4.0

Setembre  2021    Sant Llorenç de Morunys Serra de La Creu del Codó (extrem Est) Racó del Guillem Via  :   4.0Com sempre el temps al bar passa volant, avui el tema ha estat filosòfic, amb lo que el nostre “filòsof de corda” s’ha trobat d’allò més be, que si el dret a escollir, que si la llibertat a ....haaa ha sortit el tema suïcidi ...., també han sortit els avis (més que nosaltres) i les residències, que si trobarem alguna que ens porti amb el...

Dels Desertors

Agost  2021    Sant Llorenç de Morunys Serra de La Creu del Codó (extrem Est) Racó del Guillem Via  :  Dels Desertors Tot lo bo finalitza, amb...

Punta de n’Amer i Talaiots de s’Illot

Hora Inicio: 9:41 4 sept. 2021Hora Fin: 15:35 4 sept. 2021Distancia recorrida: 11,5 km (05:53)Altura Mínima: -0 mAltura Máxima: 32 mGanancia Altitud: 156 mPérdida Altitud:...
Circular al poble de Bulnes (649 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa Alpina 1:25.000Primer de tot, vull felicitar a la  Carme Sales per què el dissabte 12/09/2020, després de realitzar...
Travessa Ulldeter - Núria

El 28 de juny de 1964 vaig fer per primera vegada la travessa Núria - Ulldeter, essent la primera excursió meva d'alta muntanya i la primera de la Secció Excursionista de...
El Timbaler del Bruc, via Francesc Sardans

Aquí estic, sota l’impacte del confinament forçós i intentant recordar quan i on va ser la nostra darrera escalada abans de que s’imposés l’estat d’alarma per la...
La Carbassa des de Coborriu

4.09.19  La dilatada i arrodonida muntanya de la Carbassa (2738 m), visible des de molts indrets de la Cerdanya, es troba situada entre les valls de la Llosa i de Meranges....
Allalinhorn, Hohlaubgrat (aresta E)

L'Allalinhorn és una muntanya del Valais de 4.027 m d'alçada, situada a prop de Saas Fee. La seva via normal no presenta massa dificultat, fa uns quants anys ja hi vaig pujar...
Ascensió al Mont-Roig (2.864 m) amb esquís

El Mont-Roig és el cim més alt de la Vall de Cardós i per la seva situació ofereix un dels millors panorames dels Pirineus. La seva cara Est, amb una característica canal...
Els MOAIS  de Vallgorguina

Els MOAIS de Vallgorguina

Hem deixat la furgoneta camper a la plana del santuari del Corredor, des d'aquí sortirem i aquí tornarem, per acabar l'excursió i per passar la nit.  En una altra...
Kang Yatse II, 6.250 metres. Ladakh - Índia.

Aquesta historia va començar al 15/11/2016 quan l'Ita va fer 60 anys, els nostres fills li varen regalar un trek per la vall del riu Markha on hi ha l'opció de fer el cim del...
Edifici CNMC i Torre Glòries

El districte del 22@ Barcelona era una zona industrial textil dels segles XIX i XX, actualment és el nou centre tecnològic de la ciutat.Edifici de la CNMC, Comisisó Nacional...
Situació de cavitats a l'Espeleobloc

Aquest bloc, al llarg de 10 anys d'existència amb publicació diària, ha anat acumulant al llarg de més de 4.000 apunts un bona quantitat de materials.En principi l'objectiu...
De marxa nòrdica per Collserola

4.02.17  Recentment hi ha hagut un acord de col·laboració entre el CE Àliga i el Club Marxa Nòrdica Calafell per tal d’introduir l’anomenat Nordic Walking al nostre...

Vilamarxant-riba-roja del túria-vilamarxant

Lloc inici caminada: Avga. Dos de Maig, Vilamarxant, Camp del Túria, País ValenciàCaminants:   Paqui Ramada, Miguel Monzo, Pepe Gil, Pepe March  i...
Pic d'Aneto des de la Renclusa

3.06.16  Hem arribat al refugi de la Renclusa (2140 m) per la tarda, després de deixar el cotxe al gran aparcament del Vado de l’Hospital de Benás (o Benasque) i haver...
Estany d’Ivars i Vila-sana (265 m.)

Dimecres 30 de desembre de 2015Hora de sortida: Nou del matí.Ubicació: Comarca del Pla d’Urgell.Temps aproximat: 2 h. (5 km.)Desnivell: 50 m.Dificultat: Fàcil.Programa:...
Gran Combin, per l'aresta de Meitin

Continuem anant cap al nord i, la darrera aturada, la farem al Valais per intentar un dels grans quatre mils del Valais: el Gran Combin. Una muntanya amb diversos itineraris de...
Trekking de la Vall de Markha

//--> Contrast de colors de les muntanyes àrides Arribant a Yurutsé 2n dia. Pujant amb l'Stok Kangri al fons Ramat de iacs a...
Dome de Neige dels Écrins. Alt Dauphiné.

Barre i Dome de Neige des Écrins ( 4.102 - 4.015.)Aquest estiu hem celebrat el 45è campament d'estiu de la Unió Excursionista de Sabadell, el meu club de tota la vida; hem...
Ultra Catllaràs

Distància: 55.000 m.Desnivell positiu: 4.000 m.Temps: 9h 42m 47s.Ritme: 10m 35s.Posició: 81 de 328.Aprovada l'assignatura pendent de descobrir el Catllaràs. Ruta preciosa per...
Ascensió al Weissmies (4.027 m)

L'ascensió al Weissmies es fa pràcticament tota pel glaciar amb piolet i grampons. No és massa difícil, tot i que hi ha alguns trams de fort pendent i cal anar amb compte...
MONTBLANC DE TACUL - 4.216 m

cim del Tacul, al fons el MauditViatge a Chamonix amb intenció de fer algun cim del massís del Montblanc. Agafem el primer telefèric cap a l'Aiguille de Midi, que et planta...
Trescant a Svanètia

//--> Passejant per Mestia entre les torres Visitem l'interior d'una de les torres Mestia des de dalt d'una torre Interior d'una...
Gran Paradiso (4.061 m) amb esquís

Avui hem atacat el principal objectiu de la nostra estada als Alps italians. El Gran Paradiso és l'únic cim de 4.000 metres situat íntegrament en territori italià. La seva...
Trekking a la Cordillera Huayhuash. Part II

Etapes 3 i 4; passant de l'est a l'oest de la SerraladaEtapa 3/7. Huayhuash - VicongaRecorregut: Etapa curta. Ens hem llevat amb 2cm de neu i el dia està emboirat. ...
Intent al volcà Llaima (3125 m)

Després de fer el volcà Antuco, marxem en direcció a Vilcún passant per Temuco. Volem anar a dormir al refugi de l'estació d'esquí Las Araucarias, però anem molt tard de...
Dur intent al volcà Villarrica (2847 m)

Contents després d'haver pujat i esquiat al Lonquimay amb unes bellíssimes condicions, marxem més cap al sud fins al poble de Pucón. Arribem a mitja tarda amb molta pluja....
Espeleobloc assoleix l’article nº 3.000!

El Víctor, a l'avenc Gran de les Alzines.  Foto: Josep PastorAquests dies tenim un bon aniversari: L’Espeleobloc ja porta editats 3.000 articles! TRES MIL!El promotor...
Les Agudes pels Castellets

4.05.14  Tres dies després d’haver pujat a les Agudes pel camí normal, hi tornem per fer-ho ara grimpant per la cresta dels Castellets, que es desprén al nord del cim,...
Toubkal 4.167 m

Recorregut que vam seguir per fer el ToubkalAquestes vacances de Setmana Santa vam anar tota la família al Marroc, concretament a Marràqueix, a fer muntanya i...
Haute route chamonix-zermatt: etapa 5

Dijous ens llevem sabent que avui és l'última etapa, i per tant cal disfrutar-la com la que més... Això ja fa olor d'acabar-se i, personalment, em produeix certa tristesa....
Excavacions a la cueva de Coimbre

De nou la cova de Coimbre o Las Brujas (Peñamellera Alta, Asturies) - situada sobre la carretera prop de Niserias- es noticia per la progressió de les seves campanyes...
Traçant els secrets del Paradís

TRAVESSA AMB ESQUÍS DE MUNTANYA AL GRAN PARADISODe color      : 1er dia. Des de Pont, l'aproximació al Rifugio Vittorio Emmanuelle II. De...
Els set cims

Què és una muntanya? Les muntanyes són elevacions naturals del terreny, encara que no hi ha un criteri acceptat de qualificació. Algunes fonts parlen d’elevacions...
Intrèkkids a l'Atles

Bona tarda amics i amigues,Aquesta setmana en Tapi ha completat l'ascensió al Toubkal des d'Imil, el cim més alt de la serralada dels Atles al Marroc amb una alçada de 4.167...