Via de nom desconegut al costat de la via Estel, nº 31 Santllors. Morral del Llop. 15-06-2021.

Inici prou dret a caçar la primera assegurança, podem posar un Tricam abans. Quan vam repetir la via Estel ja vam veure una línia de xapes a la dreta, aleshores vam pujar per la via Estel fins la primera reunió, quan vam veure el diedre d ela segona tirada ens vam adonar que no portàsvem material per fer-lo amb seguretat amb el que els companys van pujar i vam rapelar la via posant-nos aleshores a la de la dreta, la nº 31 de SantLlors.com.Aquesta te el mateix peu de via però es decanta a la dreta per anar a buscar la línia de bolts.  La primera és prou amunt amb el que investiguem i veïem que entra un Tricam rosa;   la continuació és molt vertical i tècnica, podríem dir que pot ser un 6a/A0 ja que dels tres que anàvem tan sols el Christian va resoldre el mur net. la resta vam tibar de cinta en algun moment.Escalada molt mantinguda que ens obliga a fer A-0Quan el mur perd verticalitat cal anar directa al ressalt desplomat que tenim al davant, aquell dia nosaltres vam fer reunió a la de la via Estel per reagrupar-nos, aleshores ens va tocar fer un flanqueig que si no es va a la reunió es pot evitar...El mur de sortida desploma i aleshores toca fer servir els estreps, tram espectacular per l'esperó , llàstima que es fa curt.   Molt ben equipat.Nosaltres hem fet reunió a la via Estel i ara flanquegem a retrobar la línia.Aquesta segona part supera un abalmament que és artifo.Com anar-hi:  Ens arribem a Matadepera on agafem la crtra comarcal BV1221 a Coll d'Estenalles /Mura fins al revolt de l'Alzina del Sal.lari ( aparcament senyalitzat per la Diputació.  Deixem el cotxe i agafem el camí dels graons de Mura/Coll de Boix, immediatament trobem un corriol a la dreta que baixa a travessar el torrent. l'agafem i aleshores en forta i constant pujada ens acostarem al nostre objectiu;    arribem al Morral del Llop per la seva esquerra, aleshores flanquegem la base de la paret fins gairebé el final, just abans del camí que puja al cim del Morral.Per anar a aquest costat de paret vàrem descubrir un altre camí més còmode:  de l'aparcament de l'Alzina cal anar a la carretera i seguir-la tot travessant el pont, passat el revolt a l'esquerra veurem un corriol que remunta el torrent, al començament és estret però veureu que es va eixamplant fins fer-se una pista ampla dins la boscúria, idela per l'estiu doncs és ombrívol.  Al capdamunt trobareu una fita que us porta a l'equerra, planegem un tros i amunt per sender petit a trobar la bade del Morral, surtirem a peu de via.Les dues tenen el mateix peu de via, la 31 va a la dreta.Croquis de les vies actualitzat que trobareu a Santllors.comVia per col.leccionistes com nosaltres...dit això, pot ser divertit per acopletar un dia d'escalada al Morral del Llop, on cal recordar que a l'hivern s'escala els matins, assolellat i a l'estiu, les tardes car és a l'ombra.Només vam fer servir un Tricam, el rosa i els estreps, la via resta completament equipada amb bolts.

Via extramurs al morral de penarroja

DIUMENGE, 17 DE DESEMBRE Volem aprofitar els darrers dies abans que comencin les restriccions en aquesta paret, per tant decidim tornar a baixar a Tivissa per fer una via...

Via mariano al morral de penarroja

DIMECRES , 29 DE NOVEMBRE Feia molt temps que no venia per Tivissa i la Trobada del Cavall Bernat m'ha permès tornar a tastar aquest calcari tan especial. La veritat que...

Lo Morral de Falset. 100 cims

26 de juliol de 2023  Als contraforts del nord de la Serra de Llaberia, s'aixequen les Muntanyes, les Soleies i la Serra de les Quimeres, suaus turons coronats...

Avui destaquem : La Font de can Morral del riu d’Abrera

La Font de can Morral del riu està sota la masia de Can Morral del Riu, des del camí dels horts de la casa, en una zona amb plataners, en Abrera. La masia de Can Morral del...

Un hort diferent – Els horts al costat de petites canals o sèquies

Aquestes petites canals o sèquies estan construïdes amb diversos materials, com pedra del país, pedres de riu, unides amb morter de calç, ciment o formigó. En algun tram,...

Via ferrada Morral del Melo. Montsià

6 de desembre de 2020La serra del Montsià ens ofereix un gran ventall de possibilitats per gaudir-la des de diferents àmbits del muntanyisme. Avui us deixo una proposta...

Estany de Vilaüt, és un desconegut ?

Avui dissabte us presento dos articles Vilaüt és una entitat de població del municipi de Pau a la comarca de l’Alt Empordà. En el cens de 2007 tenia 10 habitants. Es...

El racó més desconegut de lleida: serrallarga

Ahir vaig decidir perdre'm per l'horta de Lleida. La meva fita era el Parc Ambiental de Serrallarga.Va ser l'abocador de Lleida fins l'any 2000 - a quins llocs vas Joan...

Vía Ferrata Peña del Morral K2 (Graus, Huesca)

Vía Ferrata Peña del Morral es un recorrido alternativo que asciende a la espectacular cima que domina el pueblo pintoresco de Graus donde además de una vista de 360º hay un...

La Directa Estel a la Roca Gran de Ferrús.

Bona jornada d'escalada avui a la Roca Gran de Ferrús repetint la Directa Estel, feia tants anys que l'havia fet que ja no recordava lo bonica que és (Jul-03) i, si a més a...

Al costat fosc

Escalada esportivaVermell del Xincarró,  Montserrat. Això està molt mort últimament però alguna escapada hem anat fent, molta esportiva. Se salva quan ve l'Artur...

Via de nom desconegut a Abella de la Conca

Fa un parell de setmanes vam veure amb el Pep aquesta ressenya publicada al blog Sisbemessanapren, i ens va cridar l'atenció. I dimecres passat la vam anar a provar, en el què...

Directa Estel a la Roca Gran d’en Ferrús

La Serra d’Ensija es a la comarca del Berguedà i ens ofereix aquest magnífic itinerari envoltat de boscos de conte de fades i roca, molta roca. La via directa Estel es una...

Cresta del Morral de Vilafamés

«Castell vilafamès» por Victorameller -. Vía Wikimedia Commons. Vilafamés és un poble de la Plana Alta que està a 25 quilòmetres de Castelló, situat sobre un elevat...

Grimèjia al Morral del Cavall

Molt mes bona del que sembla, perfecte per gaudir d'un matí al sol.Si la fem amb tres llargs ens estalviarem un fregament desagradable.Material utilitzat :15 cintesAlien Groc,...

Ferrata de la peña del morral de graus

Avui ha tocat anar a fer una ferrata. No m'agrada gaire anar a fer ferrates però de tant en tant cal anar-hi. La intenció era fer un documental explicant com cal progressar en...

Drac Queen al Morral o Cova del Drac

El Morral o Cova del Drac és un monòlit amb força personalitat situat en un coll a la Carena del Pagès (camí que hi ha entre el Turó Montcau i la Mola),  les seves parets...

Pic de la Cascada, Alternativa Estel (6b)

Alberto Fernández i Roger Cararach obren "Alternativa Estel" una via nova de més de 500 metres i dificultats de fins a 6b, al poc escalat Pic de la Cascada (Gavarnie).

Alzina del Salari, Morral de Llop, Montcau i Cova Simanya

Fàcil caminada sortint des de l’Alzina del Salari i passant pel Morral de Llop i seguint fins a curullar el Montcau i visita a la Cova Simanya. Per passar un matí de...

Peña Ruaba. A l'altre costat del Gállego.

La setmana passada un company va venir per escalar a les "meves terres", així que, aquest cop he estat jo qui a anat a les seves, i com que Riglos ja m'ho conec, l'hi he...

Ferrata peña del morral (graus, osca)

A la població de Graus, a tocar de l´embassament de Barasona i molt aprop de Barbastro trobem aquest bonica ferrata. Sense tindra gaire dificultat i un recorregut més aviat...

A la Directa Estel de Canalda

**Repetim l'escalada d'aquesta preciosa via de la fabulosa roca de Canalda, piulada aquí. La via ha estat curosament restaurada l'any passat, malgrat els burils estaven en ben...