Vilanova de Meià - Roca Alta - Via A la deriva 18/11/2021

Malgrat que els camps estàvem gebrats, i la boira baixa omplia les fondalades de les valls, nosaltres vàrem gaudir d'unes hores de sol radiant i una temperatura que semblava la primavera.A l'extrem dret de la Roca Alta i entre les vies La Perdiu i Altres Límits, hi ha una petita per omplir els dies curts de l'hivern. Des de l'aparcament del cotxe podem veure la Roca Alta que s'alça ferma i retallada en el cel blau i net de l'hivern. Una bona pujadeta ens deixa al peu de via, i aquest...

Torrent de la Coma Alta (Cova de l'Arcada)

Avui les previsions meteorològiques no eren gaire bones. S'esperaven pluges fortes a la tarda i per això hem plantejat una activitat relativament curta per...
Sublim grimpada a la roca llarga del coll de mu

L'altre dia ja vam intentar aquesta ascensió però ens vam trobar tallats per una paret per on rajava força aigua de la pluja de la nit anterior. Així que vam decidir...
Sol Rogent a la Roca dels Arcs.

Encara m'en queden moltes de vies per fer a Vilanova de Meià i a la Roca dels Arcs també. Avui una de les perdudes injustament en el temps: la Sol Rogent, amb la típica roca...
Salines de Vilanova de la Sal

SerradelMontsec.cat - Reserva Starlight del Montsec, Espai d'Interès Natural de la Serra del Montsec, Espais d'Interès Geològic, Espai de Xarxa Natura 2000 Serres...

La Pedra o Roca de les Creus de Rocafort del Pont de Vilomara

La Pedra de les Creus està situada actualment darrera de l’església de Rocafort. Aquesta roca estava situada en el camí que anava del Mas Roviralta (vora el Llobregat) a...

Avui destaquem : La Font Alta d’Amer

La Font Alta d’Amer es situada per sobre del carrer de la Font Alta nº 11, on cal pujar unes escales que ens hi portant, li van posar aquest nom donat que es la situada mes...
La Sánchez Galí a la Roca de l'Ordiguer.

Quan en els articles d'escalada llegeixes: -Otra gran clásica...- però no trobes res d'informació ja t'ensumes que hi haurà ratamorta. Tot i així, la Sánchez Galí de la...
Via Stress a la Roca Gris.

Les expectatives sobre la via eren més aviat minses i potser perquè no n'esperàvem gran cosa n'hem sortit ben cofois. No devem ser pas gaires llepafils perquè la roca...

213. VF de la Roca de la Creu (Ribes de Freser)

LA VIA FERRADALa VF del Roca de la Creu (K2/3) és la primera via ferrada de la Vall de Ribes. Va ser inaugurada l’any 2017 i fou impulsada pel Consell Comarcal...

Arbres – Pins del Passeig de Santa Quiteria de Vilanova del Vallès

Els dos Pins que ens referim avui, estan situats en el Passeig de Santa Quiteria de Vilanova del Vallès. Si pugeu pel Passeig on va al Santuari, veureu dos pins destacables a...
Flor de Tardor a la Roca del Corb.

Tot i ser primavera, està fent el típic temps d'estiu: sol i calor al matí i, tempesta i refrescada a la tarda. Jo, m'adapto a les circumstàncies com bonament puc, no només...
Ara m'he Cagat a la Roca Alta.

Amb aquest bo que fa encara ve de gust aprofitar les vessants assoleïades del Montsec. Així que avui he anar a la Roca Alta de Vilanova de Meià a fer una via amb zero...
Escalada esportiva a solius: roca ponça

Com arribar-hi?  Agafem la carretera a Platja d'Aro per la carretera C-35. Passat el km 100 i un magatzem de mobles agafem una carretera asfaltada perpendicular amb...
Galí Molero a Roca Regina.

Algú que no sabia que aquesta és una via cinc estrelles?. Itinerari que ha assolit l'estatus de gran clàssica per mèrits propis: vertical, mantinguda, llarga i variada. Si...
Via Cannabis flam a la Roca de les Onze Hores.

Via molt estetica sobre la foto i el fons, ja que recorre tot un espero a l'esquerra del gran mur de la paret de les Onze Hores. Elegancia garantida sobre codols saltarins...
Racó de Silencis a la Roca dels Pouets.

Repeteixo dins la soledat més absoluta aquesta via de recent obertura a una roca que sempre m'havia mirat per la seva similitud amb Canalda però que mai m'havia acabat de fer...
Circular a la roca de sant honorat

Mires el mapa i els ulls tracen una ruta. L'endemà matines per anar-la a fer. Generalment la realitat no és tan bella com el somni que has tingut, però mira, avui si....
VIA DEL LLUIS V+ 110m. -PALA ALTA -MOTROIG

En aquestos dies de recolliment en família , amb prou temps com per poder fer un pausat bon balanç de la vida i de les dèries personal . Tot sospesant els que i els per...
Ressenyes de Roca Dotzena,Calders.

Aquest sector també s'anomena Racó del pou.En aquesta escola no hi trobarem els desploms que han fet famos a Calders sinó més aviat plaques verticals o...
La volta  a la roca del corb

La volta a la roca del corb

Estic al refugi de la Cortiuda. El més assemblat al paradís. Ahir vam anar a escalar a Sant Honorat però avui s'aixeca el dia amb boira i fred. Hauré de fer un pla B....
15 anys de... el Diedre Farreny a la Roca Alta.

Clàssica per excel.lència de la Roca Alta a Vilanova de Meià, El Diedre Farreny és d'una evidència i lògica absoluta. Ben vertical de cap a peus amb trams atlètics i la...
Via Secrets a la Roca Alta.

La Roca Alta és d'aquelles parets que cau a plom i amb la seva modesta alçada en surts amb els braços ben satisfets. Jo no hi he escalat gaire però avui m'he armat de valor...