Esquí a Tavascan: Montforcado (o lo Isard) i Coma del Forn

La nevada de divendres a l'estació de Tavascan deu haver deixat entre 5 i 10 cm de neu nova força humida, sobretot a les solanes. Dissabte comencem remuntant per les pistes (la part intermèdia està molt molt apurada) i a la cota 2000 ja les abandonem i anem pujant per la banda obaga del torrent ja que a la solana no hi ha gens de neu. Algun tram sense base, però progressem sense descalçar (excepte un breu moment que travessem el torrent). Ja es veu que a les obagues la neu està força més seca; a les solanes fins i tot se'ns fan pans. Tot i que anàvem direcció al Coma del Forn (ni Campirme ni el Tuc de la Cima es poden fer -no tenen neu-), veiem unes traces que van cap al Montforcado (o lo Isard) i com que és molt més cara nord, canviem de plans i ascendim còmodament la pala, força pendent en la part superior, fins a 20 m del cim; breu tram de cresta entretinguda i que segons condicions pot ser delicada i desfem per gaudir de la pala (200 m-) amb una bona neu pols, lleugerament pesada. La resta de descens el fem sempre amb esquís, que no vol dir que sigui esquiant, especialment l'arribada a l'estació on cal anar tirant flanquejos amb poc marge per la presència d'algunes pedres i herba. Diumenge repetim ascens fins a l'estany però a partir d'aquí ja seguim el camí normal fins al Coma del Forn. La sensació és que la neu ja no està tan pesada com dissabte i es deixa fer força bé. A dalt de tot és una mena de barreja entre pols humida i primavera (una mica de batalla, però bé) i a baix ja més primavera però com que hi ha menys gruix es pot esquiar bé. En general, la cosa està justeta: volíem fer el Tuc de la Cima pel mirador del Corbiu, però ens diuen que no hi ha neu; la pala d'accés al llom del Campirme es veu sense neu en la meitat superior i al llom tampoc no n'hi ha suficient (així ens ho confirmen uns que en baixen); el Ventolau sembla que s'ha de poder fer, però amb alguns trams de caminar (per exemple, si es puja pel torrent hi deu haver 100-200 m+ sense neu o si es fa passant per la Coma del Forn no sabem com deu estar la baixada N cap al Coll del Forn; però la pala final sembla que té neu suficient, tret dels darrers 50 m+, tot això a ull).I les dos jornades en imatges:Direcció al MontforcadoPala d'accés al coll del MontforcadoTram de cresta al MontforcadoBaixant la pala amb el Certascan al fonsComa del Forn en primer pla i darrere el VentolauAl Pla del Pal de colors; a la dreta, sense neu un dels accessos habituals al VentolauVentolauDes del Coma del Forn mirant a ponentCertascan des del Coma del FornPart alta del descens del Coma del Forn; davant el Campirme amb el llom força pelatBarranc de la Coma del Forn per pujar cap al Ventolau (100-200 m+ sense neu)

Per la solana de la Coma de Meià

Distància: 28 km.Desnivell: 1350 m.Dificultat tècnica: mitjana-alta.Durada total: 5 h.Punt de sortida: Vilanova de Meià.Ruta piulada diverses vegades en aquest bloc:...

Cordada 25 a Coma de l'Orri.

Aquest itinerari que treu suc a un pany de paret pel qual no donaríem un duro. Ens ha semblat una bona via de placa, d'escalada generalment atlètica però tallada pet feixes...

Baixada de Coma de Vaca

Després de la travessia d'ahir, quan vam pujar el Bastiments des d'Ull de Ter per baixar després a Coma de Vaca, hem passat la nit en aquest refugi, molt...

Pou de la Plaça del Forn de Vulpellac de Forallac

Vulpellac és una entitat de població del municipi baix empordanès de Forallac. En la Plaça del Forn, hi ha adossada a la paret d’una casa el Pou. Aquest es de palanca,...

Via picola grau a la coma de l'orri

DIUMENGE, 25 DE JULIOL DE 2023 Per aquest diumenge tornem a quedar amb la colla de Vilafranca amb una única proposta..... fugir de la calor !!!. De les propostes que van...

Arbres – Els Plataners de La Coma de Sant Jaume de Moià

Els Plataners de La Coma de Sant Jaume, estan situats des de l’entrada de La Coma de Sant Jaume, en la carretera C-59 de Barcelona a Moià, fins casi a la entrada de la masia....

Coma Estreta i Camí dels Cingles

Powered by Wikiloc Un recorregut pel vessant nord-oest del puig Major (1436 m). Pel camí dels Binis pugem al coll dels Cards Colers (903 m), baixem fins la vall dels Binis per...

Arbres – Els Pins de La Coma de Sant Jaume de Moià

Aquest Pins estan situats a l’entrada de La Coma de Sant Jaume, a peu de la carretera C-59 de Barcelona a Moià. Són un conjunt de 3 pins de destacades dimensions, dos...

Camins de maquis i contraban (la coma -planers)

Hi ha dies redons com avui. Quedo amb l'Antoni de cal Planers perquè m'ensenyi el camí que va de casa seva a la carretera al coll de Port. Un plaer anar amb gent que es...

Volta per la Coma de Meià

Distància: 36 km.Desnivell: 1450 m.Dificultat: mitjana-baixa.Durada total: 5 h.Punt de sortida: Vilanova de Meià. Bona volta per la part baixa de la Coma de Meià ja que...

Dipòsit de la plaça de la Coma de Sant Esteve Sesrovires

El Dipòsit de la plaça de la Coma esta dins d’aquest espai públic de Sant Esteve Sesrovires. A la Plaça de la Coma, situada en el barri de la Coma de Sant Esteve...

Avui destaquem : La Font del Forn de Rajadell

La Font del Forn esta situada a 300m a l’E. del Mas de Forn, cal seguir el camí des del barri dels Molins al E. i que va a la Font del Forn. Amb diverses estructures de...

Arbres – Roures martinencs de la Font del Forn de Rajadell

Els Roures de la Font del Forn estan situats a 300m a l’E. del Mas de Forn, cal seguir el camí des del barri dels Molins al E. i que va a la Font del Forn. Arbreda de...

Baixada de Coma de Vaca

Després de la històrica jornada d'ahir, quan els nens van conèixer per primera vegada els camins dels Pirineus amb el recorregut del Camí dels Enginyers, avui...

Aresta a la coma de gelis

DIMECRES, 10 D'AGOSTDespres de dues setmanes sense poder escalar per vacances familiars, ja toca tornar a notar el contacte amb la roca, tot i que les temperatures...

Ramón Casadevall al Pic de Coma d'Or.

Una sortida ideal per fer la cabreta pirinenca: caminar,saltar de bloc en bloc,grimpar i escalar una miqueta.La major part del recorregut  ens mourem per terreny...

La Coma - Cardedeu

Comarca del Vallès Oriental.Ruta circular, parcialment senyalitzada- Durada: 1h30 - Distància: 7,5 km - Desnivell: 150 mRuta fàcil.La Coma és la gran depressió que s'amaga...

Via CORDADA 25. COMA D'ORRI.

29/06/22. A la Coma d'Orri el Marc Cuesta i el José Soler el setembre del 2021 van obrir una nova via què fa bona pinta, avui ens hi arribem amb el Ramir.L'aproximació...

Pic de Coma d'Or, via Ramon Casadevall

Durant la tardor passada em va arribar aquesta ressenya d'una via d'escalada al Coma d'Or, un cim conegut sobretot per ser un clàssic de l'esquí de muntanya, situat a llevant...

Cova de Sa Punta des Forn (Cova Inclinada)

Aprofitant un magnífic dia de primavera hem fet una petita excursió per vistar una cova situada arran de mar, a prop de la Cala Sant Vicent, a Eivissa....

Dia de esquí alpí a Porté- Puymorens.

Mapa de l'estació d'esquí de Porté-Puymorens.Després de més de vint-i-dos mesos sense esquiar, avui la Teresa es torna a calçar els esquís. Decidim fer un dia de pista...

Torrent de la Coma Alta (Cova de l'Arcada)

Avui les previsions meteorològiques no eren gaire bones. S'esperaven pluges fortes a la tarda i per això hem plantejat una activitat relativament curta per...

Cova de sa Punta des Forn ( Eivissa).

Distancia recorrida: 3 km (01:15)Tiempo en movimiento: 00:52Altura Mínima: 0 mAltura Máxima: 12 mGanancia Altitud: 110 mPérdida Altitud: -109 mTiempo Ascenso: 00:53Tiempo...

Cresta Coma d'Or - Puigpedrós de Llanós

El Puigpedrós de Llanós és un cim important. La seva silueta característica, amb una cara oest escarpada i tallada per diverses canals, és molt visible des de totes les...