Sant Marc de Brocà (1.611 m.)

var Latitud_sortida = 42.232842; var Longitud_sortida = 1.880006; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol + "//" + window.location.hostname); var doc_track = Domini + '/tracks/2021/2021-04-17_Sant_Marc_Broca/2021-04-17_Sant_Marc_Broca.GPX'; var photosetId = '72157718961459501'; var num_foto = new Array (1, 3, 9, 11, 12, 13, 22, 27, 30); var carpeta_flickr= 'set:' + '72157718961459501'; Des de Guardiola de Berguedà ens enfilem per pista cap a la masia Cavallera, i de seguida trobem el GR-270 que anirem seguint direcció est principalment per un corriol estret però força ciclable. Desemboquem a la vall de Riutorn i la remuntem fins a l'Estret, on uns metres abans surt una pista que s'enfila molt fort per la baga fins a la Collada Grossa, amb trams de pendent intensos que s'acosten al 30%. Un últim pujador ens deixa a la bassa de Tarnes on s'agafa el camí que ens porta al cim. Al peu de la petita ermita de Sant Marc contemplem el Pedraforca, el Cadí, Moixeró, Tosa i Puigllançada. Baixem de nou a la bassa i iniciem un llarg descens per pista fins a Sant Martí de Brocà. Enllacem amb un últim corriol fins al peu del Bastareny, i pel camí del solei arribem al punt d'inici. (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/ca_ES/sdk.js#xfbml=1&version=v2.0"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));       Tweet Fitxa Tipus de sortida: Bicicleta de muntanya Lloc de sortida: Guardiola de Berguedà (Berguedà) Distància: 27,50 quilòmetres Desnivell positiu: 1.200 metres Temps: 4:05 hores Dificultat: IBP=140 / Blava Sensació de dificultat: Força fàcil Trams de pujada amb pendent molt intens. Trams de corriol poc difícils Cartografia: Moixeró - La Tosa Editorial Alpina (1:25.000) Itinerari Punt de pas Temps parcial (h.) Temps acumulat (h.) Distància (km.) Guardiola de Berguedà 00:00 00:00 0,0 Cal Companyó 00:35 00:35 3,8 Vall de Riutort 00:30 01:05 6,6 L'Estret 00:15 01:20 8,6 Collada Grossa 00:40 02:00 12,7 Sant Marc de Brocà 00:30 02:30 14,5 Pausa 00:20 02:50 Sant Martí de Brocà 00:50 03:40 22,6 Guardiola de Berguedà 00:25 04:05 27,5 Crònica Avui surto sol en bicicleta i decideixo enfilar-me fins a Sant Marc de Brocà per una ruta que feia temps que preparava. Aquest petit cim situat al sud del Moixeró i separat de la serralada principal ofereix una esplèndida visió cap a totes bandes. Hi havíem pujat alguna vegada a peu, i amb bicicleta havíem fet algunes rutes per la zona, però no fins al cap d'amunt, on hi ha una petita ermita mig enrunada i un vèrtex geodèsic. Volia provar sobre la bicicleta el GR-270 entre Guardiola i la vall de Riutorn, que m'havien explicat que era força ciclable i ben bonic. També volia pujar per una pista que ja intuïa molt dreta, i així és, amb diversos trams amb pendents superiors al 20%, i alguns propers al 30. Finalment, el corriol fins al cim és massa dret per fer-lo tot sobre la bicicleta, però és curt. Per la baixada havia pensat en una combinació de pistes i corriols, tot i que al final faré més pista del previst a causa del fred i el fang. Surto de Guardiola de Berguedà i m'enfilo pel carrer de la Indústria que acaba a la part alta del poble on comença una pista que segueix pujant cap al nord. Vaig enfilant i m'acosto a la masia Cavallera, on hi ha una bona visió cap...

Pedró del Tubau des de Sant Jaume de Frontanya.

Ruta feta el 04/02/2024. Descripció de la ruta.El Pedró del Tubau, de 1.543 metres,  és el cim culminant dels Rasos del Tubau, petita serralada prepirenaica situada...

Eroles, Sant Adrià i Claramunt

var Latitud_sortida = 42.173220; var Longitud_sortida = 0.816259; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

Aresta del Violí a la Miranda de Sant Benet.

Molt guapa via en el seu grau, amb una pedra de primera divisió i un traçat súper xulo. Fins l'any 2013 es trobava equipada amb parabolts i és considerava una escalada de...

GR3: Àger - Sant Esteve de la Sarga

Avui hem fet la que podríem considerar l'etapa reina d'aquesta temporada del GR. L'etapa d'avui ens ha portat a saltar el Montsec per un dels passos més alts,...

Gavà- La Carrerada- Sant Climent- Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.Altimetria del dia d'avui.La idea inicial d'avui era agafar la bicicleta (ja ho teníem tot preparat), però veient el vent fort...

Camí Ral de Sant Boi de Llobregat (289 m)

Dimarts 30 de gener de 2024MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Baix Llobregat.  Temps aproximat: 3 h 15 min (6,5 km)  Desnivell:...

Pump track a sant pere de vilamajor

Ja tenim una nova instal.lació de Pumt track al Valles Oriental i molt aprop de casa meva ... a SANT PERE DE VILAMAJOR i més concretament a la urbanització de CAN...

Off road sant celoni a cardedeu

MOTOS: BMW F 650 GS / HONDA HRF 450 /YAMAHA T700 TENERÉCurt tram de conexió entre CArdedeu amb Sant Celoni amb dos trams interesant, un curt però tènic i un segón, la pista...

Off road vallgorguina a coll de sant benet

MOTOS: BMW F 650 GS /HOND HRF 450 /YAMAHA T700 TENEREPreciosa ruta circular fàcil sortint de Vallgoruina i trepitjant del MONTNEGRE !!!Sortim de Vallgorguina, i més...

Pui de lleràs per la carena de sant salvador

Ara fa uns mesos vàrem venir a pujar el Pui de Lleràs, en aquella ocasió ho fèiem des de La Terreta, vessant Noguera Ribagorçana i concretament des del poble...

Vies " Campions" i "El clau de Sant Felix"

Aquest divendres ens tornem a trobar en Rafa i jo per fer una matinal a la Codolosa, i hem escalat la via Campions i El Clau de Sant Félix.Les vies estan equipades i si...

Gavà- Sitges- Sant Pere de Ribes- Gavà.

Itinerari marcat amb el ciclocomputador Hammerhead Karo II.Altimetria del dia d'avui.Després de l'entrenament d'ahir, avui busquem una ruta suau i per cara sud, que aquest...

Santuari de Bellmunt desde Sant Pere de Torelló

Santuari de Bellmunt, Turó de les Alades o Sa Reganyada Excursión sencilla de senderismo con ascensión al Santuari de Bellmunt desde Sant Pere de Torelló y la cima de Sa...