Mercadal Cresta Oest

30 –03-2019 Berga Agulla del Mercadal Inferior Via : Cresta OestUn altre dia de Primavera  i un altre dia de ser una colla nombrosa, si seguim així ens sortirà a compte lloguer un autocar per anar a escalar. No es seriós .... organitzem un bon “sarau” a l’hora d’esmorzar amb lo que el temps passa i nosaltres sense bellugar el cul del Bar. A l’hora d’escalar es una conya de campionat, com per que ens facin fora de la “Fede” per trencar totes les normes del bon fer, això si .....  amb seguretat. En un moment donat estan fen el mateix llarg 4 persones, no els diré escaladors per no desprestigiar al col·lectiu, un batibull de gent anant de primer de segons de.... Jo que se !!!! i sense parar de xerrar i sobre tot de criticar als que no ens senten ...!!!  que si se ha agafat ..... que si se lo esta pensant massa ..... que a veure si se ens farà de nit .... !!!! Això no es seriós, ara entenc per que els “Màsters” no ens tenen en consideració. En fi tras grans esforços i molta paciència arribem a la part mes interessant de la sortida, El Bar i La Cervesa i els vuit aspirants a Estrelles televisives de la sèrie “Al Filo del Ridícul” ens trobem en el nostre element, gaudint de un dia extraordinari per fer una mica de bronzejat i es que aviat, alguns i algunes, aniran a la platja a lluir “Figura” uns mes esveltes i uns altres mes arrodonides....  Aproximació : Sortim de Berga i agafem la carretera que puja al Santuari de Queralt aproximadament al quilometra 1,5 trobem a la nostre esquerra una zona de pícnic amb un ampli i generós aparcament, deixem el cotxe i baixem uns metres per anar a trobar una corba de la que surt un fresat camí que puja dolçament, al poc, unes 140 passes da cama curta, trobem un altre camí a la nostre dreta que puja mes dret fen siga sagues, al poc un altre marcat camí surt a la nostre dreta i aquest puja mes dret fins deixar-nos a tocar del inici de la via, en total deu haver entre 5 i 10 minuts, de caminar, segons condicions físiques. Primer llarg : El comencem aprofitant 3 xapes de una via de esportiva, el podem fer per la placa o per la fissura, a la tercera xapa ens anem a la esquerra per entrar en una canal i situar-nos a sobre un petit gendarme, ara tenim una estreta placa fissurada, la pedra no sembla bona, però un cop posats es segura, en genera, un pas una mica mes difícil IVº+, que si es fa sevir la xapa queda en un IVº, en aquest tram trobem 5 xapes, després baixa un xic la dificultat i se arriba a un frondós i còmode arbre a on muntem, nosaltres, la reunió. 30 metres, 8 xapes, IVº / IVº+ / IVº / IIIº. Segon llarg : Seguim per terreny fàcil, caminat, fins el peu de un pedestal a on veiem la instal·lació de la reunió per arribar-hi uns 2/3 metres de pedra per grimpar. 22 metres, caminant / Iº – Iº+. Tercer llarg : Sortim per la esquerra amb uns passos drets, després un tram menys complicat, en el que as de anar una mica a la esquerra, una mica a la dreta, les 3 xapes que trobarem marquen el camí, dona la sensació que tot està solt, però finalment es puja be, fins arribar a una placa amb dos xapes seguides, si pujàs directe fa pinta de ser mol difícil, si vas 1,5 / 2 metres a la esquerra, es puja amb molta comoditat fins situar-te a sobre, tot i haver xapat les dues xapes, ara baixa la dificultat, i se arriba a una reunió, que aprofitarem. 35 metres, 6 xapes, IVº / IVº+ / IVº/ IIIº+. Quart llarg : Es un petit camí amb algun tram que fem servir les mans, per el recorregut em trobat 4 reunions finals de altres vies, es poden fer servir alguna o totes per assegurar-se, el cim pròpiament es un xic ambigu-ho, quant sigui pla i mes còmode muntar la reunió de grans merlets, es pot escollir a discreció. 40/45 metres, 1 / 5 xapes, Iº / IIº. Baixada : El cim es mes o menys planer, a la seva punta oposada al itinerari de pujada trobem una instal·lació, feta amb anells de corda, de un pont de pedra. Rapel de uns 55 metres fins el terra, al costat del camí. Seguir el camí de baixada que va...

Puig Cendrós, per la cresta W

Avui, novament amb els nens, hem fet una altra activitat singular. El Puig Cendrós és un cim de poca importància, de només 499 metres d'altitud, però té...

Via Cresta del Gendarme al Castellot

Via que fem com a pla B doncs a Coll de Bracons no podem ni sortir de la furgoneta del vent que fot.De fàcil i ràpida aproximació en 15 minuts ja som a peu de via.Sortim del...

Nova Via. Cresta Narieda a Narieda Sud.

Roca Narieda la tinc vista des de tots els angles però, ves per on, un dia va apareixer el que semblava havia de ser una cresta a prop del cantell entre la cara oest i la cara...

Vi de "l'Ona" al Mercadal superior

Aquest dissabte, uns dies després d'haver obert la via "A l'ombra del Mercadal superior", vàrem netejar i equipar aquesta via, que puja directament a la R.2 de la via...

Via " A l'ombra del Mercadal superior"

Espai d'aparcament, millor amb un 4x4 perquè un tram de la curta baixada es dolent pels turismesUn cop oberta la via per sota, amb força patiment per la roca no sempre...

La cresta misteriosa: la cresta x-strats

Diedre del segon llarg. Pas clau de la viaPrimer de tot, recordar-vos que aquest sector té l'escalada restringida entre el 1 de febrer i el 31 de maig, no ens costa gens de...

Sakrilegi a la cara Oest de Sant Jeroni.

El primer llarg comença per una característica fissura diagonal que va de dreta a esquerra. Per a mi aquest és el tram clau de la via. Hi trobarem un parell de pitons, i...

La Cresta del Balces

Hem vingut novament a la Sierra de Guara per passar tres dies recorrent itineraris d'aquesta zona. Avui hem fet el viatge en cotxe i hem arribat a Guara a...

La cresta del Santuari de Corbera.

Encara amb una lesió al braç que no em permet tibar ni fer gaire dificultat, amb en Pany i el Joanet decidim anar a Corbera i fer alguna de les nostres...

Corriols a la banda oest del Boumort

Distància: 44 km.Desnivell: 1600 m.Dificultat tècnica: mitjana.Durada total: 6 h.Punt de sortida. Pobla. Sortida al punt: pujades còmodes, per anar fent-la...

Via Aire a la Cara Oest de Sant Jeroni.

La via ens ha semblat molt xula, amb molt bon ambient i d'escalada ben atlètica en un mar de còdols. La roca és bona però compte que no és un recorregut molt repetit i...

15 anys de... la Cresta del Sol als Llengots.

Clàssica i repetida via de la comarca. Durant una temporada estava super feqüentada (i els rescats a la via o en el descens eren una constant). Actualment sembla que està...

Via Encastament a la Paret Oest del Cap de Mort.

Autentica via per passar una estona al mati al nostre estimat Santllors. En el nostre cas em passat força fred i aixo que es 1 de juilol.Em fet el primer llarg entrant per la...

Esperó Nord Oest al Serrat del Moro.

Guapa però amb algun tram de pedra a estudiar que suposo que milloraria si la via assolís l'estatus de clàssica de les seves veïnes Mas Brullet o Casas Chani cosa...

Aresta mercadal inferior + esportiva

DIMECRES, 19 DE GENERSeguim sota els efectes d'aquest anticicló i amb un fred que pela i cal cercar llocs arecerats i sense vent. Aquesta vegada escollim Berga i més...