Shisha Pangma Central (8008 mts.) a l'Himàlaia. Segona part entre el Camp Base (5400 mts.) i el cim (8008 mts.)

Itinerari des del Camp Base (5400 mts.) al cim (8008 mts.)Detall des de la glacera fins al cim (foto d'internet)L'arribada al Campament Base (5400 mts.) és una mica apoteòsica perquè els yaks deixen totes les seves càrregues per allà al mig i ràpidament, cadascú ha d'anar a buscar el seu material personal (bidons i petates). Ens instal·lem individualment en cada tenda, això és perfecte  en aquest campament, et dóna molta més privacitat. En aquestes alçades, tot ho has de fer molt a poc a poc, qualsevol cosa que facis et costa molt, és a dir, per exemple una cosa tan fàcil com és ordenar la tenda costa molt a l'inici.L'endemà després d'esmorzar i encara en ple procés d'aclimatació, marxem a uns seracs que hi ha ben a prop del base. Passem el matí escalant en gel en aquests seracs que poden arribar a tenir més de 25 metres d'altura. Nosaltres hem agafat amb l'agència de Katmandú un servei que és el següent: tot inclòs fins al camp base, a partir d'aquí tot ho hem de fer nosaltres. El temps que estem al base tenim un cuiner amb el seu ajudant i l'esmorzar, dinar, sopar inclòs. Tot el material (tendes, estaques, cordes fixes, etc) i el menjar dels camps d'alçada van per compta nostra.Sortim d'hora al matí direcció al camp 1, la idea és muntar un niu de material (5850 mts.) just a l'entrada de la glacera i així dins d'aquesta tenda podem deixar les botes One Sport, grampons i piolet, arnès, cordes, etc. Pugem molt carregats i això es nota, l'alçada també es nota molt, per això quan arribem al niu, muntem les tendes i ens preparem per passar la primera nit fora del camp base. L'endemà deixem les coses que no necessitem i igualment de carregats ens acostem a l'inici de la glacera, posem els grampons i comencem un calvari entre els Penitents. Fa molta calor aquí dins entremig del gel (és com si estiguéssim dins d'un forn) i és un puja-baixa constant. Després d'un parell o tres hores hem aconseguit passar a l'altre vessant, punt que aprofitem per fer un descans. Comencem amb una part suau i com més ens apropem al plateau on està situat el camp 1, el pendent és més dret. El vent bufa amb força i arribem al punt (6400 mts.) on hem d'instal·lar el campament força cansats. Només arribar, les feines de sempre: picar amb el piolet i palejar la neu per deixar una plataforma on poder col·locar la nostra tenda, agafar neu que posem en una bossa especial per fondre-la i així tenir aigua per hidratar-nos, cuinar. La nit és freda dins de la tenda (-16º) i encara ens fa una mica de mal el cap (estem aclimatant).Tot i que a la seqüència de fotos d'aquesta entrada al blog només surt una vegada cada campament, la realitat no és aquesta. Nosaltres després de dormir aquesta nit al camp 1 (6400 mts.), (l'hem pogut deixar equipat amb una tenda, sac de dormir, mono de plomes, menjar, gas, etc) esperem que surti el sol i després de menjar una mica enfilem la baixada al camp base. Arribar aquí és quasi com arribar a casa, hem improvisat una mena de dutxa (molt agraïda) i ens donen de menjar molt bé. Podem descansar, escoltar música, llegir i fins i tot amb el telèfon via satèl·lit poder parlar amb la família.Aquests dies al base, el temps no és gens bo i neva constantment, però després de la tempesta ve la calma i l'endemà quan sortim cap amunt el sol brilla amb força ganes. Avui pugem d'una tirada al camp 1 (6400 mts.), que bé arribar al camp i trobar la tenda muntada però això si, un altre cop hem de treballar. Ara a desenterrar-la de les últimes nevades, ens hidratem força perquè perds molt líquid durant les jornades i aquí dalt és molt important beure molt, també és una manera d'afavorir l'aclimatació a l'aconseguir tenir la sang més liquida. L'endemà pugem direcció al camp 2 (7000 mts.), portem amb nosaltres una altra tenda, gas, mono de plomes, menjar, tot això ho deixarem al camp 2 i així ja tindrem els dos camps muntants i amb material al seu interior. La sortida des del camp 1 és força suau i això va molt bé per...

Via Diedre Central al Sòcol del Montroig.

En Parce tot sol i en tres atacs obre aquesta via tota ella tipus "sendero limite" al Sòcol del Montroig.No en trobarem cap ferro homologat si no es perquè...

Nova via. Diedre Central al Sòcol del Montroig.

Després de la bonica pluja d'aquest cap de setmana i que ho ha deixat tot nevat per sobre de 1200m. calia buscar una paret a cotes més baixes i llavors s'ha m'ha encès la...

Aguilas, entre el mar i el desert (Múrcia)

Dimecres, 2 - 7 d’agost de 2023Entre el mar i el desert, Múrcia i les seves badies. Litoral abrupte, fet d'alçades imponents i delimitat per caps on abrigar-se. Moles de...

Tercera part llegendària montserratina.

La versió folklòrica de Víctor Balaguer va ser comentada al seu llibre "Montserrat", i Joan Amades ho va ampliar amb la següent relació:Al propi nucli muntanyós...

Pic de peguera, un pic superb entre els superbs

Vaig coronar el Peguera fa 36 anys. Ho vaig fer en un rally d'alta muntanya (precursor de les curses de muntanya) amb l'estimat Jordi Guivernau - amb qui anava de parella - i...

Matagalls (1697 mts.) des de Viladrau.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Continuant amb el procés de recuperació, avui pugem un graó més i marxo al "gimnàs" del Xavier Martí, aquí ell passa dos...

Puig de les Agulles (552 mts.) des de Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Continuem una setmana més sense poder entrenar, a veure què em diagnostica el pneumòleg  amb...

Arbres amb ajuda – Part 2ª #

El arbres sigui situats en els carrers, parcs, finques privades o en el bosc, desprès de mes o menys anys poden presentar una curvatura que els poden desarrelar-los i caure al...

Fites entre tombes i gavines

Cursa cementiri Montjuïc 3,2 km. 16 fites, en realitat 6,4 km. 1-06-05 i 246 metres de desnivell positiu 49è de 62 classificats al C1 Quan passava per la Ronda Litoral arran...

Curiós abeurador per animals salvatges en el bosc – 3ª Part #

Aquest bidó l’han convertit en un abeurador per animals salvatges amb un sistema per alliberar a poc a poc l’aigua. Així s’ajuda els animals silvestres en moments...

Fites entre oliveres, vinyes, marges i turons

Rogaine dels Bessons a les Borges Blanques Copa Catalana 2023 23.9 km. 5-50-18  14-46 x km. 661 metres de desnivell positiu, 168 punts, 26 fites 1r. Ultraveterants...

Avenc d'en Roca, segona vegada

Pocs dies després de la primera visita a l'Avenc d'en Roca, he tornat a aquesta cavitat, aquesta vegada no per descobrir coses noves sinó com a entrenament i...

Avui destaquem : La Font del Camp Miracle de Sant Cugat del Vallès

La Font del Camp Miracle esta situada en una explanada en el costat de l’ermita de Sant Medir, dins del Parc Natural de Collserola en el municipi de Sant Cugat del Vallès....