Illes Gregues. Segona part: Paros, Antiparos i Santorini.

Com que no hi ha actualment ferri des de l'illa de Ios fins a Santorini, hem de buscar una altra illa. Aquesta és Paros, no està tan ben ubicada a la ruta entre Naxos i Santorini, però a canvi tenim dues illes (Antiparos) al preu d'una.Paros està situada a l'oest de Naxos, però Paros té al seu port a l'oest de l'illa, sembla que estiguin ben a prop una de l'altra, però estem més d'una hora i mitja amb el ferri de Blue Star Ferries. Hem estat tres dies i com a coses destacades per nosaltres ha estat, els carrers de Naousa, el poble interior de Lefkes i les platges del sud.ParosLa capital de Paros a la nit: Parikia.Església ortodoxa grega a Parikia.Naousa, petit poble al nord de l'illa, cada cop més important envers Parikia.Avui és un dels pitjors dies que hem tingut quan a temps es refereix.L'aigua del mar arriba fins als mateixos carrers de Naousa.Últims raigs de sol a Naousa.Platja de Faragas.Platja d'Aliki al sud de Paros.Racó tranquil a la part dreta de la platja Tripiti.A la dreta el poble de Pyrgaki vist des d'Agios Georgios Pyrgaki.Des de l'església, visió del poble de Lefkes, a l'interior de l'illa.Carrers interiors de Lefkes.Molt mala mar al nord de l'illa de Paros.Al matí a primera hora agafem aquest vaixell per passar a l'illa d'Antiparos on passarem tot un dia.Un dels dies d'estada a Paros, l'utilitzem per anar a la ben propera illa d'Antiparos. S'agafa un petit transbordador des del sud-oest de Paros. Surt cada 30 minuts i dura uns 10 minuts, nosaltres pugem amb el cotxe que hem llogat aquests dies a Paros.Antiparos no arriba a 50 Km2 i 2.000 persones hi viuen de forma regular. Nosaltres agafem l'única carretera que va cap al sud, deixem al cotxe al petit poble de Soros (la  pista continua, però està en bastant mal estat i el nostre cotxe no és cap meravella) i comencem a caminar per la pista, no trobem a ningú en tot el recorregut, anem veient diferents platges magnífiques com la de Sostis. Finalment, arribem a la de Garbis, és una platja amb força pedres, caminen una estona més i aquesta si que és una genialitat de platja: Faneromeni, tota per nosaltres. Està molt protegida del vent i podem gaudir d'un bon i solitari bany. Acabarem el dia a la Taverna Captain Pipinos on farem un bon menjar de peix.AntiparosAnem caminant des del poble de Soros fins a la platja de Faneromeni, sis kilòmetres anar i tornar.Platja de Sostis a mig camí entre Soros i Faneromeni.A 'extrem sud d'Antiparos, la platja de Garbis, amb molta pedra per entrar a l'aigua. Per fi arribem a la fantàstica platja de Faneromeni, tota sola per nosaltres.........A la part nord de l'illa fa un vent acollonant i si busques, al sud és com una piscina. A la taverna Captain Pipinos al poble d'Agios Georgios secan els pops al sol.La platja Vathis amb l'illa de Despotiko davant.Amb el SuperStar de Seajets anem de Paros a Santorini.Deixem enrere la capital de Paros, Parikia.Poder perquè teníem molt bones referències de l'illa, poder perquè és una de les més conegudes, però per nosaltres Santorini ha estat bastant decebedora (el millor de llarg és el dia que vàrem llogar la barca).Les platges en general no ens han agradat tant com les altres illes, platges més grans, de pedres i sense cales petites.Tant la capital Thera com Oia, molta gent... Arriben creuers tot el dia, això vol dir autobusos amunt i avall amb una gran descarregada de gent, en fi.En canvi, el dia de la barca va ser espectacular, no ho teníem clar, per què no hem portat mai cap barca, nosaltres som gent de muntanya i la mar ens la mirem amb molt de respecte.Finalment, arribem al port de Vlichada on ens està esperant el Charis, la persona que van parlar ahir per lligar tot el lloguer per avui. La barca és una Poseidon Blue Water 170 de 5, 5 mts. Ens explica el funcionament de la barca, motor, GPS, profundímetre, etc. Tot això a fora del mar, ara arriba el moment esperat, ens pugem dins de la barca i amb el cotxe amb remolc fa marxa enrere per entrar dins de la mar la barca. La deixa anar i ja estem a l'aigua, primer amb compte...

Avenc d'en Roca, segona vegada

Pocs dies després de la primera visita a l'Avenc d'en Roca, he tornat a aquesta cavitat, aquesta vegada no per descobrir coses noves sinó com a entrenament i...

Illes Gregues. Primera part: Míkonos i Naxos.

Després de la sortida a l'Aneto (3404 mts.) des de la porta de casa amb bicicleta, ens hem agafat uns dies de vacances i platja amb la Irene. Hem marxat a les Illes Gregues,...

GR3: Monistrol - Sant Iscle, segona vegada

Una sortida molt singular perquè no és normal repetir una etapa del GR amb només dos dies entre les dues sortides. L'explicació és ben fàcil: en Jaume i...

Postals des de ses illes

Juliol i agost del 2020 Quan el planeta Balear és a bavor l'aventura no té format vertical. Topem amb un horitzó ondulant de vent i sal, dies blaus! Hores mirant d'on ve...

La segona oportunitat a la Paret Bucolica.

Un dia de pluja no ens resignem a quedar-nos al sofà i escalem aquesta via envoltats d'una pluja intermitent.Difícil valorar en aquestes condicions però prou xula. La roca...

Noruega 6:visitant les illes lofoten

Aquest arxipièlag àrtic és un territori  bastant dur, isolat  i encara es conserva poc contaminat del maquillatge turístic tot i ser una...

Noruega 5. escalada a les illes lofoten

De camí cap a les Illes Lofoten vam passar per la carretera  panoràmica  FV 17,  ens va semblar un recorregut espectacular, val  molt...

Israel, Segona Part.

Sortim de Natzaret i per la carretera 90 entrem a Cisjordania, arribem a la cruïlla per anar al Mar Mort o Jerusalem, avui marxem cap al Mart Mort, demà a la tarda ja entrarem...

Polònia. Segona part. Cracòvia i Katowice.

Després d'uns dies a Varsòvia, agafem el tren i viatgem cap a Cracòvia. Un dia el dedicarem a visitar Katowice, us deixo unes fotos d'aquests dies.Arribem amb tren a...