La cresta del gall ja està equipada: pur plaer

Feia temps que em miràvem una cresta - que després vam saber que es deia la cresta del Gall. Un dia, avorrits, li ensenyo al Josep Lluís tot pensant que em dirà que la roca era molt dolenta que és la primera impressió que dona però no és pas així ja que es molt millor del que sembla a primer cop d'ull. Decidim-nos i posar-nos i anar uns quants dies a netejar, a equipar, dissenyar i finalment avui us la presentem.Pendent d'unes darreres anotacionsPrimer de tot, on està? Hem d'anar al poble d'Ivars de Noguera i seguir una pista que ens duu a l'embassament de Santa Anna i al poble abandonat de Tragó que surt de l'extrem del poble. Hi ha 2,3 km. per bona pista. Aparcament a la dreta al peu de la cresta que queda a l'esquerra. Molt evident.Primers metresDescripció de la via:1a tirada (IV - 20 metres - dos arbusts i un parabolt): Ens situem al peu de la cresta. Davant tenim un cordino llaçat en una savina petita (esperem que es faci gran) vers la que ens decantem. Dalt a l'esquerra tenim el primer parabolt que ens indica per on continua la via. Sempre hi ha passos més senzills però els parabolts ens indica els punts on hi ha més dificultat. Una mica més amunt tenim una altra savina. Passem per l'esquerra i fem cap a una mena de blocs acumulats. Darrera d'aquests tenim la primera reunió en una mena de petit coll.2a tirada (IV - 25 metres - 4 parabolts): Baixem un metre i ens enfilem per l'aresta que ara va a la dreta on hi ha un parabolt. Un cop superat aquest tram girem a l'esquerra i ara ens toca enfilar-nos per la vora d'un gran bloc on hi ha un altre parabolt que protegeix el segon pas. Tirem recte amunt per un nou blog on vam trobar una escapa clavada antiga que ens indica que algú ja s'havia enamorat/escalat aquesta cresta. Una mica més amunt hi ha un altre parabolt protector del pas. Ara ens toca anar a la dreta a cercar un tram de cresta protegida pel darrer parabolt. Arribem a la següent reunió.3a tirada (III+ - II - II+ - 35 metres - 1 parabolt - un pont de roca i dos arbustos): Pugem un mur tombat. Dalt trobem un parabolt i un pont de roca. Passem uns blocs i anem caminant per la carena. Al final hi ha un bloc que pugem per l'esquerra - arbust amb un cordino - i passem aquest tram (II+) i arribem a una savina on muntem la reunió.Descens: Per l'esquerra trobem unes fites que ens indica com baixar. Cal anar girant per passar pel collet on hi ha la primera reunió (5 min).Accés: Tal com hem indicat dalt, a la sortida del poble d'Ivars de Noguera agafem una pista que va a l'embassament de Santa Anna. Als 2,3 hi ha la cresta. Uns metres abans hi ha un aparcament.Aproximació: Inexistent.FITXA TÈCNICA:Via d'iniciació i de divertiment. No li demaneu res més.Dificultat: IVDesnivell: 80 metres.Temps d'aproximació: 0 minuts.Temps de descens: 5 min.Material: 4 cintes express i reunions.Grau d'exposició: BaixVia equipada Roca: Conglomerat però no és de qualitat montserratina. Cal anar amb cura en algun moment.Orientació: Sud-estVia oberta per: Josep Lluís Ruiz i Joan Ramon Segura el 19 de novembre de 2020

Via Cresta del Gendarme al Castellot

Via que fem com a pla B doncs a Coll de Bracons no podem ni sortir de la furgoneta del vent que fot.De fàcil i ràpida aproximació en 15 minuts ja som a peu de via.Sortim del...

Cova del Gall i Cova del Pi. Montsià

26 de novembre de 2023El dia de Nadal de 2022 vaig encetar un projecte que em rondava pel cap des de feia molt temps: netejar l'antiga sendera que passa per la Cova del...

Nova Via. Cresta Narieda a Narieda Sud.

Roca Narieda la tinc vista des de tots els angles però, ves per on, un dia va apareixer el que semblava havia de ser una cresta a prop del cantell entre la cara oest i la cara...

La cresta misteriosa: la cresta x-strats

Diedre del segon llarg. Pas clau de la viaPrimer de tot, recordar-vos que aquest sector té l'escalada restringida entre el 1 de febrer i el 31 de maig, no ens costa gens de...

Nova via. El Mal ja està fet a ___

Uf! Uf! Quin VIOT!! Encara em tremolen les pestanyes!! Avui el company s'ha doctorat en l'obertura de vies, tot l'èxit d'aquesta via rau en ell (chapeau!!!), jo he estat un mer...

La Font de Carlets de Rellinars, esta totalment seca !!!

En aquest bloc, amb data 15/08/2017, us vaig presentar la Font de Carlets, i us deia en la descripció, “Per arribar a la Font de Carlets, us dirigiu al quilòmetre 13,6 on...

Cresta del Gall

18-02-2023 Alfarràs Ivars de Noguera Pas de Tanca-li Porta Via : Cresta del GallAvui es un dia un xic especial, tenim els companys de baixa, medica familiar...

La Cresta del Balces

Hem vingut novament a la Sierra de Guara per passar tres dies recorrent itineraris d'aquesta zona. Avui hem fet el viatge en cotxe i hem arribat a Guara a...

La cresta del Santuari de Corbera.

Encara amb una lesió al braç que no em permet tibar ni fer gaire dificultat, amb en Pany i el Joanet decidim anar a Corbera i fer alguna de les nostres...

Lo gall llop + tascons/joe pinto

DIUMENGE, 04 DE DESEMBRE 2022Les prediccions metereologiques per avui no son gaire bones, de fet surto de casa amb els carrers ben molls i alguna gota que cau al vidre del...

El Plaer dels Clàssics.

A l'espera d'aquest parèntesi estival que sembla que ha de venir, sortim de casa per fer una curta vieta a la Creu del Codó, talaïa preciosa de la divisòria d'aigües de la...

15 anys de... la Cresta del Sol als Llengots.

Clàssica i repetida via de la comarca. Durant una temporada estava super feqüentada (i els rescats a la via o en el descens eren una constant). Actualment sembla que està...

La Llanera està trista

La Llanera Trail 22,3 km. 2-52-00 7-43 x km. 413 mestres desnivell positiu 295è. de 321 classificats i 37è. de 44 classificats en Màsters Masculins Quan vaig fer la Llanera...

La cresta de llosas: essència de pirineu

Fa 25 anys quan col.lecionava els tres mils del Pirineu vaig ascendir a les agulles de Llosas que en aquell temps eren només tres. No vaig fer la cresta, sinó que vaig anar...

La cresta de juglar, el gimnàs a la natura

Sempre m'han encantat les crestes i les agulles més que no pas les parets. Mira tot és qüestió de gustos. Vull explicar-vos la del Juglar que van fer pràcticament sense...

Gra de Fajol Gran per la cresta nord-est

12.06.21  Els dies 11 i 12 de juny són d’aquells dies en els quals, per causa de la meteorologia adversa, hom ha de recórrer al conegut “pla B”, i fins i tot a...

La Cresta de Nargó

La cresta de Nargó està situada al costat mateix del poble de Coll de Nargó. El seu recorregut és una activitat interessant, una llarga escalada però sense gaire...

Nova via: integral a la cresta d'amets

Falta la ressenya... Això del confinament comarcal ens ha fet molt de mal. Només sortint 4 km podíem anar al sector de Tanca-li-porta a Ivars de Noguera i ens ha permet...