Es Grau, Addaia... connexió màgica (Menorca)

Dimarts, 4 - 9 de juliol de 2023La tramuntana no ha estat tant i el mar ja baixa. Torna el gregal i un llevant inquiet, és hora de navegar. Aproem a nord i voregem una costa que s'enfila en penya-segats rosegats per onades. El mar és un cristall blau i nosaltres els seus habitants. Les gavines exploren.No anem gaire lluny, no hi ha pressa per fer milles, tan sols voluntat de navegar. Deixem caure l'ancora primer en Es Grau i un parell de dies més tard en Addaia. Fondejos agermanats per una mirada interior.Es Grau i la seva albufera, més enllà del mar l'aigua té continuïtat en una llacuna que serveix de mirall. Verd d'aigua dolça i dunes. Camins on és fàcil ensopegar amb tortugues i una legió d'aus, per sort hi ha coses que no canvien.Rere l'Illa dels Coloms som pocs velers i una lluna que ja té una mossegada. Dia i nit, moviment que no cessa... dansa d'onades, bressol de mar.Addaia és punt i a part, desapareix el blau, tot és verd. Addaia i el seu laberint, entrar-hi ens fa aquàtics per obligació. Protegits de tots els vents i lluny del mar desconnectem.Tornem a les seves salines on la llum hi té mil refugis i l'espai s'expandeix fins l'horitzó esborrant-ne els límits. Per estones sembla que es pugui caminar sobre les aigües de tan quietes com són. Verd que adopta el resplendor del coure i camins de sal.Es Grau i Addaia, connexió màgica, un únic espai on la natura respira acompanyada de la mà de l'home que l'ha modelat. Oblidada la seva funció mundana, ara en queda la bellesa de l'encaix, un paratge que ha trobat el seu propi ritme. L'habitem des de la calma de la contemplació.Retornem a l'Arnau, que bé que s'adapta a aquest entorn gairebé lacustre i nosaltres amb ell. Addaia, la mirada verda del mar, tan sols la nit la canvia. Quan fosqueja tot és plata, però és tal la quietud que la son sempre t'atrapa!Quadern de bitàcola: els mars també poden ser interiors. Es Grau i Addaia, aigua dolça en el nostre camí.* Teulera - Es Grau, Illa Colom (4 de juliol): 10 milles nàutiques i quatre hores de vela, meravella de navegada, tot d’aleta i spinnaker, estratègia increïble.* Es Grau, Illa Colom - Es Grau, badia ponent (5 de juliol): 5 milles nàutiques i una hora de vela. Cenyint a rabiar, moviment continu al que ens acoblem.* Es Grau - Addaia (6 de juliol): 15 milles nàutiques i quatre hores de vela. Maniobres de vent i mar, cavalquem onades. Fondejant ens quedem sense canvi al motor, mecànics improvisats, logística que treu fum.Dos apunts imprescindibles en aquestes contrades, l’Albufera d’Es Grau (enllaç) i les salines d’Addaia (enllaç), el mar té continuïtat terra endins i la riquesa del paisatge que crea explota en una natura preservada.companysdeviatgeiatzars:Lau&Arnauπ

Via picola grau a la coma de l'orri

DIUMENGE, 25 DE JULIOL DE 2023 Per aquest diumenge tornem a quedar amb la colla de Vilafranca amb una única proposta..... fugir de la calor !!!. De les propostes que van...

Torrent del Gat Menjat, pel Grau de l'Ullar

Hem repetit aquest descens, que ja havíem realitzat no fa gaire, però per un itinerari d'aproximació diferent. No ho havíem programat així però les coses...

Arbres – Alzinar de El Grau a Fals de Fonollosa

Des de la carretera BV3012, venint de la C-25 a 1 km, cal agafar el trencall a l’esquerra fins la masia el Grau a Fals de Fonollosa. Alzinar ubicat a migdia de la capella...

Pou de Santa Maria del Grau de Fals de Fonollosa

A prop del nucli de Fals del municipi de Fonollosa, hi ha el Mas El Grau, que s’arriba per la carretera BV-3012, tot agafant una bona pista fins aquest mas, al costat esquer...

Avui coneixerem : La Font de Santa Mª del Grau de Fals de Fonollosa

A prop del nucli de Fals del municipi de Fonollosa, hi ha Mas el Grau, que s’arriba per la carretera BV-3012, tot agafant una bona pista fins aquest mas, A sota mateix de...

Via Màgica a la Dent de Cabirols

Aquest dissabte, amb el Pep, vam anar a veure si érem capaços de trobar el recorregut de la via Màgica de la Dent de Cabirols, al Pedraforca. Es tracta d'una via antiga...

Montsant: el grau dels tres esglaons - cova santa

Avui repeteixo una excursió que havia fet fa molts anys. Si la repeteixo deu ser perquè és una petita meravella en el nostre ben estimat Montsant. Com vaig a l'ermita de Sant...

Siurana - Grau dels Masets.

Salida con el grupo del M.A.E y somos unos cuantos, Joan, Samu, Pau, Lorenzo, Pau, Aina y yo mismo, una vez llegamos a Siurana, el grupo propone ir al Grau dels Masets, yo...

Montmalús (2782 mts.) des de Grau Roig.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa Alpina 1:25.000Avui pugem cap a Andorra amb la Carme, Teresa, Tomi (ella només farà pista), el Juan Carlos i jo. Després...

Font Màgica de Montjuïc

Les fonts de Montjuïc obra hidrològica de l'enginyer Carles Buïgas i Sans construïda el 1929 durant l'exposició Universal estan ubicades al lloc on hi havia les Quatre...

La Montaña Mágica de Aragón: El Turbón (2.492 m)

El Turbón es por excelencia la montaña mágica de Aragón, numerosas son las leyendas que rodean está mítica prominencia que se eleva más de un millar de metros sobre las...

Torrent del Grau de l'ós

Aquest dissabte hem fet una caminada amb la família que ha començat a la boca Nord del Túnel.Aquesta ruta és molt interessant ja que surt d'un espai molt humanitzat...el...

GR7: Grau Roig - Les Escaldes

Segona etapa del GR7 per terres andorranes amb tres punts d'interès de primera categoria: els estanys de Pessons, el pic del mateix nom i la vall de Madriu. Hem dormit a...

GR7: Porta - Grau Roig

Al setembre passat, quan vam iniciar el recorregut del GR7, teníem previst començar-lo a Porta, a la Cerdanya francesa, per enllaçar amb el Camí dels Bons Homes que havíem...

EM, nevada màgica als Prepiris

***treient suc a les entranyes del massís, dies non stop de mirar d'enfarlopar-se fins la punta del nas, gaudint d'aquesta nevada màgica de metre i més en poques hores i...

Ressenyes de l'Obaga ( Grau dels Matxos ).

Sector que queda separat per uns vint minuts de marxa del gruix principal del Grau dels Matxos. Les vies en conjunt m'han semblat menys interessants que les del Grau dels...

Volta als puigs des Grau i Caragoler des Guix

Camí Vell de LlucUna curta excursió circular entre els termes municipals d'Escorca i Selva.(WP-01) Coll de la Batalla - 0,0 km - 0 minuts - 579 m d'altitud.Són les 8,15 h en...

Ariu connexió -905m. (C4 & 2/7).

El dos de juliol de 2017, Tony Sedon bussejant des del C4 (Verdelluenga) apareix a aigües amunt en el sifó terminal del 2/7 (Bruixes) després de recorre una longitud...

El grau d'Olot i la mina dels Bandolers

25.02.17  Interessant ruta circular, d’uns 11,5 Km de recorregut i 545 m de desnivell, pels camins plàcids (i no tan plàcids) de la vall d’en Bas i el Collsacabra....

Vía Ferrata Grau de la Cova K1 (Mont-ral, Tarragona)

Cortísima (5 min) y facilísima nueva via ferrata de Tarragona. Se pasa por la foradada. Equipamiento en excelente estado. Lo complicado es encontrar el inicio. Aproximación...

El grau de l'Ós

Al vessant nord del Moixeró, prop de la boca nord del túnel del Cadí, hi trobem el torrent del Grau de l’Ós, sec gairebé tot l’any. El camí del fons del torrent...

La muntanya de Santa Fe i el grau de Fenollet

2.04.16  Després que vam haver de suspendre el passat mes de març aquesta sortida per les males previsions meteorològiques, aquest primer dissabte d’abril ens hem...

Puig des Grau i Caragoler des Guix 19-3-2016

L'excursió d'avui és una de les moltes que es poden fer per la comuna de Caimari (Selva), segurament una de les més esportives. La ruta que carena els puigs des Grau i el...

Beget - Grau de l'Escaladuix - Hortmoier - Beget

Una altra sortida que va tenir poc a veure amb el que havia previst. Els objectius eren dos: el primer, comprovar el pas de Beget a Hortmoier pel costat de la riera. Quan vaig...

Ressenyes del Grau de Granoteres.

Bon i variat sector ideal per l'estiu ja que te orientació Nord, nosaltres hi vàrem estar entre 11 i 7 de la tarda i vàrem estar tota l'estona a l'ombra. L'accés es fa com...