Cherokee express, primera visita a Canalda. 30-03-2021.

Des del forat on deixem el cotxe ja podem veure la muralla de Canalda.                   Aprofitant que tinc festa acompanyo el Nandi i el Josep a Canalda ( Solsonès)  per a mi serà la primera experiència en aquesta afamada paret, on l'escalada és molt física i sovint exposada...per això triem la via del Joan Vidal, que malgrat estar un pel mes assegurada que l'estil de la zona, tampoc és una ferrada, cal escalar i molt!  el fet d'haver estat oberta en solitari va fer que se li respectés la línia.Per anar a Canalda nosaltres hem pujat fins a Solsona on abans d'entrar a la ciutat, en una rotonda, hem seguit la C-26 per tot seguit deixar-la per anar per la C462 direcció al pantà de la Llosa del Cavall, quan s'acaba trobem la crtra de Berga a Sant llorenç de Morunys, aleshores travessem Sant Llorenç de Morunys o dels Piteus per la C463 a Coll de Jou;  a la rotonda del coll continuem direcció Cambrils, quan ja veïem la paret deixarem el cotxe en un forat just passada una pista ascendent, abans del Km 37..La pista cap avall va a la masia La Casanova, nosaltres la seguim amunt fins a trobar un dipòsit d'aigua, aleshores una fita a l'esquerra ens porta per un corriol ascendent  que ens deixa a peu de paret al davant de les coves fumades característiques de la paret, la via la tenim just a la dreta de les coves, a pocs metres.El peu de via ben amable, a l'esquerra de les coves fumadesUn parabolt amb una baga que l'encinta ens indica que som a peu de via, a la dreta un altre bolt enmig d'un terreny molt trencat, és la via del Xuxe.La fama de la paret i el fet de que amb això de la pandèmia i haver passat el puto virus, que et deixa fluix, fa que deixi el protagonisme als companys, sempre és millor mirar i aprendre...La primera assegurança és a uns cinc metres, sembla que abans n'hi havia una mes aprop, però aquesta sí que l'han retirat.   La roca d'entrada presenta dubtes, però els cantells que hi ha són bons i ben agafats, suposo que coma  Sant llorenç, tot el que havia de caure ja ho ha fet.Inici d'aspecte trencat amb la primera assegurança prou amunt.Flanqueig amb bona rocaEl Nandi, un veterà curtit en moltes aventures, s'ho treu amb solvència, em vaig adonant del pa que hi donen aquí, balmats i balmats....sortosament la roca és prou bona.Anant a buscar la segona balma, aquesta un pel mes difícil que l'anterior.El Josep sota una de les balmes i el Nandi a la reunió.La reunió és a l'esquerra i cal fer un bon flanqueig per terreny secretiu....És el nostre torn i gaudeixo la tirada, quins moïments més divertits i atlètics, cal flexibilitat i ananr buscant la manera d'aprofitar les balmes per anar-les superant, ara empotrant-s'hi, ara en diedre...un joc divertit i potent.Animat per com he trobat la roca i m'he trobat jo, li demano al Nandi passar a fer la segona tirada, que d'entrada és la mes assequible pel que veig a la ressenya...però el primer pas ja em fot la bufetada, un pas de 6a prou potent que no em surt amb el que acabo penjant l'estrep per a poder assolir el relleix per on ara continua la via, un flanqueig ascendent per una corniseta que es va aprimant fins un mur en que toca sortir amunt;  aquest és prou trencadot per que et faci escalar amb molta cura, superat aquest una corda fixa ens ajuda a continuar per un herbei fins a la reunió, no vull imaginar-me si l'herba és molla....Començant la tercera tirada, amb un tram herbósContinua el Nandi, la tercera tirada fa una ziga-zaga per a situar-se ala vertical de la reunió, aquí dalt hi ha un pas punyetero de balma, mes amunt un altre balmat mes exigent que demana pràctica amb els estreps, aleshores deriva a l'esquerra a buscar un mur d'aspecte tètric de lluny, però que resulta milor del que aparenta.  Tanmateix ens caldrà tibar de cinta per a superar-lo.Va a buscar el mur de l'esquerra on trobem passos ben potents !Acabant el tram finot i començant la quarta tirada, on d'inici no regàlen res....La quarta tirada...

La primera Rogaine de l'any al sac

The Wild Boar Rogaining a Senan 3-53-13   13 km.   17-51 x km.  458 metres de desnivell positiu 86 punts en 15 fites 12èns. de 17 equip...

La meva primera milla

Milla urbana barri Covadonga, 30ª edició 1,5 km. 8-35 5-50 x km. 4 metres de desnivell positiu No acostumo a participar en curses tan curtes, però aquesta milla fa...

Via Cherokee a l'Agulla dels Tres.

Aquesta via crec que en el seu dia va aixecar molta polseguera ja que algun metre es solapava amb la Camara Oller podria ser que per aquest motiu hi hagués...

Illes Gregues. Primera part: Míkonos i Naxos.

Després de la sortida a l'Aneto (3404 mts.) des de la porta de casa amb bicicleta, ens hem agafat uns dies de vacances i platja amb la Irene. Hem marxat a les Illes Gregues,...

La imponent primera agulla de santa anna

Hi ha agulles que imposen. La Primera agulla de Santa Anna és una d'aquestes. Feia temps que me la mirava i remirava. Està ple de vies d'esportiva però no arriben al cim i...

La Primera Central Telefònica Automàtica de l’Estat. Balaguer.

SerradelMontsec.cat - Reserva Starlight del Montsec, Espai d'Interès Natural de la Serra del Montsec, Espais d'Interès Geològic, Espai de Xarxa Natura 2000 Serres...

La primera al Cavall Bernat

La primera vegada que vaig veure aquesta pel·lícula em vaig quedar meravellat. Una molt bona producció que va fer el programa Temps d'aventura. A fruir en aquest temps de...

19 de gener, primera sortida de l’any a Vallgorguina

Aquest proper diumenge 19 de gener farem la primera sortida de l’any, i ens estrenem a un indret molt especial: la Serra del Corredor. Visitarem un dels dolmens més...

Visita a Rumania

La visita a aquest país ens va deixar molt bon gust de boca i va superar molt, moltíssim les nostres expectatives. Un país bastant  desconegut...

Kong Panic – Cinta Express Tramposa para Escalada – Opinión

Kong Panic y Kong Panic XL son unas cintas express para momentos de pánico o también llamado cinta express tramposa. Te da esos cm extras de alcance en los momentos claves...

La primera excursió de la Martina a la muntanya.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa Alpina 1:25.000Ahir per indisposició d'un familiar de la Teresa hem d'anul·lar la sortida d'esquí de muntanya al Pirineu...

Israel, Primera Part.

Us deixo unes quantes fotos d'aquests primers dies per Israel. Hem estat un parell de dies a Tel Aviv, al matí visitant la ciutat i a la tarda a la platja.Després pugem cap al...

Polònia, Primera Part. Varsòvia.

Les grans figures de l'alpinisme Polonès com: Jerzy Kukuczka,  Krzysztof Wielicki, Wanda Rutkiewicz, Wojciech Kurtyka, Artur Hajzer han marcat part de...

La Primera dels 90 a Magdalena Superior

Si no teniu manies amb els espits una mica rovellats, no us podeu deixar perdre aquesta petita perla amagada a la banda menys visible de la Magdalena Superior. De concepció...

Taurus Express 2016

Per obtenir més informació consulteu la pàgina: https://taurusspeleo.wordpress.com/