Puig de Sant Cristau (1015 m). Una típica excursió de tardor.

IntroduccióL'excursió de la setmana ens ha portat a l'Albera. Personalment, és una serra que m'encanta, sobretot la seva cara nord on la vegetació és abundant. A més, podem trobar-hi espècies típiques de boscos de més altura com roures, faigs i aurons. El fet de passejar per fagedes i veure el mar a tocar és una sensació que no hi estem acostumats.Feia temps que volia pujar al Puig de Sant Cristau i esperava el moment adequat per veure la paleta cromàtica de la tardor en el seu millor moment. I la veritat és que ho hem clavat, ja que els tons groguencs i vermellosos estan al punt. Ara bé, la boira instal·lada sobre el cim no ens ha deixat gaudir de les esplèndides vistes que ofereix aquesta muntanya.Si voleu veure tot el recorregut, tot seguit us el mostrem.Fitxa tècnicaPunt de sortida: Montesquiu d'Albera (160 metres)Punt d’arribada: Montesquiu d'Albera (160 metres)Horari: 5 hores 30 minuts Cims: Puig de Sant Cristau, 1015 metres             Puig de la Balma, 865 metresDistància: 9,3 kmDesnivell acumulat: +917 metresMaterial: No es necessita material específic.  Dificultat: Fàcil. És un recorregut amb desnivell i el corriol de tornada és molt estret però no presenta cap dificultat.Perfil de la ruta Track de la ruta AccésVeure com arribar al punt d'inici a través de Google Maps.ItinerariEl punt d'inici de la caminada és a Montesquiu d'Albera, just al costat de l'ajuntament. Allà ens trobem amb en Jordi. Així que el grup complet el formem en Tit, en Jordi, en Met i el que escriu.El primer tram de camí segueix una ruta botànica que s'encara cap al sud, cap a la Serra de l'Albera. Ja veiem que no serà el millor dia per panoràmiques......però també veiem que serà un bon dia per gaudir dels colors de la tardor.El corriol que seguim, sempre marcat amb franges grogues, ens porta fins a la pista. En aquest punt comença la part circular del recorregut. Més tard baixarem per aquesta pista.Una mirada enrera, cap a Montesquiu.Continuem pujant per corriols ben definits que segueixen l'esperó de la serra. La pujada és intensa però els aurons s'han posat l'uniforme de tardor i ens el volen ensenyar.Una mostra del corriol de pujada, no presenta cap dificultat.A mitja pujada trobem una creu blanca en un punt estratègic, un bonic mirador cap a Montesquiu.I més amunt una senyera ens indica la direcció del vent. Avui ve de sud, així que no haurem de patir per la tramuntana.El Puig de Sant Cristau es troba enmig del núvol. I la pujada que ens queda segueix el llom de la muntanya. Si abans eren els aurons, ara són els faigs els que posen la tonalitat groguenca.En Jordi va pujant, gaudint de la vegetació.I més amunt en Tit i en Met, gaudeixen del desnivell.Quan et trobes al mig d'aquests colors es fa difícil parar de fer fotos.Arribem de nou a la pista (que hem creuat vàries vegades) i només ens queda el tram final de pujada, ara totalment envoltats per la boira.L'últim tram és més pedregós i la boira ho envolta tot. No sé com ens ho fem però deixo de veure els meus companys i continuo pel camí més o menys lògic.I quan els torno a veure, estan pujant per l'altre costat.Puig de Sant Cristau, 1015 metres. Un altre centenari a la butxaca. Tot i que avui el dia no convida a fer gaires fotos. Una foto en solitari, per deixar-ne constància.I una de grup. D'esquerra a dreta: Tit, Jordi, Marc i Met.Anem baixant del cim i passem per l'ermita de Sant Cristau.La baixada, per la vessant occidental és una mica "baixa per on vulguis" sense camí ben definit.Coll de Llinars, 810 metres. A l'altre costat del coll hi ha el Puig de la Balma. Com que la boira sembla que s'ha dissipat, ens arribem a aquest altre bony.Mirant enrera, veiem que Sant Cristau encara continua tapat.El Puig de la Balma, està coronat per un gran bloc de roca que, amb precaució es puja sense dificultats.Ara sí. Puig de la Balma (865 m)La base del roc, amb en Met que ha decidit mirar-nos des d'allà.Sant Cristau,...

El Pati Vertical. Sant Fruitós de Bages.

Avui el temps era rúfol i no animava per anar a escalar a les parets, així que hem optat per anar al rocòdrom que fa poc s'ha obert en un polígon industrial de Sant Fruitós...

BTT- PUIG VICENÇ (468 metres).

Descripció de la ruta; excursió amb BTT que ens portarà fins a la muntanya del Puig Vicenç, situada dins de la comarca del Baix Llobregat, i sent el punt més alt de...

Pedró del Tubau des de Sant Jaume de Frontanya.

Ruta feta el 04/02/2024. Descripció de la ruta.El Pedró del Tubau, de 1.543 metres,  és el cim culminant dels Rasos del Tubau, petita serralada prepirenaica situada...

Eroles, Sant Adrià i Claramunt

var Latitud_sortida = 42.173220; var Longitud_sortida = 0.816259; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

Colors de Tardor, al Puig Neulós des de Requesens.

Descripció del recorregut.Ruta realitzada el 04/11/2024.El Puig Neulós és el cim culminant de la Serra d'Albera i està situat al límit fronterer entre les comarques...

Aresta del Violí a la Miranda de Sant Benet.

Molt guapa via en el seu grau, amb una pedra de primera divisió i un traçat súper xulo. Fins l'any 2013 es trobava equipada amb parabolts i és considerava una escalada de...

GR3: Àger - Sant Esteve de la Sarga

Avui hem fet la que podríem considerar l'etapa reina d'aquesta temporada del GR. L'etapa d'avui ens ha portat a saltar el Montsec per un dels passos més alts,...

Gavà- La Carrerada- Sant Climent- Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.Altimetria del dia d'avui.La idea inicial d'avui era agafar la bicicleta (ja ho teníem tot preparat), però veient el vent fort...

Camí Ral de Sant Boi de Llobregat (289 m)

Dimarts 30 de gener de 2024MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Baix Llobregat.  Temps aproximat: 3 h 15 min (6,5 km)  Desnivell:...

Puig d'en Farineta i camí de sa Pineta

Powered by Wikiloc El Puig d’en Farineta, també denominat puig d’en Basset, assoleix una alçada de 324 m. i és ocupat pel mirador - refugi del Foment del Turisme de...

Pump track a sant pere de vilamajor

Ja tenim una nova instal.lació de Pumt track al Valles Oriental i molt aprop de casa meva ... a SANT PERE DE VILAMAJOR i més concretament a la urbanització de CAN...

Off road sant celoni a cardedeu

MOTOS: BMW F 650 GS / HONDA HRF 450 /YAMAHA T700 TENERÉCurt tram de conexió entre CArdedeu amb Sant Celoni amb dos trams interesant, un curt però tènic i un segón, la pista...

Off road vallgorguina a coll de sant benet

MOTOS: BMW F 650 GS /HOND HRF 450 /YAMAHA T700 TENEREPreciosa ruta circular fàcil sortint de Vallgoruina i trepitjant del MONTNEGRE !!!Sortim de Vallgorguina, i més...