No hi ha dos sense tres: baixada dels peines per la drecera de la nala – intent amoroses – tossal de costollo

Torno un altre cop a les Amoroses. Una mica estic encatinat per les agulles de Mora Comtal – Les Anoves i en poc temps he anat tres cops. Avui tenia tres objectius: Cercar una baixada directa del Miranda de les Peines (que anomeno Drecera de la Nala, en honor del gos de la Nala), pujar a les Amoroses (no m’he vist en cor, perquè la informació que he trobat per internet no són correctes) i pujar escalant a la Miranda a la tornada. Vaig a detallar-vos les meves descobertes. FITXA TÈCNICA VALORACIÓ: Superba travessa que ens permet fer el baixador directe de la Nala i arribar-nos fins al peu de les Amoroses – i opcionalment escalar-les – i fer el tossal de Coscollò (100 cims). A la tornada visitar l'espluga de les Encantades. DIFICULTAT: Mitja. El baixador amb cadenes i algun tram sense sender per arribar a les Amoroses. TEMPS: 4 hores 43 minuts LONGITUD: 9,6 km DESNIVELL: 330 metres Itinerari circular Descripció de l’itinerari: Arribem amb el cotxe al poble de Llinars (carretera L-401 en el km 18,4 poc més amunt de Cambrils del Solsonès), agafem un camí asfaltat que travessa el poble i va cap al nord-oest. La pista fa un revolt molt marcat a l'esquerra. Aparquem en aquest indret.(2,3 km).Seguim la pista de terra que tenim davant.15 min Coll de Femia de Dalt (1372 m.). Panoràmica excepcional. Davant tenim ja les Amoroses. A l'esquerra tenim uns repetidors. Anem a la dreta per un camí carreter que davalla cap a una vall que tenim davant. Al costat hi ha una cabana per guardar els trumfos. Seguim la pista de terra.29 min Fi de la pista que esdevé un sender.37 min Cap de les Pintes (1285 m.), poc destacat. Continuem pita avall.41 min El nostre camí queda tallat per un precipici. Estem a la Miranda de les Pintes (1270 m.) Hem de fer mitja volta després d'admirar la meravellosa panoràmica sobre les Amoroses. Reculem pel camí d'anada.Ens encarem cap al precipici. Visió impressionant sobre les agulles del sector de les Amoroses.En arribar al cingle observem que podem baixar per l’esquerra – mirant a la roca de la Torre o del Mugró. Baixem amb facilitat. Possiblement si posarà una cadena per baixar amb més comoditat. Baixem per l’esperó per una mena de corriol prou evident. Arribem a un altre tram vertical on retrobem un nou tram de cadena que ens permet baixar amb seguretat.Primer pas que hem desgrimpat50 min Arribem a la part inferior del contrafort. Ens encarem cap a la roca de la Torre o del Mugró. Abans d’arribar al coll, vam intentar baixar als Feixons de les Medes o Feixants de les Amoroses però no hi ha camí definit i baixem com vam poder. Alternativa poc recomanable (per veure la proposta salvatge).57 min Passem per darrera de la roca de la Torre o del Mugró que esdevé impressionant i poc accesible. Poc més enllà deixem el camí principal i agafem un carrerany que surt planejant.Baixada directa de la Nala1 h 03 min Espluga de les Bordetes o del Coscolló. Anem per sota del contrafort del Coscollò i la roca del Mig. Més atxaparrat hi ha la roca de la Granota.1 h 18 mig Passem pel costat del Belit d’Oliana que esdevé altiu sobre nostre. Baixem uns metres per l’est i voregem la roca.1 h 22 min Ens trobem davant de la roca de les Amoroses, la formació més característiques de la contrada. Ara ens cal grimpar uns 10 metres per roca poc exigent (II+), però amb algun còdol que vol viatjar sota els nostres peus i mans. En la part superior hi ha una feixa estreta (i espectacular) que ens deixa al costat d’una profunda fissura. El contornegem per darrera d’una savina i … 1 h 25 min Sortim al Pedestal de les Amoroses. Impressionants. Formen un tram extraplomat i de pedra mira’m i no em toquis. Per l’esquera puja la via de l’Estel (Ae - IV+) d’Antonio Garcia-Picasso. En algun lloc he llegit que havia 6 assegurances. Només veiem un parabolt, segurament per rapelar. Així que decidim no pujar-hi. Per la dreta puja un tram amb un parell...

Montserrat, cims sense corda: Ecos (V)

Gran jornada montserratina per la Regió dels Ecos. Com saben els nostres seguidor, fa uns mesos es va publicar un llibre amb el títol: Montserrat, cims sense...

Senja. Pic sense nom (530 m) a Kaperdalen

5 d’abril de 2024 IntroduccióEl primer dia que vaig recórrer la Kaperdalen per anar al Istinden, no vaig poder evitar aturar-me en un punt concret de la carretera per...

El tossal de les bruixes: perdent memòria

Mirant pel mapa del voltant de Sunyer (veure racons desconeguts i caminada popular) veig un tossal de les Bruixes. Es disparé el meu sentit de descoberta. Què amaga aquest...

Gran manitú al tossal de balinyó

DIMECRES, 17 DE MAIG DE 2023 S'apropa el dimecres i començo a cercar possibles objectius per fer amb el Lluís, però el dimarts, s'apunta mes personal al grup i es veu...

Avui destaquem: La Font de sense nom (?) de Gironella

Setmana dedicada a les Fonts de Gironella La Font (sense nom). esta situada en una paret a peu de la carretera C-154z, de Gironella a Vic, a pocs metres del seu inici. De fet no...

Montserrat, cims sense corda: Ecos (IV)

Dintre de la serie de sortides inspirades en el llibre Montserrat, cims sense corda, avui he fet un llarg recorregut per Montserrat, la quarta etapa de la regió...

Les fonts del Montseny sense aigua

Actualment tots estem molt preocupats per les conseqüències que està comportant la greu sequera que estem patint i sobretot perquè les precipitacions deixaran de ser...

Montserrat, cims sense corda: Ecos (III)

Com saben els seguidors del Blog de Muntanya, fa uns mesos es va publicar un llibre amb el títol Montserrat, cims sense corda. Aquesta publicació ressenya...

Drac Queen al Tossal del Coscollet

Feia tant temps que no feia una via tant llarga i encara més temps que no anava al Tossal del Coscollet d'Oliana, que he de reconeixer que estava una mica nerviós. Al final,...

Via J.R. al Tossal de Sant Salvador. Camarasa

Dilluns 2 de gener de 2023Començarem l'any fent una escalada en un lloc nou i sembla ser, de dificultat bastant moderada. D'entrada, a primer cop d'ull, ens va costar una mica...

Monstserrat, cims sense corda: Ecos (II)

El seguidors del blog saben que des que es va publicar el llibre Montserrat, cims sense corda, tinc la intenció de fer totes les ascensions proposades en...

Montserrat, cims sense corda: Ecos (I)

El seguidors del blog saben que des que es va publicar el llibre Montserrat, cims sense corda, tinc la intenció de fer totes les ascensions proposades en...

En BTT a lo Tossal des d'Altron

Distància: 40 km.Desnivell: 1650 m.Durada total: 5.30 h.Dificultat tècnica: mitjana.Punt de sortida: Altron.Sortim des del poble d'Altron i remuntem per asfalt fins a Llessui...

Voltant el tossal de la nora

He pujat moltes vegades al turó de la Nora (entre Alcoletge i Vilanova de la Barca) però mai havia voltat el tossal. Avui he fet el tomb i m'he emportat l'agradable sorpresa...

Via Píxel al Tossal Rodó.

Te una primera tirada ben reeixida mentre que la resta discorre per ressalts que a criteri d'algun entès estan mal aprofitats, de manera que escalarem alguns trams...

Que es una caseta per gats sense llar…?

Primer ens tindríem de plantejar-nos d’aquí es la responsabilitat que hi hagin gats i /o gossos sense llar en un poble o població gran. Qui els te de cuidar, esterilitzar i...

15 anys de... l'Esperonet sense Nom a Canalda

Tot i que al seu oberturista no li agrada, per mi sempre serà la via de l'Axel, però ell, amb la seva modèstia, va preferir batejar aquesta via de la part més oriental de...

Via ROSTOLL al Tossal de la Feixa. Alt Urgell

Dissabte 28 de maig de 2022Poder la menys escalada de les vies més assequibles d'aquesta paret, és sense cap dubte, una aventura amb majúscules. No esperem una escalada...

Via Píxel al Tossal Rodó.

Via de recent obertura i situada al extrem est del elegant Tossal Rodó que per una tarda de primavera ens ha omplert força. Aproximacio molt facil desde CanTobella,...

Esparreguera al Tossal Rodó.

La clàssica d'aquesta paret que a jutjar per les piades a la xarxa rep poques visites. Especulant sobre els motius d'aquest oblit em venen al cap l'incòmode pista d'accés, la...