu del ràpel és just al pas de la Portella.-Ressenya: Bona ressenya la web de Lanochedelloro que indica les diferents vies que formen la Senda de los Ángeles:

Cara Est de la Portella Petita.

Nosaltres hem fet la Via del Ràpel apurant les últimes llums d'una tarda curta baixant d'agulles.La Normal també l'hem fet i només hi resta un espit un xic abans...

Mirall Corcat a la Portella Blanca.

Diuen els entesos que és de les picants i amb caràcter de la contrada, a nosaltres ens ha semblat que està molt ben trobada amb tirades molt bones. Potser la primera i la...

Pollegó Superior del Pedraforca

17.09.23  A tocar de la tardor, ve de gust tornar al Pollegó Superior del Pedraforca, un vell clàssic al qual no hi pujàvem des de l’any 2012. Aquell cop ho vam fer...

La Magdalena Superior

MontserratMonestirGorros La Magdalena Superior 1Aproximació : Situats en l'estació superior del Funicular de Sant Joan, en el que s'anomena “El Pla de les...

15 anys de... la Lapònia a la Portella Gran.

El anys següents a la seva obertura, la Lapònia al vessant oest de la Portella Gran de Montserrat, va convertir-se en una escalada ben freqüentada. Jo vaig fer la meva...

Bages a la Portella Petita.

Seguint els passos de Copitos de roca fem aquesta agulla de la cara oest de la Portella Petita. El primer llarg és difícil fer-lo totalment en lliure, per la dificultat i la...

La Portella del Pinell. El Port. 100 cims

5 de novembre de 2022 Interessant proposta per descobrir una part del Port poc freqüentada però no per aixó menys atractiva. Entre el Mas de Barberans i la Sénia...

Barranc Superior dels Cubars

En el segon dia d'estada al Massís dels Ports hem fet el descens del Barranc dels Cubars Superior. Avui l'objectiu era baixar un barranc sec dels molts que hi ha en el...

Bassa de La Portella d’Avinyó (Bages)

La Bassa de La Portella està a uns 100 metres al nord-est  de la gran masia en Avinyó. L’aigua que omple la Bassa prové del Torrent de La Portella. Té una longitud...

Sols la via normal de la portella inferior

En baixar de l'agulla Sense nom veiem que encara tenim temps per fer alguna altra escalada i anem a veure l'aresta est. Miro els blogs que diuen: El col.leccionista...

La superba senda de las pardas

La senda de las Pardas és una travessa reservada a excursionistes de nivell expert. Cal saber una forta pujada inicial que ens duu a una travessa  exigent amb passos...

Canal del FRESER superior (GoPro)

Què sabem d'aquesta canal?És una conducció d'aigua, feta de pedres lligades amb ciment amb un coronament de taulons de fusta (esporàdicament amb formigó, quan les...