Serra de l’Obac - Morral del Llop - Via Estel 14/10/2021

Fa molts anys en Miquel Comes i l'Albert Vilanova varen obrir una via en el Morral del Llop, just a la dreta de la Via Xavi-Manel.  Aquesta via es coneixia com la Via Miquel Comes i sembla que el nom correcte és via Estel en bon record d'una gossa que va tenir.Recentment havíem vist que la via ha estat repetida i que el primer llarg estava ben equipada, així que la teníem amb les pendents. Avui hem decidit anar-hi, i ens ha fet molta il·lusió fer-la pel  fet de conèixer en el Miquel i l'Albert. La via és curta però molt ben trobadaLa nostra ressenyaEl primer espit està un xic lluny, però anant en compte s'arriba prou bé.Després ens trobarem amb un pas d'Ao o un pas d'estreps per arribar a l'altre. Després un pas d'Ao fins el tercer i per arribar al quart espit anirem un xic a la dreta i l'arribarem bé amb lliure. Després per terreny més fàcil fins a la reunió. El segon llarg està net i ens ho haurem d'equipar nosaltres.L'entrada a la fissura té un pas força difícil doncs desploma una mica. Uns passos força verticals ens portaran al final de la fissura, la llàstima és que sigui tan curta. l'Ita a plena feina. Sembla que li ha agradat força. Contents aprofitem per fer-nos una foto al cim. Aproximació: des de l'Alzina del Salari agafarem el camí que puja al Coll Boix, a uns 200 metres veurem que surt una pista a la dreta i que baixa fins a passar un torrent, després va pujant uns quants metres fins a trobar un corriol que surt a la dreta (pedró) que anirem seguint en direcció est, poc a poc anirem pujant fins a sota del Morral del Llop. Ara només ens quedarà anar seguint per sota del cingle fins al peu de via.Descens: caminant per la vessant oest. La via: una petita joia que malgrat que és curta és molt bonica. Recomanable.1er llarg: 20 metres. 4 espits. IV, V. A0/Ae V, IV. III.  Des del peu de via ja veurem uns metres amunt el primer espit, del primer al segon nosaltres hem fet un pas d'estreps i del segon al tercer Ao, per sortir en lliure fins a la reunió. La roca és prou bona per apurar-la en lliure, però a nosaltres no ens ha sortit. 2on llarg: 10 metres. V+, V, IV. a equipar. C#1, Totem Lila, i C# 3.  Per assegurar el pas de sortida hem llaçat una pedra que hi ha encastada a la fissura i més amunt el C#1, després, amb un pas força atlètic hem superat el primer tram desplomat. Un cop superat aquest ressalt la fissura ja es torna més amable i podrem assegurar-la al gust.Apa a escalar que el mon s'acaba!!

Trescant per la serra de l'Obac

Aquest divendres vàrem anar a caminar a la serra de l'Obac, un lloc poc conegut per nosaltres tot i estar a prop de casa, i vàrem poder fer una excursió curta però...

Corriols per la Serra de Marina

Badalona, Cartoixa de Montalegre, Coll de Montalegre, Santa Maria de Martorelles, Fundació Pere Tarrés, Coll del Turó d’en Galceran, Coll de la Font de la...

14/01/2024 Serra de Castelltallat (Bages)

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h 30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

Via URGELL. SERRA DE LES CANALS.

3/01/24. Primera ascensió de l'any 2024. La primera intenció era anar a Canalda però un cop a Solsona les condicions climatològiques ens fan desistir i anem cap a...

Via extramurs al morral de penarroja

DIUMENGE, 17 DE DESEMBRE Volem aprofitar els darrers dies abans que comencin les restriccions en aquesta paret, per tant decidim tornar a baixar a Tivissa per fer una via...

16/12/23 Serra de Rubió (Anoia)

Sortida de NadalPer poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes...

Via mariano al morral de penarroja

DIMECRES , 29 DE NOVEMBRE Feia molt temps que no venia per Tivissa i la Trobada del Cavall Bernat m'ha permès tornar a tastar aquest calcari tan especial. La veritat que...

Serra dels Pinotells i el Morralàs

Powered by Wikiloc Ruta circular des d'Estellencs passant per: refugi coma d’en Vidal (1.9 km), coll serra des Pinotells (3.1 km), cim serra des Pinotells (3.6 km), es...

Tossal de la Baltasana. Serra de Prades.

26 de juliol de 2010.Un altre dels imprescindibles, al mig de la Serra de Prades i ben prop del poble trobem el Tossal de la Baltasana de 1200m. d'alçada. A més de ser...

Puig de Sant Antoni. Serra de Bonastre.

7 de gener de 2011Fàcil ascensió a un modest, però bonic, cim del massís de Bonastre, a tocar del municipi d'Albinyana.Dificultat: fàcil.Desnivell. 400 m....

Per la serra de Picancel, 1

Pont del Climent - Portell de l'Ovellar - Serrat de Migdia - Font dels Colletons14.05.22  La serra de Picancel, a l’Alt Berguedà, està formada per tot un conjunt...

Volta a la serra de Gia

var Latitud_sortida = 42.533665; var Longitud_sortida = 0.462238; var Mapa_defecte = 'IGNE'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Lo Morral de Falset. 100 cims

26 de juliol de 2023  Als contraforts del nord de la Serra de Llaberia, s'aixequen les Muntanyes, les Soleies i la Serra de les Quimeres, suaus turons coronats...

Les Càrcoles. Serra de Tivissa. 100 cims

juny de 2023Una nova i interessant sortida de descoberta i de proximitat. Aquesta vegada us suggereixo apropar-nos a la Serra de Tivissa. Concretament al seu extrem més...

La Serra de Tramuntana: Camí de S'Arxiduc

El Camí de S'Arxiduc es correspon amb una obra de pedra seca extraordinàriament ben treballada que l'arxiduc Lluís Salvador d'Àustria-Toscana (1847-1915) va manar...

Via urgell a la serra de canals

DIJOUS, 04 DE MAIG DE 2023 Fa un temps, en una de les meves recerques per la Xarxa cercant nous objectius vaig trobar la ressenya d'aquesta via i vaig guardar-la. Fa poc...

Rasquera. Serra de Cardó. Les Picòssies.

Fa uns quants dies que en Toni Alarcón em va fer arribar la ressenya de les vies que ha obert en aquesta zona i que darrerament han estat repetides per moltes cordades...