SERRA DE COLLSEROLA (Travessa Besòs-Sant Pere Màrtir)

La paraula confinament, tot i que és d'un abast comarcal se'ns està fent eterna i per tal de seguir mantenint tant la nostra forma personal com el contacte social entre els "amici" anem fent sortides procurant que siguin el més legal possible. En aquesta ocasió farem una llarga caminada a través de quasi la totalitat de la Serra de Collserola, prenent com a punt de sortida Sant Adrià de Besòs remuntarem la llera del riu aprofitant el passeig del Parc Fluvial, en arribar al Pont de Santa Coloma canviarem de riba i seguirem fins al barri de Torre Baró pel qual ens caldrà remuntar pel costeruts carrers de la seva peculiar trama urbana fins arribar al principi del costat est del Passeig de les Aigües, a partir d'aquí finalitza aquest primer tram semiurbà del nostre caminar.A continuació iniciem l'autèntic tram carener de la serra on aprofitem en gran manera el Passeig de les Aigües peró per estones prenem també bonics senders que travessen per dins de l'exuberant vegetació. Aquesta és la tònica general fins arribar al Tibidabo. D'aquest punt ens dirigim a Sant Pere Màrtir combinant algun curt tram de carretera amb pistes forestals. En tot aquest trajecte per les parts altes de Collserola que hem fet només hem passat per una font, la de la Salamanda, i no rajava. A mig camí hi ha un bar restaurant anomenat Asador Casa Juaco.Des de Sant Pere Màrtir ens cal baixar per un sender bastant dret i pedregós que finalitza en arribar a les primeres edificacions del barri de Pedralbes i per on finalment arribarem a l'Avinguda Diagonal just a l'alçada de la parada de Metro Zona Universitària, el nostre mitja per tornar a casa.                                VIDEO                   FOTO                          TRACK                        MAPA

Trescant per la serra de l'Obac

Aquest divendres vàrem anar a caminar a la serra de l'Obac, un lloc poc conegut per nosaltres tot i estar a prop de casa, i vàrem poder fer una excursió curta però...

Corriols per la Serra de Marina

Badalona, Cartoixa de Montalegre, Coll de Montalegre, Santa Maria de Martorelles, Fundació Pere Tarrés, Coll del Turó d’en Galceran, Coll de la Font de la...

Pump track a sant pere de vilamajor

Ja tenim una nova instal.lació de Pumt track al Valles Oriental i molt aprop de casa meva ... a SANT PERE DE VILAMAJOR i més concretament a la urbanització de CAN...

14/01/2024 Serra de Castelltallat (Bages)

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h 30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

Via URGELL. SERRA DE LES CANALS.

3/01/24. Primera ascensió de l'any 2024. La primera intenció era anar a Canalda però un cop a Solsona les condicions climatològiques ens fan desistir i anem cap a...

Gavà- Sitges- Sant Pere de Ribes- Gavà.

Itinerari marcat amb el ciclocomputador Hammerhead Karo II.Altimetria del dia d'avui.Després de l'entrenament d'ahir, avui busquem una ruta suau i per cara sud, que aquest...

Santuari de Bellmunt desde Sant Pere de Torelló

Santuari de Bellmunt, Turó de les Alades o Sa Reganyada Excursión sencilla de senderismo con ascensión al Santuari de Bellmunt desde Sant Pere de Torelló y la cima de Sa...

16/12/23 Serra de Rubió (Anoia)

Sortida de NadalPer poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes...

Serra dels Pinotells i el Morralàs

Powered by Wikiloc Ruta circular des d'Estellencs passant per: refugi coma d’en Vidal (1.9 km), coll serra des Pinotells (3.1 km), cim serra des Pinotells (3.6 km), es...

Tossal de la Baltasana. Serra de Prades.

26 de juliol de 2010.Un altre dels imprescindibles, al mig de la Serra de Prades i ben prop del poble trobem el Tossal de la Baltasana de 1200m. d'alçada. A més de ser...

Puig de Sant Antoni. Serra de Bonastre.

7 de gener de 2011Fàcil ascensió a un modest, però bonic, cim del massís de Bonastre, a tocar del municipi d'Albinyana.Dificultat: fàcil.Desnivell. 400 m....

Per la serra de Picancel, 1

Pont del Climent - Portell de l'Ovellar - Serrat de Migdia - Font dels Colletons14.05.22  La serra de Picancel, a l’Alt Berguedà, està formada per tot un conjunt...

Volta a la serra de Gia

var Latitud_sortida = 42.533665; var Longitud_sortida = 0.462238; var Mapa_defecte = 'IGNE'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Les Càrcoles. Serra de Tivissa. 100 cims

juny de 2023Una nova i interessant sortida de descoberta i de proximitat. Aquesta vegada us suggereixo apropar-nos a la Serra de Tivissa. Concretament al seu extrem més...

Mirador de Sant Pere de Castellfollit del Boix (Bages)

El Mirador de Sant Pere es troba situada a l’oest de l’església parroquial de Sant Pere. Es un mirador molt curiós, es una balconada formada per un seient i al centre una...

Casa Pere Company, en obres

La casa Pere Company és d'estil modernista i residència unifamiliar. Construïda per l'arquitecte Josep Puig i Cadafalch el 1911 per encàrrec de Pere Company i...

La Serra de Tramuntana: Camí de S'Arxiduc

El Camí de S'Arxiduc es correspon amb una obra de pedra seca extraordinàriament ben treballada que l'arxiduc Lluís Salvador d'Àustria-Toscana (1847-1915) va manar...

Avui destaquem: La Font de cal Pere Vell de Gironella

Setmana dedicada a les Fonts de Gironella La Font de cal Pere Vell esta al peu del riu Llobregat, davant la fàbrica de Cal Bassacs i sota la casa de Cal Perevell. Historia: La...

Via urgell a la serra de canals

DIJOUS, 04 DE MAIG DE 2023 Fa un temps, en una de les meves recerques per la Xarxa cercant nous objectius vaig trobar la ressenya d'aquesta via i vaig guardar-la. Fa poc...