Dels Cules

17-11-2020 Berguedà Malanyeu Paret del Davessó Via :  Dels Cules Seguim el confinament, de fet mes val que ens anem acostumant a diferents graus de confinament, això no va de setmanes, ni tan sols de mesos, va de un o dos anys mes .... Avui serem una petita colla, epppp sense passar de 6 tal i com dicten les autoritats pertinents.... això si seguim amb el PEP (picnic – escalada - picnic) amb esperança de que la setmana que ve podem passar al BEB (Bar – escalada - bar) Així que trèiem cadires i mini taula, abans de venir he passat per el meu forn /davant de casa) per comprar el Pa del dia, he de dir que tenen el obrador a vista, des de el carrer i que es un goig veure les maquines com amansen la pasta. Cadascú  se  obre el pa que vol i se el suca amb tomàquets de penjar, oli del Moli de Ponts, que ara estant en plena campanya, la Núria ( es la senyora que me aguanta com a marit) esta donant el callo de valent, aquest any es un any generós en quant a collita d’olives i fantastic en quant a qualitat. Si paseu per Ponts al arribar a la rotonda, al cap de vall de les Rambles, veure el lletrero del Molí, no dubteu entreu i compreu Olí de aquest any.... esta per llepar-se els dits i si dieu que veniu de part meva, potser acabareu reben una garrotada (es broma, lo de la garrotada).L - 1  A lo que anàvem .... L’Esteve treu un bon formatge i obrim algunes birres, un cop ben menjats, trèiem el fogonet, la cafetera i l’Esteve treu el “Magno” propi de qualsevol bon cigaló, alguns fan un cigarret i ara ja comencem a parlar de a on anar, diviso d’opinions ..... mmmm .... no, no hi divisió d’opinions, hi ha lo clàssic, ningú es decanta per res, no sigui que desprès, Ell sigui el culpable de...... be, de lo que sigui, no es important. L  -  2 Finalment, com un de els temes estrella de la setmana son les eleccions a Can Barça, encara que cap de nosaltres es soci del esmentat club, decidim anar a repetir la via “De els Cules”. Es a dir dia tranquil, com ens mereixem tots nosaltres. L  -  3  Via agradable que va aprofitant, amb encert, diferents plaques separades per un xic de vegetació, bastant ben assegurada, es pot reforçar si ho creiem necessari, si portem un dia fluix, però no es imprescindible, pedra bona en general, per passar una bona estona. Un cop complert amb la obligació del dia, tornem al improvisat campament, avui es una passada, estem aprenent la tira, escopinyes, banderetes, patates fregides, olives, cornes etc..L  -  4 Ara ja comencem a parlar de temes mes generals, com criticar a tots els que no estant presents, posar-los a caldo, també toquem una mica la política .... be mes que la política, la visió realista de la política que te el darrer “Polònia”Foto Jorge Ara toca ficar-se amb Jo, critiques i observacions del esborrall de les primeres planes de un llibre que estic fent, be això de fer es un dir, surto a pagina per mes. Heyyy tranquils, no dic que os pugui comprometre, no va de muntanya, ni de Mi, inclòs diria que no va de res, lo únic bo que te es que el Raimon ha obert la boca i a xerrat per els descosits, a mes esta fent algun excés, que no direm, per que si no L’Anna el castigarà. Total que el temps passa que no ens donem ni compte, fins que el senyor Sol ens diu que ell marxa, així que recollim trastos i donem la jornada per finalitzada. Aproximació A l’esquerra de la via Aina i La carla, seguir el cami, mol marcat per sota la paret, cap a l’esquerra, trobarem un petit bloc amb una fita a sobre, alçada del nostre cap des de el camí, a sobre un bloc am una xapa a uns dos o tres metres d’alçada. Primer llarg  : Fita a peu de via i una xapa al cap de munt de la gran pedra, que es pot pujar per la dreta o per l’esquerra, però queda mol be per el mig a buscar la xapa, desprès una placa a trobar una segona xapa, amagada per un matoll, per el mig una baga, un parell de metres mes amunt anar a l’esquerra a on trobem un altre baga, de la xapa a la baga un pas fi que...

GR3: Barranc dels Horts - Arèn

L'etapa d'avui del GR3 ha estat singular perquè hem tingut un problema de logística i no ha estat possible comptar amb l'autocar que normalment ens porta en...

Avenc dels tres tombs

Avenc dels Tres Tombs (-22 m) El Avenc dels Tres Tombs está localizado en el municipio de Sitges en el macizo del Garraf es una interesante pero breve sima que no nos requiere...

Avenc dels Tres Tombs

Avui hem visitat un avenc, petit però ben interessant, en el massís del Garraf. L'avenc dels Tres Tombs està a la zona del Campgràs, un altiplà on hi ha una...

Via navarro a la roca dels arcs

DISSABTE, 23 DE MARÇ Amb la família volem marxar uns dies de vacances i per no trobar molta gent ho farem els primers dies de Setmana Santa i tornarem quan el gruix de...

Via paral·laxi a la roca dels arcs

DIUMENGE, 17 DE MARÇ Hi ha temporades que no ens apropem a aquesta meravellosa paret que tants records em porta i d'altres que aprofitant una visita es desperta la...

Volta a la Tossa del Pas dels Lladres

Ens trobem una bona colla al bar del Brezo de la Molina per esmorzar i decidir cap a on anem a fer traces, si la setmana passada la cosa estava a petar de neu, els últims...

El rey del kanto a la roca dels arcs

DIMECRES, 13 DE MARÇ Aquest dimecres, proposo a la colla anar a Vilanova de Meià, més concretament a la Roca dels Arcs per fer una de les darreres obertures que han...

SAME a la Roca dels Arcs.

Ja se sap que en aquest pany de paret no hi trobem les vies més agraïdes de Vilanova i aquesta no n'és pas l'excepció: trams verticals seguits del corresponent rostoll. No...

L'Esperó Nord al Gep dels Torms.

Escalar una mica, ha estat l'excusa per sortir de casa i, el fort vent (i les obligacions familiars) el motiu per tornar-hi. Així que he anat a la Mòra Comdal després de...

El Rey del Kanto a la Roca dels Arcs.

Un nom ben escaient per a qualsevol via de la Roca dels Arcs, hi trobarem tres trams on hi regnen els bons agafadors però també hi ha lloc per les Repúbliques...

Crustipànic, roca dels Ports

Los esquimales reconocen cerca de 30 tonalidades de blanco, desde el pálido azul del hielo hasta el blanco inmaculado de la nieve recién caída. En nuestro país, el...

El Rei del Kanto a la Roca dels Arcs.

I semblava que ja no es podien obrir més vies a la Roca dels Arcs a Vilanova de Meià i, últimament, no són pas poques les que hi han de noves. Avui hem repetit El Rei del...

Via dels Gallifantes a la Paret del Grau.

La via dels Gallifantes a Coll de Nargó és l'última proposta oberta a la paret del Grau, i abans no es massifiqui hem decidit anar-la a fer. De clientela no li'n faltarà,...

La via dels "Iaios"

Aquest dimarts, despres de dos dies de feina de neteja i equipament, hem acabat d'obrir la nova via.La via dels Iaios, que pren el nom en agraïment als Iaios que ens van...

Nou repte: el barranc dels ulls de llorenç

Pas de les EscalesL'Enric Sabaté ens ensenya un camí que puja per barranc dels Ulls de Llorenç. La veritat que és una raconada excepcional pel vessant sud del Mont-roig. Hi...