Puig de l’Àguila i Punta de Coves Blanques

Camí dels PresosCurt i bonic itinerari per la punta de les Coves Blanques a la cala Sant Vicenç (Pollença). Presenta dos trams ben diferenciats, el primer discorre per l'ample camí de les coves Blanques (camí dels presos) fins al puig de l'Àguila. El segon tram ressegueix la costa de la punta de Coves Blanques per damunt alts penya-segats des d'on la serra del Cavall Bernat s'exhibeix magistral. Punt de partida: Avinguda del Cavall Bernat de la urbanització de la cala de Sant Vicenç (Pollença). Camí situat a uns cent metres abans d’arribar a l’aparcament de cala Barques (just al costat d’uns contenidors de deixalles).(WP-01) Cala S. Vicenç - 0,0 km - 0 minuts - 27 m d'altitud.A les 7:41 h comencem la caminada cap al nord pel camí de les Coves Blanques o camí dels Presos. El camí comença encimentat i s’endinsa a una pineda. Ben aviat trobem un primer encreuament, on anem pel camí de la dreta. Al cap de poc topem amb un altre trencall, on hi ha una barrera metàl·lica i on tornem agafar el camí de la dreta, franquejant el portell per un pas lateral.Barrera i monument als presos(WP-02) Barrera - 0,3 km - 10 minuts - 41 m d'altitud.Aquí l'abril de 2005, l'Ajuntament de Pollença aixecà un monument en record dels presoners dels camps de concentració.Continuem per l'ampla pista en suau pujada, gaudint de les magnífiques vistes de la serra de sa Mola, a la nostra esquerra i de la serra del Cavall Bernat a la nostra dreta.Més endavant, creuem el torrent de les Rotes i un poc més amunt deixem l’antiga pedrera oberta durant les obres de la carretera. Al cap d’uns minuts de còmode caminada, després d’una corba tancada i de deixar una galeria artificial excavada a la penya, arribem al final de la pista.Punta Topina(WP-03) Final de la pista - 2,2 km - 50 minuts - 129 m d'altitud.A partir d'aquí, seguim un tirany fitat que s’enfila coster amunt cap a la dreta i que ens situa damunt un penyal (cota 166 m) on trobem un dels forats que havien d’acollir les peces d’artilleria, el principal motiu de la construcció del camí que acabem de recórrer, el camí dels Presos.Continuem en ascens seguint les fites que ens menen per la carena de la muntanya, fins arribar a una petita plana, on voltem a l’esquerra per assolir el puig de l’Àguila.Des del puig de l'Àguila(WP-04) Puig de l’Àguila - 2,9 km - 1 hora i 10 minuts - 206 m d'altitud.Gaudim de bones vistes: la serra del Cavall Bernat, la Cala Sant Vicenç, el coll de Síller, Serra de la Punta, la Mola, ...Desfem el tirany i tornem al revolt tancat que marca el camí dels Presos, i el deixem per l'esquerra.Corba tancada(WP-05) Corba tancada - 3,6 km - 1 hora i 45 minuts - 125 m d'altitud.Baixem fora camí orientats a sud-est cercant la millor passa entre pedres, carritxeres i garballons. En pocs minuts, entrem dins un petit xaragall que ens mena arran dels penya-segats que pengen a la Pesquera d’en Moroi, amb la impressionant Punta de les Coves Blanques a la nostra dreta.Després d’un petit descans per berenar [30’], reprenem la marxa cap a sud-oest paral·lels a una petita aresta rocosa. Un xic més endavant, observem una roca foradada, i després de caminar uns 130 m, trobem un punt on podem creuar la cresta.Ara, orientats a est/nord-est, per damunt els espadats que es precipiten a la Pesquera d’en Moroi, atansem la Punta de les Coves Blanques.Punta de Coves Blanques(WP-06) Punta de Coves Blanques - 4,4 km - 2 hores i 50 minuts - 71 m d'altitud.Tornem enrere fins a la cota 76 m i continuem sense camí direcció sud/sud-oest per damunt els espadats de l’Escull d’en Reus i el Pontàs. Cap a l'est, la imponent panoràmica de la serra del Cavall Bernat ens acompanyarà fins a la Cala Sant Vicenç.Avancem entre el Pla de Coves Blanques i els penya-segats de la costa, amb petites pujades i baixades, cercant sempre la millor passa entre les roques. A uns vint minuts de la cota 76 m, travessem un primer xaragall i deu minuts més tard, creuem un segon torrentet on hi ha una bassa protegida amb una petita paret...

BTT- PUIG VICENÇ (468 metres).

Descripció de la ruta; excursió amb BTT que ens portarà fins a la muntanya del Puig Vicenç, situada dins de la comarca del Baix Llobregat, i sent el punt més alt de...

Les coves del Toll - Collsuspina (924 m)

Dissabte 30 de març de 2024Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.  Ubicació: Comarques d’Osona i del Moianès.  Temps aproximat: 4 h 15 min (11,8 km) ...

Pa Siempre a la Punta Trini Climb.

Aquests del Trini Climb la van ben encertar amb aquesta via. Es tracta d'una línia fissurada de dalt a baix, en general molt franca d'escalar si ens va el tema atlètic malgrat...

Colors de Tardor, al Puig Neulós des de Requesens.

Descripció del recorregut.Ruta realitzada el 04/11/2024.El Puig Neulós és el cim culminant de la Serra d'Albera i està situat al límit fronterer entre les comarques...

Puig d'en Farineta i camí de sa Pineta

Powered by Wikiloc El Puig d’en Farineta, també denominat puig d’en Basset, assoleix una alçada de 324 m. i és ocupat pel mirador - refugi del Foment del Turisme de...

Volta al puig de Galatzó

Powered by Wikiloc Repetim l'itinerari que férem el març del 2018, amb la diferència que la baixada la fem pel pas des Ratxo en comptes del pas de sa Celleta Petita. És...

2790- punta est pla del carlit

Agafant mapes en paper i dedicant un temps personal que avui en dia no és molt apreciat a descobrir per un mateix racons interessants pots trobar vida més enllà del Carlit si...

Healing Soul, 6b (130 m), Punta Camarasa

Em diu Gerard que és una via de diumenge de ressaca i que ens quedarem amb ganes de més. I a mi que m'estranya. Com ja anem amb les expectatives no gaire altes, ens acabarà...

Penyal des Corbs - Puig de Can Llenderina

Powered by Wikiloc Iniciem aquest itinerari al Coll d'Orient, (Km 11,8 de la carretera Ma-2100 d'Alaró a Orient) just al damunt les cases de Son Bernadàs Nou.(WP-01) Coll...

Volta al Puig Roig

Cosconar L as casas de Cosconar están situadas en la zona de Lluc, están ya documentadas en el libro del Repartiment en 1232 en el cual se estipulaba como se...

El Puig del Far (840 m)

Dilluns 28 d’agost de 2023MatinalHora de sortida: 2/4 de set del matí.  Ubicació: Comarca d’Osona.  Temps aproximat: 4 h 30 min (10,3 km)  Desnivell: 472...

Mi Agüita Amarilla a la Punta Camarasa.

Les refrescades estivals són tant (o més) benvingudes que l'aigua de maig, tot i que en els temps que corren no sabria amb quina quedar-m'he. Sigui el que sigui, avui a...

Avui destaquem : La Font de Puig Genpí de Vic

La Font – Puig Genpí esta situada a la part nord-est del castell d’en Planes a Vic. Molt vent conservada tota la seva estructura. Text i Fotografies : Amadeu Pons

Via Negrona a la Punta d'en Serreta.

Ja tenim les calors d'estiu ben assentades i les tardes cerquem bona ombra en aquests indrets tant bonics.La via es ben  elegant i arriba un punt que ens aboca...

Torrent del puig (vall d’en bas).

Descripció de la ruta; gorgs i salts d'aigua en estat pur, és el que trobarem en el torrent de Puig, un petit curs d'aigua que pertany a la conca del Fluvià. La ruta no gaire...

Narcoalpinisme a la Punta de la Vinyola.

Ens ha semblat una via ben reeixida.Sinó ens encantem la podrem combinar amb l'Esperit Lliure aconseguint així un bon maridatge. Diuen que les comparacions són...

Todo por la tapia, 6c (140 m), Punta Camarasa

Ahir, el Club d'Escalada i Muntanya de Pardinyes (CEMP) organitzà -amb Jesús com a mestre de cerimònies- una reunió/xerrada/debat sobre escalada sostenible. Ens apleguem...

GR3: Les Borges Blanques - Aspa

Avui hem tancat la temporada del GR3, el Camí Central de Catalunya,  amb una etapa difícil. No per la llargada, que era similar a les etapes anteriors, ni...