Dels Cules

17-11-2020 Berguedà Malanyeu Paret del Davessó Via :  Dels Cules Seguim el confinament, de fet mes val que ens anem acostumant a diferents graus de confinament, això no va de setmanes, ni tan sols de mesos, va de un o dos anys mes .... Avui serem una petita colla, epppp sense passar de 6 tal i com dicten les autoritats pertinents.... això si seguim amb el PEP (picnic – escalada - picnic) amb esperança de que la setmana que ve podem passar al BEB (Bar – escalada - bar) Així que...

Historia dels Brolladors de Caldes de Malavella

Avui us presento dos articles Les aigües termals de Caldes de Malavella són conegudes des de l’època romana.  Al segle I d.C., amb la romanització, Caldes esdevingué...
Integral dels missaires

DIUMENGE, 22 DE NOVEMBRE Un nou cap de setmana confinats, o sigui que ens torna a tocar fer alguna escalada per les rodalies, i encara sort que vivim a Esparreguera,...
MARGALEF Aprenent dels més joves

No acostumo a fer escalada esportiva i Margalef, malgrat tenir-ho aprop de casa, mai hi havia anat. Avui dilluns 16, quedo amb els antics companys de rocòdrom de...
Ruta dels poblats ibèrics, Serra de Marina

Al voltant de Badalona, en els turons de la Serra de Marina, hi ha les restes de tres poblats ibèrics. Aquests poblats, que avui són només ruïnes amb gran valor...
Via dels Jordis al Gresolet.

M'ha semblat el típic recorregut de ressalts,amb molts trams de transició i on costa agafar ambient.Les tres darreres tirades si que ténen un caràcter més aeri i hi ha...

Com era el Berenador de la Font dels Pins de Vallvidrera de Barcelona

Avui us presento dos articles La situació del  Berenador de la Font dels Pins de Vallvidrera  era darrera de la cua del Pantà de Vallvidrera de Barcelona, on acaba el camí...
Barranc dels Horts. Maestrat

8 de setembre de 2020  Espectacular ruta per apropar-nos a un racó extraordinari del Maestrat, el Barranc dels Horts, situat el terme municipal d'Ares del...
Vies diego martínez +esperó dels rucs

DIJOUS, 15 D’OCTUBRE Aquesta setmana que les temperatures han baixat, tenim clar que no volem patir fred i cerquem una zona solejada i sense vent. Hem pensat en Sant...
La Cabra Blanca a la Roca dels Arcs.

Escalada de supervivència estic fent últimament i això es nota quan et poses a la Roca dels Arcs de Vilanova de Meià. En aquesta paret, i encara que sembli mentida, pots...
El camí dels alamalivons

DIJOUS, 08 D’ OCTUBRE Aquest dijous he fet una de les coses que portava pensant des de feia molts anys. Anar a escalar i anar a buscar bolets en una mateixa sortida (no...
Sols per a friquis: les agulles dels pallers

Fa dies em va dir l'Aleix que li faria il·lusió anar a fer les agulles dels Pallers. Vaig pensar que friqui!! Crec que vol arribar a fer totes les agulles de Montserrat,...
Arantxa al pais dels sons trobats

DIVENDRES, 25 DE SETEMBRE Tot i que les prediccions per avui divendres son dolentes, no volem renunciar a fer la nostre escapada per escalar. Hem quedat a les 7,30 del...
BTT - TURÓ DELS PINS DEL SAMUNTÀ (451 metres).

Descripció de la ruta; Potser estic un xic gos o potser una mica massa vell, el cas és que he anat a la recerca d'un itinerari sense gaires quilòmetres, i amb un desnivell...

Avui coneixerem : La Font – Abeurador dels Jordians de Llanars

Avui com cada divendres us presento dos articles Cal seguir el mateix recorregut per anar a la Font dels ocells i que us vaig presentar el divendres passat, i continuar pel...

Llegenda : Com es va formar la Muntanya dels Pirineus

Les muntanyes són un mon de Llegendes, les de Montserrat , del Montseny, de Sant Llorenç de Munt, del Pedraforca, i podríem seguir nombrant muntanyes, on es parla de bruixes,...

Avui coneixarem : La Font- abeurador dels Ocells de Llanars

Com cada divendres us presento dos articles Per arribar-hi cal sortir de Llanars tot creuant el riu Ter pel Pont d’Espinagua, i sempre seguir la pista principal que passa...
Pic dels tres consellers (trois conseillers)

Volíem anar a escalar però les condicions no ens van ajudar i ens vam haver de conformar amb pujar al pic dels Tres consellers. El primer - i únic - tresmil d'aquesta...
Puig dels tres vents

El Puig dels Tres Vents també conegut com dels Tretzevents es troba a la comarca del Conflent i forma part del nucli de muntanyes del massís del Canigó, Prenent com a...
La Punxa dels Flautats, via Aleix

10.08.20  Sempre que arribem al pla de la Trinitat, em fixo en un conjunt d’esveltes agulles que tanquen l’horitzó pel nord i s’alcen cap al cel com tubs d’un...
El Padró dels Quatre Batlles

Avui hem anat a fer una excursió curta i molt agradable. Sortim de casa tard i a les 10:30 arribem a l'aparcament de l'estació de Tuixent la Vansa.Aquí trobareu el...
Via incondicionals dels dimecres

DIVENDRES, 24 DE JULIOL Demà marxo amb la família de vacances i vull aprofitar per escalar el que pugui abans de marxar, tot i la calor que fa. Tan sols l’ Isabel, te...