Senja. Pic sense nom (530 m) a Kaperdalen

5 d’abril de 2024 IntroduccióEl primer dia que vaig recórrer la Kaperdalen per anar al Istinden, no vaig poder evitar aturar-me en un punt concret de la carretera per poder admirar aquest lloc una bona estona. Finalment, uns dies més tard,...

Espolon Burgundia a Aniés

Pero quin lloc més maco i autentic! Gaudim d'una exsuberant primavera i tenim la sort de poder passar uns dies pel prepirineu.Aproximació desde el poble d'Aniés i aparquem a prop d'unes taules de picnic. Baixem uns metres i ja visible...

Via francesc barril a la portella inferior de collegats

DIUMENGE, 07 D'ABRIL Aquest diumenge, hem parlat amb la colla del Penedes per anar a Collegats, amb l' intenció de fer la nova via oberta a la Portella Inferior, però en arribar al pàrquing ja ens ensumem que no serà possible, hi ha molts...

*** José Antonio Sanz, (220m, 6b), Mallo Frechín, Riglos

Dilluns, 22 de gener de 2024Quan una idea et ronda pel cap se li ha de donar forma i la meva és una muralla on mani sol i verticalitat. Còdols i panxes materialitzen el meu desig, Riglos és refugi d'hivern. Al peu del Frechín no hi ha línia, tan...

Via Sirokin al Camell d'Ecos.

Interessant via combinada, te bastants trams d'Ae però cal estirar-se força i les sortides en lliure són, com a mínim, entretingudes. La tercera tirada és la clau amb una segona sortida en lliure que a nosaltres ens ha semblat més de 6a que de V+...

Puig ou

Ara que la neu comença a marxar i ja no fa fred a muntanya, comencem a caminar altre cop buscant racons no trepitjats, a vegades ben aprop de casa, com és el cas d'aquest diumenge. Del llistat dels 100 cims de la FEEC, bé ara ja no són 100, són...

Via del Roc.

Aquest dissabte pujo a Malanyeu amb el Pany i en Jordi i els hi proposo escalar la via del Roc, una via semi equipada oberta el 2008 pel Bernat i l'Amadeu Pagés. Jo ja havia escalat aquesta via un parell de vegades el 2010 i el 2011 i recordava...

Últim dia a l'Illa de Senja, Pic Sense Nom (568 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.Tot el que comença acaba i avui és aquest dia. És el nostre últim dia a l’illa, el Xavi els dies que estava aquí sol amb l’Anna, va veure unes traces que baixaven d’un cim que vàrem buscar al...

Vía ferrada sergi (roies de pinyana).

Descripció de la ruta; ens apropem a terres aragoneses a la zona de les Roies de Pinyana, on trobarem diverses vies ferrades de diferent dificultat. Després d'un any sense fer aquest tipus d'activitat ens decidim per la via Sergi (K2-K3), que és la...

Krokelutinden (756 mts.) i intent al Stormoa (975 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.Avui el dia es presenta assolellat, però amb vent fort i fred. Al sortir de casa el termòmetre assenyala -10ºC. L’objectiu d’avui és força ambiciós i es diu Stormoa (975 mts.). És un cim...

Del Nil

04-04-2024BergaSantuari de QueraltVia: Del NilHa passat la Setmana Santa, els barris perifèrics del meu poble han quedat ben buits i es trobava aparcament per tot arreu. La carretera de sortida del poble ben farcida de camions i cotxes d'un sol...

Via teresa a la valldan

DIMECRES, 03 D'ABRIL Aquest dimecres amb la Setmana Santa pel mig, no hem pogut “negociar” el nostre objectiu. Per això i com que soc l'únic que porta una proposta, he pogut enganyar als companys per fer una via d'en Joan Jover oberta fa 9...

Custodis vius de les antigues ermites

De ben segur els caminants que heu passejat per alguna de les ermites més antigues d'aquesta muntanya us heu fixat en aquestes enormes plantes, custodiant els voltants d'antigues construccions.La meva petita reflexió en aquesta ocasió és...

Rasa de Capdevila

El Solsonès és un excel·lent terreny de joc per al barranquisme. A la vall del Cardener hi ha molts torrents i barrancs equipats per practicar aquest esport en un entorn natural de primera. Avui hem tornat al Solsonès per...

Camino natural del somontano de barbastro

Sería a finales de los setenta que hojeando el libro "Pyrénnées Les 100 Plus Belles Courses et Randonnées" de Patrice de Bellefon descubrí que en una de las sierras exteriores del Pirineo Aragonés había un interesante cañón de grandes...

Avenc dels Tres Tombs

Avui hem visitat un avenc, petit però ben interessant, en el massís del Garraf. L'avenc dels Tres Tombs està a la zona del Campgràs, un altiplà on hi ha una infinitat de cavitats de tota mida, especialment avencs. Es una petita...

Lutnespurka (530 m). L’encant del bosc

3 d’abril de 2024IntroduccióAmb una certa incertesa pugem al cotxe amb l’intenció inicial de pujar el Store Hesten. Aquesta nit i matinada ha acumulat un bon gruix de neu i encara no ha escampat. Quan arribem amb el vehicle al...

Via Integral Espigolo - La Falconera - Garraf - 02/04/2024

El novembre del 2018 vàrem fer aquesta via, com que no ens en recordàvem massa avui hi hem tornat anar.Escalar a prop del mar sempre té el seu atractiu, si addicionalment et fa un dia preciós encara resulta més interessant. La nostre...

Keipen (935 m). El sostre esquiable de Senja

2 d’abril de 2024Introducció Si cada massís té una ascensió que el defineix, com podria ser l’Aneto al Pirineu, en el cas de Senja aquesta ascensió és el Keipen. I com sol passar en aquest tipus de sortides, un ha d’estar...

Com estan enguany les feus de la mola

Les Feus són unes font mentideres, que no ragen sempre. Generalment entre el desglaç i les pluges mantingudes fan que drenin amb força. Sembla mentida que de sobte no ragin i dies després tenen una bestiesa de cabal. Son tot un espectacle. Al...

Itziar a la Paret del Temps.

Després de la tempesta ve la calma i, després de la mona ve el mono. Així, que amb reserves suficients per passar una setmana, he anat a la tranquila paret del Temps a Vilanova de Meià a cremar una mica de matèria blanca. La via escollida, la...

Tuixent: a la plana per camins forestals

La (Jaça) de la PlanaLa Jaça de la Plana és un dels paratges més captivadors del terme de Tuixent. Sempre la seva cabana entre boscos amb la font i la cinglera entretallada de la serra del Verd m’ha recordat les muntanyes canadenques. Després...

Husfjellet (635 m). Petita ascensió però grans sensacions

1 d’abril de 2024IntroduccióSi una paraula pot qualificar la previsió del temps en aquestes latituds, sense dubte el millor adjectiu és … imprevisible. Al llarg de la passada nit i el mateix matí, una inesperada pertorbació ens ha...

Dia 7 d’abril, matinal per Montserrat

Matinal de 4000peus pel Parc Natural de la Muntanya de Montserrat De Collbató a la Balma de la Murdela i Els Pollegons pel camí del Pont DIA:    07 d’abril 2024 HORA DE TROBADA:  8h del matí LLOC DE TROBADA: Pça. …...

Repoquer de vies a les arenes

DISSABTE, 30 DE MARÇ Estem en plena Setmana Santa i procurem amortitzar les possibilitats de sortir a escalar els dies que podem, però el dijous varem fer molts quilometres i avui no tenim gaires ganes de conduir.        ...

Puig Cendrós, per la cresta W

Avui, novament amb els nens, hem fet una altra activitat singular. El Puig Cendrós és un cim de poca importància, de només 499 metres d'altitud, però té cert interès. Per una banda, està molt a prop de Montserrat i això ens...

Campanilla al Contrafort de la Dent.

Escalada típica del Contrafort on es succeeixen diedres, fissures així com  alguna placa, sempre amb un llamp de pressa per engrapar. Com totes de la darrera fornada: xapes a on no podem encatxarrar, roca sanejada, algun canto enfarinat i linea...

Tredje Svanfjell (898 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.L'itinerari del Tredje Svanfjell. Fotografia del llibre de Senja.Per avui, el pronòstic de temps no és massa bo, vent fort i temperatures fredes. El Xavi amb bon criteri, s'estima més acabar de...