El Forat de les Bruixes

15-07-2020 Montgrony Coll Roig Via :  El Forat de les Bruixes El dia  esta núvol , encara que la temperatura es perfecte, alguna boira baixa i se esta tant be al bar fen el “perfumat” que dubtem si anar o no anar, finalment decidim anar, mes que res per que no sabem a on anar i es que trobar vies al nostre nivell, cada cop es mes difícil. Arribem al prat que esta envaït per vaques ven “formoses”, procurem no trepitjar la herba, sabem que al Santi no li agrada i no oblidem que estem a casa seva i li devem un respecte per tot lo que fa per que puguem seguir escalant ....Gracies SantiEl Guillem al  L - 1 (foto Martí) Be la via es bastant nova i encara no es troba gaire informació per les xarxes, però si la obert el Santi i esta en la zona de vies confortables.... anem El primer llarg es tota una declaració de intencions, començant a sortir bústies a dojo, es quasi esgotador per que te as de parar a escollir, aquesta .... no aquella..... no millor aquella altre, total que quasi agreixes un parell de passos de placa fina (2 xapes) que trencant la successió de agafadors superlatius , un altre cop nanses per elefants i sortida un xic terrosa, que no perillosa, aquí com que el terra esta ben xop i els forat plens d’aigua, no he vist una xapa que esta al cap de munt per que als segons els hi vingui la corda recte, a l’esquerra una petita obra arquitectònica en forma de plataforma per fer còmodament la reunió .... gracies Santi ...gracies.El Martí al  L - 2 Ara entenc lo del “Forat de la Bruixa” es un forat propi de una bruixa per el que em sento atret i no se com, em xucla endins de la muntanya en trasllado a un mont irreal en que tot son forats per els que vaig traient el cap, be no se si es el meu o es que estic en el interior de una serp embruixada, el cas es que entro i surto de forats entre mig i quant estic al interior de la pedra passo per grans estances amb gent meravellosament sensual que em somriuen, sales amb safates de bon menjar (del que no podem menjar els obesos i els obsessos) fins que finalment em trobo sortint per un gran forat i recuperant el meu arrodonit cos, obro i tanco els ulls una petita fissura vertical, una mica discontinua i ben assegurada, em permet fer un simulacre de bavaresa durant un parell de metres, tant es així que passo de agafar-me a la “presa de colors”, es que encara estic fumat per la experiència, arribada a un altre excelsa plataforma, Santi hauries de fer un Tutorial de com fer plataformes.... Un esglaó de “Rea”  facilita el anar a trobar els ràpels de la via K o el camí de baixada per el bosc.L'Esteve al  L- 2 Nosaltres com que les boires pujaven ràpidament em optat per fer un parell de ràpels curts fis a peu de via i es que ens es mes còmode rapelar que baixar caminant, tenim les frontisses que grinyolen i alguns hauríem de posar-li oli a la mecànica de tant en tant, així que no les fem patir mes del compte. Ara vaig a fer de “Criticón” veig que alguns opinadors sempre ... sempre troben problemes a vies que no ant treballat... Així que Santi Jo també tinc queixes i son de categoria A)   No es comprensible com no as posat una llarga banqueta de fusta a les reunions per poder seure còmodament. B)   A la darrera plataforma a mes de la banqueta aniria be una petita tauleta de fusta per poder fer la birra amb tranquil·litat C)   Per últim un prec, deixa una nevera amb plaques solars i cerveses. UFFFF ....!!!!! com se me ha anat la Olla be ja sabreu disculpar, però be ... no ho se, no torno a llegir-lo per que si no igual ho esborro tot.  Aproximació : Agafar el camí que va a les parets del Coll Roig, al cap de munt de un filat el camí planeja a la dreta, seguir a munt per l’esquerra, al poc trobarem el desvio a peu de vies de les plaques de l’esquerra, seguir amunt per el marcat camí  quant aquest gira a la dreta per enfilar la canal de darrera l’agulla de les plaques, seguir recte amunt uns 10 / 12 metres, ben marcat fins el peu de la via. Temps...

Via tritinder al forat de l'olla

DIUMENGE, 08 D'OCTUBRE Aquesta setmana com de costum he quedat amb la colla de Vilafranca, i com sempre, no tenim decidit on anar.          ...

Oden: bany al forat colomer

Estem en plena onada de calor. Cal cercar noves propostes refrescants. Avui decidim baixar a banyar-nos al Salt del Forat Colomer situat al peu del poble d’Oden (al Port del...

Via Tritinder al Forat de l'Olla . Ulldeter.

Fa molt poc que en Grau i la Núria obrien en escalada neta aquesta vieta. Al cap de poc temps l'arreglen una mica i afegeixen alguns parabolts i llaçades en arbres...

Un plataner i el seu forat curiós a Ullastrell

Ja ens em referit varies vegades dels plataners de l’entrada de Ullastrell tot venint per Terrassa. Es una filera de plataners com aviant en moltes carreteres de fa uns dos...

Forat de l'Or i Forat la Bou

Hem fet una sortida de dos dies al Pallars per fer excursionisme subterrani. L'objectiu principal, programat per demà, és l'Avenc del Barbuixell però avui hem...

Parc – Plaça de les Bruixes de Sant Esteve de Sesrovires

El Parc – Plaça de les Bruixes està comunicat amb l’Avinguda de Catalunya a través d’una escalinata central  de Sant Esteve Sesrovires. El parc conegut com...

El Forat de la Bruixa

27-07-2022 Ripollès Montgrony Coll RoigVia : El Forat de la Bruixa Avui hem matinat i a les 10 h sortíem del cotxe, això si després d'esmorzar i entre l'esmorzar i la...

El forat de la pera

DIMECRES, 23 DE MARÇAquesta setmana no ens cal pensat amb un objectiu, el Joan va dir que pujava al Peladet amb en Xavier i com que fa temps que no coincidim, ens hi...

Trio de vies a Coll Roig.

Al Coll Roig de Montgrony ja hi comença haver un bon pupurri de vies. Cal organitzar una atenta recerca per la xarxa per saber que és cada cosa. Jo, avui, m'he decidit a fer...

La Caramella i Forat de l'Aire. Els Ports

4 d'agost de 2021Aquest estiu finalment he rescatat aquesta preciosa ruta dels Ports de la carpeta de pendents, i no m'ha decebut.És un traçat imprescindible que puja...

"Ball de la Filomena" i " Macaguntu"

Aquest dissabte tornem a Coll Roig a fer la nova via d'en Santi Sanz, El Ball de la Filomena. Per arribar-hi prendrem el mateix camí que cal fer per anar a la via del...

Uff... quin viote!!! malalts de roca

Coll Roig està convertint-se en un sector amb vies molt potents. Cada dia hi ha més escaladors per la contrada, per alguna cosa serà. Si Tardor calenta, la Via K i el Forat...

Montgrony - Coll Roig - Via K 23/09/2020

Fa un temps, quan vàrem fer la via Tardor Calenta, vàrem veure que a l'esquerra hi havia una via i la vàrem fer, però només la primera tirada, ja que no vàrem veure...

El Forat de Bóixols i la ferrada Naireda

Aquesta vegada hem reprès la nostra antiga afició pels barrancs amb el descens del Forat de Bóixols, un barranc curt però intens, que ja vam recórrer l'any 2008 i és...

05-08-2020 Montgrony Coll Roig Via :  El Forat de la Bruixa Fantàstic dia d’aventures ..... be de mini aventures, tampoc no ens em de passar...Núvol, bona...

Vies forat de la bruixa + via k

DIMECRES, 05 D’ AGOST Aquesta setmana vull seguir amb el mateix plantejament de fer vies suaus i equipades per anar recuperant  les sensacions i la proposta de Joan...

Es Forat de Mallorca

Hora Inicio: 8:41 23 jul. 2020Hora Fin: 17:55 23 jul. 2000Distancia recorrida: 8,5 km Tiempo en movimiento: 02:21Velocidad media: 1,15 km/hVel. en Mov.: 3,62 km/hAltura Mínima:...

Barrancs: descens del forat del buli

Una altra proposta que podem relazar-los una estona veient com baixen els meus amics Toni i Anna el Forat del Buli. Segur que us agradarà, encara que aquesta vegada portava...

El forat del buli: recordant a l'antoni satorra

Amb l'Antoni Satorra havíem parlat molts cops de muntaria una excursió col·lectiva per ensenyar-me el Forat del Buli que tant li agradava. Tristament ha marxat i no m'hi ha...