Cresta de la solana de llauset

La Cresta de la Solana de Llauset, es tracta d'un llarg i interessant recorregut que s'estén del Coll d'Anglios fins a quasi al Refugi del Cap de Llauset. La dificultat en els passos més exigents no supera el I i el II grau, tot i que en algunes ressenyes gradua de III grau algun punt concret de l'esperó inicial, bona part del recorregut el podem fer caminant o a l'ensamble. Per accedir a la zona ens cal pujar fins a l'embassament de Llauset, just travessat el llarg túnel trobarem una àmplia zona d'aparcament, iniciada la marxa ens cal a continuació travessar un curt túnel sobrepassat el qual trobem el camí que ens portarà a la Collada d'Anglios, on arribarem amb menys d'una hora de caminar. Situats a la collada algunes fites difícils de visualitzar ens conduiran fins al punt d'atac de l'esperó inicial. El recorregut pel crestall ens ofereix una excel.lent vissió de tot l'entorn proper, Pics de Vallibierna i Rusell així com les conques lacustres d'Anglios i Llauset. Quan al finalitzar la cresta arribem al Pic de la Solana de Llauset podrem observar per sota nostre el refugi, que tot i semblar proper el descens ens portarà a desviar-nos pel vessant sud fins a las proximitats de l'Estany de Botornés per a continuació remuntar fins al refugi. El Refugi del Cap de Llauset, de nova construcció, disposa d'unes instal.lacions sensacionals que ofereixen confort i amplitud, no te res d'envejar als millors refugis dels Alps. El descens el farem pel camí habitual d'accés al refugi que voreja la riba de l'embassament de Llauset i que està senyalitzat com a GR.VIDEO                          FOTOS                             TRACK                                  MAPA

Puig Cendrós, per la cresta W

Avui, novament amb els nens, hem fet una altra activitat singular. El Puig Cendrós és un cim de poca importància, de només 499 metres d'altitud, però té...

Via Cresta del Gendarme al Castellot

Via que fem com a pla B doncs a Coll de Bracons no podem ni sortir de la furgoneta del vent que fot.De fàcil i ràpida aproximació en 15 minuts ja som a peu de via.Sortim del...

Nova Via. Cresta Narieda a Narieda Sud.

Roca Narieda la tinc vista des de tots els angles però, ves per on, un dia va apareixer el que semblava havia de ser una cresta a prop del cantell entre la cara oest i la cara...

Per la solana de la Coma de Meià

Distància: 28 km.Desnivell: 1350 m.Dificultat tècnica: mitjana-alta.Durada total: 5 h.Punt de sortida: Vilanova de Meià.Ruta piulada diverses vegades en aquest bloc:...

La cresta misteriosa: la cresta x-strats

Diedre del segon llarg. Pas clau de la viaPrimer de tot, recordar-vos que aquest sector té l'escalada restringida entre el 1 de febrer i el 31 de maig, no ens costa gens de...

La Cresta del Balces

Hem vingut novament a la Sierra de Guara per passar tres dies recorrent itineraris d'aquesta zona. Avui hem fet el viatge en cotxe i hem arribat a Guara a...

La cresta del Santuari de Corbera.

Encara amb una lesió al braç que no em permet tibar ni fer gaire dificultat, amb en Pany i el Joanet decidim anar a Corbera i fer alguna de les nostres...

Camins vells a la solana de la Seu

Imatge d'arxiu Distància: 35 km.Desnivell: 1500 m.Dificultat tècnica: mitjana-baixa.Durada total: 6 h.Punt de sortida: Alàs.  Just ara fa un any vam...

15 anys de... la Cresta del Sol als Llengots.

Clàssica i repetida via de la comarca. Durant una temporada estava super feqüentada (i els rescats a la via o en el descens eren una constant). Actualment sembla que està...

Cala Bramant als Cingles de la Solana d'Aubenç.

Que en feia d'anys i anys que em mirava aquestes cingleres, però la seva remota ubicació em foragitava. Avui però, amb aquest calorós dia d'hivern, he decidit provar sort i...

Cresta de la solana de llauset

Cresta de la Solana de Llauset

Hem recorregut aquesta petita cresta que va des de la Collada d'Anglós fins al Pic de la Solana de Llauset, a 2.673 m. És una cresta relativament fàcil que es...

IBONES DE GORGUTES i SOLANA DE GORGUTES (BENASQUE)

Aquesta excursío és una bona opcció per disfrutar de les vistes que ens ofereix cap al massis i glaciars de les Maladetes desde els ibons de Gorgues. Aprofitem i pujem fins...

La cresta de llosas: essència de pirineu

Fa 25 anys quan col.lecionava els tres mils del Pirineu vaig ascendir a les agulles de Llosas que en aquell temps eren només tres. No vaig fer la cresta, sinó que vaig anar...

La cresta de juglar, el gimnàs a la natura

Sempre m'han encantat les crestes i les agulles més que no pas les parets. Mira tot és qüestió de gustos. Vull explicar-vos la del Juglar que van fer pràcticament sense...

Gra de Fajol Gran per la cresta nord-est

12.06.21  Els dies 11 i 12 de juny són d’aquells dies en els quals, per causa de la meteorologia adversa, hom ha de recórrer al conegut “pla B”, i fins i tot a...

La Cresta de Nargó

La cresta de Nargó està situada al costat mateix del poble de Coll de Nargó. El seu recorregut és una activitat interessant, una llarga escalada però sense gaire...

Nova via: integral a la cresta d'amets

Falta la ressenya... Això del confinament comarcal ens ha fet molt de mal. Només sortint 4 km podíem anar al sector de Tanca-li-porta a Ivars de Noguera i ens ha permet...

Martí Aran, nova via a la solana de Queralt

Aquest final d'any de confinament municipal ens ha deixat tancats als voltants de Berga, i hem aprofitat per escalar a Queralt i redescobrir la gran quantitat de zones...

Ferrata del topi a la cresta del conill

En Joan Alcalà em convida a anar a fer la ferrata que hi ha damunt del pont de Camarasa, als peus de la serra de Sant Salvador. La vaig fer un parell de cops fa un parell...

La cresta del gall ja està equipada: pur plaer

Feia temps que em miràvem una cresta - que després vam saber que es deia la cresta del Gall. Un dia, avorrits, li ensenyo al Josep Lluís tot pensant que em dirà que la...

La cresta del pic llauset: emoció assegurada

En Ramon Pach es va quedar enamorat d'una bella línia que puja de la presa de Llauset fins al pic homònim. Feia temps que me n'havia parlat i finalment ens hem posat mans a la...

Megavarietat de la cresta del ventall

Feia temps que em rondava pel nas aquesta cresta que es troba damunt de Tivissa. La veritat és que ha valgut la pena saber esperar ja que és tracta d'una cresta superba, si us...