De la maçana a la cova de l'obaga el mirador de dos rius, l'ermita i castell

Recorregut per un lloc molt solitari. Aquesta volta circular té 13 km i 600 metres de desnivell. Surts del poble abandonat de la Maçana i vas per una bona pista fins que arribem a un cartell que ens diu que la pista està tallada, agafem un corriol fins la cova de l'obaga. Retornem i pugem al mirador de Dos Rius, per un camí que en algun tram és difícil de seguir per la vegetació, arribem a la serra de Penalta on tenim molt bones vistes, resseguim fins que baixem per una pista,  casi a l'inici del recorregut, allí agafem un camí que ens portarà a l'ermita i castell d'allí continuem per un camí que moltes vegades es perd degut a la vegetació fins al poble de la Maçana. Si algú vol info més precisa, la trobareu al  llibre d'excursions "Per la serra del Mont-roig" de J.R. Segura i A. Satorra, així com el track

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

Cova del Gall i Cova del Pi. Montsià

26 de novembre de 2023El dia de Nadal de 2022 vaig encetar un projecte que em rondava pel cap des de feia molt temps: netejar l'antiga sendera que passa per la Cova del...

Cremar torrons: esportiva al mirador del montsec

Amb la colla decidim anar a cremar els torrons després dels dinars opípars i copiosos del Nadal. Error vam decidir que dinaríem allí mateix al peu de les vies... coca de...

En BTT per l'obaga del Catllaràs

Distància: 22 km.Desnivell: 1000 m.Dificultat tècnica: mitjana-alta.Durada total: 4 h.Punt de sortida: la Pobla de Lillet. Pedalada per l'obaga de la meitat...

En BTT pels dominis del Castell de Mur

Distància: 42 km.Desnivell: 1400 m.Dificultat tècnica: mitjana, puntualment alta. Durada total: 6 h.Punt de sortida: Cellers (Hotel del Llac). Bonica pedalada al...

La cova del soldat: tan aprop i tan desconeguda

La cova del Soldat és una balma que està a tocar del poble de Fórnols i a tocar de la carretera, per tant d'accés relativament còmode. Malgrat això, no està inclosa en...

La Canaleta de l'Ermità (versió nocturna)

Aquesta passada nit els astres s'han alineat hi hem pogut tornar a fer una escalada nocturna per escapar de la calor diurna. I si Sant Honorat ja és tranquil de dia,...