Via CUCA a la Magdalena Superior. Montserrat

Dissabte 21 d'agost de 2021Ens escapem aquest dissabte a fer una escalada fugaç a Montserrat desprès d'haber fet el Balaitús, que per cert, m'ha deixat bastant tocat els ossos, ja no tinc 40 anys... Ens hem anat a la via Arenas-Sorolla de la Magdalena Inferior i tot baixant, li proposa al Didac la via Cuca a la Magdalena Superior, No la he escalada mai i això que la coneixia, però ira, no he anat mai i així arrodonim el dia.La via no te cap secret, ara retro-equipada amb mes expansions del que tenia originalment, ens permetrà fer una escalada ràpida i divertida. Els llargs i les reunions no tenen res a veure amb la original.Per accedir l peu de via, baixem per la canal que tenim al costat del coll de la Magdalena i l'Ullal. i quan som al mig de la canal ja veurem la primera expansió a uns sis metres del terra.1r llarg: III, IV, V i IV,  5 o 6 expansions en uns 30 metresComencem amb rampa fàcil fins arribar a un ressalt molt vertical, amb passos atletics i bons còdols superem la dificultat i ja més fàcil arribem a la reunió2n llarg: III,  2 expansions en uns 20 metresFacilment sortim de la reunió i així anem fent fins arribar al cim del contrafort on hi ha la reunió al costat d'una canal a la nostra esquerra.3r llarg: III i IV, una o dues expansions i uns 15/20 metresAqui podem fer dues opcions, sortir per la via normal o per la Acromion, les dues son mes o menys de la mateixa dificultat i ja serem al cim de la Magdalena Superior.El descens el faem amb un sol ràpel de 55/55 metres fins el peu de via de la Normal.Val a dir que al ràpel intermig, li falta un parabolt amb anella.Senzilla, pero una nova via per la "cole"Escalada realitzada per: Dídac García i Joan PruneraRessenya origial dels 80'

Via Walt Disney a la Magdalena Inferior.

Una més de Gorros!per gaudir dels patatals típics de l'indret sempre que no ens faci res xapar espits que comencen a ser vellots. M'ha semblat que en algun moment...

La Salut - Santa Magdalena (532 m)

Dimecres 6 de desembre de 2023 (26 anys de maifemcim)Hora de sortida: Set del matí.  Ubicació: Comarca de l’Alt Empordà.  Temps aproximat: 4 h (10,2 km) ...

Santa Magdalena de Cambrils

Fantàstica excursió a la població de Vallfogona de Ripollès amb la Carme Freixa. L'objectiu, arribar fins a Santa Magdalena de Cambrils.   Vallfogona de...

Avui coneixerem : La Font del Portal de Santa Magdalena de Berga

La Font del Portal de Santa Magdalena, esta situada en un dels costats del Portal del mateix nom de Berga. Actualment es una font relativament moderna, esta feta d’obra,...

La Magdalena Superior

MontserratMonestirGorros La Magdalena Superior 1Aproximació : Situats en l'estació superior del Funicular de Sant Joan, en el que s'anomena “El Pla de les...

La creu esvástica de montserrat

Quan Himmler va anar a Montserrat a la recerca del Sant Grial poc pensava que el Santuari comptava a les seves dependències amb una creu gammada amb què potser s'hauria...

*** Esportiva de benvinguda, Montserrat Sud

Dissabte i diumenge, 4 i 5 febrer de 2023És bo tornar a casa...I més quan la lluna neix.- Penso que estar viu és respondre -Mark Strandcompanydeviatgeiatzars:Lauπ

Terra Lliure a la Magdalena Superior.

Jo he escalat molt poc per la zona de Gorros a Montserrat i encara no puc dir que m'he l'ha conegui, per això, avui hem anat a fer la Terra Lliure a la Magdalena Superior (el...

Cova de Son Montserrat - Sa Valleta

Powered by Wikiloc Caminada primaveral pel paisatge rural de Petra. L'objectiu principal és conèixer la cova de Son Montserrat, també anomenada cova dels Voltors i el...

Via ACROMION. MAGDALENA SUPERIOR. MONTSERRAT.

18/12/22. Comencem la marató de trobades, aquest divendres fem el sopar al Centre Excursionista Àliga i quedem per una col·lectiva improvisada pel diumenge. Anem a Gorros i...

Bonica volta amb Montserrat com a escenari

Un dia esplèndid ens ha acompanyat en aquesta agradable sortida de novembre: el camí dels Masos. Tota la serra per nosaltres, gaudint-la de punta a punta. Entremig, els masos...

Escalada al jardinet, montserrat amb els cosins !!!

La escalada al sector El Jardinet a MOntserrat  és d´aquells sectors que podriem anomenar "escalada de plaisir", sense complicacions, escalar sense més pretensió que...

Escalades a la Magdalena Superior

Els dies 9 de juny i 9 de setembre vam fer dues escalades de categoria: la via 98 Octans i la Via del Simón que recorren les cares est i sud-est, respectivament, de la...

Avui visitem: La Font de la Verge de Montserrat de Sant Llorenç Savall

La Font de la Verge de Montserrat està situada al costat esquerd del carrer de Barcelona de Sant Llorenç Savall. Aprofitant el relleu de la paret es va construir aquesta font,...